Vraag i.v.m. AD-conversie

Overal afspeelbaar: ja (wie heeft nou nog een cd-speler uit de beginperiode van cd-spelers?)
Muziek release aan 24 bit: DAAR GING HET NIET OVER!
Wereldvreemde mens. Er zijn massa's mensen die CD-spelers hebben, gemaakt tussen 1980 en 2000.
Tuurlijk gaat het over muziek releases. Wat anders? Je kan vanalles op vanalle soorten blinkende schijfjes zetten en afspelen met vanalle soorten spelers, dat klopt. Is dat waar je naartoe wou?

Jammer dat er zoveel "uitzonderingen" zijn zoals MatthewLeBlom he :D
Anonymous-vendetta.jpg

Wereldvreemde mens. Er zijn massa's mensen die CD-spelers hebben, gemaakt tussen 1980 en 2000.
Tuurlijk gaat het over muziek releases. Wat anders? Je kan vanalles op vanalle soorten blinkende schijfjes zetten en afspelen met vanalle soorten spelers, dat klopt. Is dat waar je naartoe wou?

Jij/jullie hebben het in één keer over muziekreleases, en dan zit je safe met het Red Book. Waar ik naartoe wilde was zeker niet deze discussie... het punt van mij voor deze hele discussie was dat je niet altijd stug hoeft vast te houden aan 16 bit.

Misschien moet jij wat minder stug vasthouden aan je eigen, nogal wankele standpunt.
Je kan mij wel lager dan laag noemen, maar je kan beter zelf een beetje uit je dal klimmen door deze discussie te laten voor wat het is en je verlies te nemen.
Dat is toch niet zo heel erg moeilijk?

Of mag ik dat ook niet zeggen omdat dat zo ontzettend laag is?

Misschien moet jij wat minder stug vasthouden aan je eigen, nogal wankele standpunt.
Je kan mij wel lager dan laag noemen, maar je kan beter zelf een beetje uit je dal klimmen door deze discussie te laten voor wat het is en je verlies te nemen.
Dat is toch niet zo heel erg moeilijk?

Of mag ik dat ook niet zeggen omdat dat zo ontzettend laag is?

IS 24 BIT AFSPEELBAAR OF NIET MatthewLeBlom?

Wat wil je nou?

Moet ik nou gewoon "ja" antwoorden?
Of moet ik zeggen dat het in mijn CD speler niet kan?
Of moet ik zeggen dat je minder moet mauwen?
Of moet ik zeggen dat je gelijk hebt en dat ik een rare snuiter ben met een veel te oude CD speler?

Weet je wat: Als jij nou uit bovenstaande vier opties jouw favoriet kiest, dan sluit ik me erbij aan.
Ok?

Er is een verschil tussen Audio CD's en CD's met 24bit WAV's erop en CD/DVD's met audio gecodeerd in andere vormen (MP3's, DVD, SACD, DVD-A etc)

Er zijn ook verschillen tussen spelers die Audio CD's kunnen weergeven of CD's met 24bit WAV's of andere formaten.

Zolang je het hebt over een audio CD en bijbehorende speler, heb je het over de Redbook standaard en per definitie is dat dus niet 24bits.

Dat veel nieuwe CD-spelers (of DVD- of BluRay-spelers) een ruimer aanbod aan media ondersteunen dan alleen Redbook betekent niet dat dat al die media ook audio CD's zijn.

Er zijn meer dan genoeg spelers op de markt die geen 24bit WAV's aankunnen. Dus 24-bit audio is zeker niet op alle spelers af te spelen.

Maar kunnen ze dan uberhaubt geen WAV's aan, ongeacht of het 16 of 24 bit is?
We hebben het over CD spelers en niet over MULTIMEDIA SPELERS

CD spelers kunnen géén WAV aan. want ze slikken namelijk geen data disks.... (dit is hierboven nu al minstens 20x uitgelegd.....)

Maar kunnen ze dan uberhaubt geen WAV's aan, ongeacht of het 16 of 24 bit is?

Een speler die alleen Audio CD's (Redbook) afspeelt, speelt geen CD's met WAV-bestanden af. Ongeacht de bitrate.

Er zullen spelers zijn die naast Audio Cd's ook CD's met WAV-bestanden ondersteunen. Het ligt dan maar net aan de speler die je treft of dat alleen 16-bit is of ook 24-bit.

Back