Dionysus- mellowdy 80s ft 21

Het is goed te merken dat je al weer de vijfde track geloof ik in een week hebt gemaakt. Het is allemaal een beetje afgeraffeld en niet of nauwelijks uitgewerkt.

Een voor mij onduidelijke meledielijn en dan dei (wat jij noemt) old school geluidjes die volgens mij dierect uit een sample komen. Deze zijn wel heel erg vaak gebruikt in hapy hardcore en daar kan je nu niet meer mee aankomen. Daar zal je echt iets meer mee moeten doen om mensen nog te verrassen.

Ga ook wat meer aan de drum variatie werken en zorg voor een doorlopeend geheel met op de juiste plekken natuurlijk breaks. Ook zou ik wat mee variatie in de breaks zelf zien. Ik hoor nu 4 of r keer dezelfde "hit" gevolgd door die old school geluidjes. Dat wordt saai en voorspelbaar.

Dus bedenk dat je niet wordt afgerekend op kwantiteit, maar op kwaliteit. Liever 1 goede uitgewerkte track in 2 maanden dan (met dit tempo) 40 afgeraffelde werkjes in diezelfde tijd. Je hebt blijkbaar ideeen genoeg. Hou die vast. Zet ze voor jezelf in je DAW om dat later uit te werken en hou je een wek of 2 ofzo eens bezig met 1 idee.

Ik ben nu bv ook bezig met een track. Dan ben ik met de intro al 3 dagen bezig om iets te krijgen dat naar mijn zin is. Je moet de creativiteit de kans geven om te rijpen en idan kan er iets moois ontstaan.

Succes
Paul

Maar wel bedankt voor de goeie feedback ik zal het proberen om langer te doen over de stukken maar muziek is mijn huidige emotie om te zetten in muziek en vaak voel ik me de volgende dag weer heel anders dan gooi ik weer te veel om en is het fundament verdwenen

Ik denk dat een goede track (technisch in orde enzovoort) in principe niet binnen een paar uurtjes kan tenzij je een doorgewinterd producer bent en een standaardwerkje neerzet. Maar ik denk dat de goede tracks hoe dan ook tijd nodig hebben.

Je moet jezelf die tijd geven en proberen jezelf constant uit te dagen. Leg jezelf bv op dat er elke 8 maten ofzo ten minste iets verandert. Vraag jezelf af of je de track spannend genoeg vind. En dan moet je regelmatig een luisterbreak van een paar uur tot een paar dagen inlassen. Iets dat nu waanzinnig klinkt blijkt misschien ovcer een week een stuk minder boeiend te zijn als je er met een fris oor naar luistert. Door zo'n luisterbreak in te lassen creeer je als het ware wat afstand van de track zodat je kritischer zult zijn.

Paul

is je reverb knop stuk? STOP nou eens met ALLES in de reverb te verdrinken..............

dat geeft niet, maar word nou eens critischer naar jezelf
zelfs als je een track niet uitwerkt, of er na eenm iddagje sleutelen klaar mee bent, let gewoon op je mix. pak er wat Partysquad of Afrojack naast en luister wat er qua mix beter kan.

Nee. Dit klinkt niet lekker. Zie commentaar hierboven. Ik zou het overboord gooien. Zit weinig in de track wat echt boeit c.q. interessant is / ik wil dansen drang veroorzaakt :)

Je bent wel lekker productief! Ga door!

op zo korte tijd kan je'm toch niet updaten man.. Ik vind dat je't je veel te gemakkelijk neemt.. Neem nou eens de tijd om alles deftig uit te werken, want je track klinkt veel te amateuristisch. Hij is wel al beter dan daarstraks, dat wel ;)

Ik vind deze ook niet echt aanstekelijk ofzo.. en dat komt voornamelijk door de accenten, en de vele herhaling in samenwerking met de akkoorden die mij een beetje te happy klinken.. maar da's misschien ook weer een smaak kwestie.

Je vorige project en die daarvoor vond ik lekkerder om eerlijk te zijn.
Vooral die laatste "new project minder druk2" had je lekkere akkoordjes gebruikt en was wel een aparte mix van stijlen.
Als je die commentaren daar nogeens doorneemt en daar wat mee doet.. er waren wat geluiden niet helemaal in verhouding qua volume en opeens een enorme harde raiser.. was allemaal als feedback gegeven :mega:

En dat "gefuck" vind ik ook geen verbetering. Tracks met overduidelijk fuck erin vind ik iha wat simpel overkomen. Zo van: kijk mee eens ruig zijn.

Stoppen met deze track.
Nieuw idee op doen
Dat even laten bezinken en er dan volgende week mee aan de slag gaan en dan pas na minimaal een week er elke dag aan te hebben gewerkt presenteer je de eerste grove versie.

Daar komt dan commentaar op en dat ga je in de week erna verwerken en je update niet binnen 20 minuten, maar wacht minstens weer een week

Als je klaar denkt te zijn leg de track even een paar dagen weg en ga dan weer luisteren. Vind je het dan nog steeds super? Ik weet zeker als je deze track morgen weer beluistert dat je dan het allemaal niet zo goed meer vindt.......

Wel complimenten voor je productiviteit. Ook van mij! Enthousiast ben je wel. Maar kijk daar ook mee uit.

Paul

Back