Eerste schreden op het soulful pad [Feedback gevraagd]

Zat dit eens te luisteren, en te volgen. Wat me opvalt is dat de mix heel vlak is. Ik mis de diepte, en goede plaatsing van instrumenten in de track (dat mis ik overigens bij heel veel tracks die hier voorbij komen!)

Muzikaal vind ik t nogal cliche, maar ik ben dan ook helemaal niet thuis in dit soort muziek, dus daar moet je geen waarde aan hechten.

Maar (ik blijf het zeggen) het is altijd mooi om mensen met passie aan hun tracks te zien werken. Vergeet niet: muziek is nooit slecht, omdat het het beste is wat iemand op dat moment met veel passie gemaakt heeft.

Zat dit eens te luisteren, en te volgen. Wat me opvalt is dat de mix heel vlak is. Ik mis de diepte, en goede plaatsing van instrumenten in de track (dat mis ik overigens bij heel veel tracks die hier voorbij komen!)

Dat ben ik absoluut met je eens. Maar de mix was dan ook nog niet af (zie post nr. 1). Heb je ook de SC versie beluisterd? Daar zit volgens mij al een stukje meer diepte in.

Muzikaal vind ik t nogal cliche, maar ik ben dan ook helemaal niet thuis in dit soort muziek, dus daar moet je geen waarde aan hechten.

Ik moet ook nog een beetje oefenen ;).

Maar (ik blijf het zeggen) het is altijd mooi om mensen met passie aan hun tracks te zien werken. Vergeet niet: muziek is nooit slecht, omdat het het beste is wat iemand op dat moment met veel passie gemaakt heeft.

En dat deel ik voor de volle 100%!

@Raphie (en alle andere kenners): Wat mij opvalt is dat de sample bij het inladen (niet activeren) wel wordt getoond terwijl ik hem heb verwijderd. Zie het audio spoor direct onder het midi midi spoor. Is dat gebruikelijk of zou je iets anders verwachten?

Attachments

• Picture1.jpg
    Picture1.jpg
    61,4 KB · Bekeken: 83
Bij mij lijkt het niet om de beschreven sample te gaan, maar om de stutter plugin (die ik in de track helemaal niet heb gebruikt maar wel in een effect spoor heb gezet :D). En dat spoor haal je er zonder Cubase niet zomaar even uit...

Uninstall de "stutter" VST eens? Of parkeer em even tijdelijk in een andere map.. zal waarschijnlijk "stutter.dll" oid zijn. 't idee is dat ie niet in een te laden VST directory zit..
Een van de weinige problemen die ik tot nu toe had lijkt hier op.. dit heeft toen bij mij geholpen. :)

't Is natuurlijk flink balen dat het afentoe mis gaat in Cubase.. maar sinds ik 10 maanden terug ofzo ben overgestapt van Sonar wil je niet weten hoeveel tijd ik heb bespaard met projecten die door errors gewoon niet meer open gingen.. en dan nog maar te zwijgen over onverwachte crashes. Voor mij was Cubase een grote stap vooruit iig.. zelfs de "trybeforeyoubuy" versie had bij mij geen klachten ;)

Het idee wat C738 is misschien ook wel een idee.. Heb op een PC ook een Cubase 4 :mega: .. maar dan mis ik heeeeeeeel veel plugs in dat project.
Ik denk overigens dat het daar ook mis gaat... zo zou het zomaar kunnen dat het project wel opent maar tig meldingen geeft van ontbrekende VST's. Als je dan de "Stutter" eruit sloopt, opslaat (onder andere naam) en weer opent ben je er. :mega:

Het is gelukt! Het probleem bleek weer ergens anders te zitten dan ik dacht. Methode Raphie was in elk geval de aanzet. Wat ik gedaan heb:

- Open project dat wel wil openen.
- Open corrupt project (zonder laden).
- Sluit eerste project
- Corrupt project begint nu te laden en je ziet nu per spoor het laden gebeuren. Je kunt nu eenvoudig meekijken waar het misgaat (veel beter dan wanneer je direct een project inlaadt vanuit je startscherm).
- Alle samples op dat spoor uit de media bay verwijderd en klaar is kees.

Ik had in eerste instantie van een en dezelfde sample meerdere varianten met soms dezelfde naam maar een ander spoornummer erachter staan (ingeladen vanaf de desktop, dus niet vanuit de media bay). Kennelijk geeft dat problemen.

Ook aan Meukijverbier de hartelijke dank voor het meedenken.

It's my plessure :)

Het is gelukt! Het probleem bleek weer ergens anders te zitten dan ik dacht. Methode Raphie was in elk geval de aanzet. Wat ik gedaan heb:

- Open project dat wel wil openen.
- Open corrupt project (zonder laden).
- Sluit eerste project
- Corrupt project begint nu te laden en je ziet nu per spoor het laden gebeuren. Je kunt nu eenvoudig meekijken waar het misgaat (veel beter dan wanneer je direct een project inlaadt vanuit je startscherm).
- Alle samples op dat spoor uit de media bay verwijderd en klaar is kees.

Ik had in eerste instantie van een en dezelfde sample meerdere varianten met soms dezelfde naam maar een ander spoornummer erachter staan (ingeladen vanaf de desktop, dus niet vanuit de media bay). Kennelijk geeft dat problemen.

Goeie tip.. ik hoop het natuurlijk nooit te hoeven gebruiken maar 'k hou em in gedachten mocht het ooit weer eens mis gaan :eureka: :halleluja

Helemaal cool natuurlijk dat je al je werk niet kwijt bent natuurlijk :okdan:

ti's i.d.d een soort van debug mode ;) fijn dat het weer werkt.

Nu we dan toch weer een beetje on-topic kunnen gaan..

De Rhodes en vooral dat funky orgel dingetje kan wat body uit.. gebied beneden de 200-400 hz gok ik... zelfde voor gitaar dingetjes.. vooral dat funky riffje
Algehele mix kan wat meer hoog hebben.

Had ook een beetje twijfel over de vocalen.. even los van het feit of de lyrics kunnen.. ze zijn nogal off-key... beetje a-la "yelling" maar misschien nog iets bij pitchen?
'k Zou het iig beperken tot "Dj don't you want to play my song"
Die hoge "yeah" met dat lekkere reverbstaartje is wel te gek!!

Nu zul je denken.. waarom begint ie nou pas over die vocalen? tja.. pleit daar natuurlijk een beetje voor eigen parochie ;)
Maar eh.. zit volgende week weer in mijn herriehok.. ik sta erg open voor vocale avontuurtjes.. en zou het te gek vinden hier wat in te doen.. :)
Dus als er nog mensen zijn die betere ideeën hebben... if you got the lyrics.. then I got the vocal hooke ;) 8D

Laatst gewijzigd:
Ik heb de mix nog wat aangepast op je advies. Bestand op SC is inmiddels vervangen en je kunt hem beluisteren via de link in de onderste post op de vorige pagina. Ik heb er wat vocals uitgesloopt (op veler verzoek :P) en nog iets aan de timing van de Rhodes en de breakbeat (Thanks Pad!) gedaan. Ook die gekke stutter als fill in die beat heb ik eruit gehaald.

Kom maar door! :-)

Oh, en Mac, als je wilt zingen, graag natuurlijk. Sta open voor dit soort collabs. Ik ben alleen bang dat ik met tekst niet zo goed ben, dus daar zul je zelf voor moeten zorgen ;).

Ik heb het bestand nu met nieuwe samples onder een andere naam opgeslagen en wat denk u, jawel, bij het opnieuw inladen klapt ie er weer uit... Ik word er een beetje droevig van... =(

Oh, en Mac, als je wilt zingen, graag natuurlijk. Sta open voor dit soort collabs. Ik ben alleen bang dat ik met tekst niet zo goed ben, dus daar zul je zelf voor moeten zorgen ;).

Ik heb het bestand nu met nieuwe samples onder een andere naam opgeslagen en wat denk u, jawel, bij het opnieuw inladen klapt ie er weer uit... Ik word er een beetje droevig van... =(

Hey Dr.. Jij treft het niet.. hoop dat je ut inmiddels alweer een beetje aan de praat hebt :)

We hadden het aleens over lyrics gehad geloof ik.. inspiratie tot het schrijven van teksten forceren werkt bij mij ook nie echt.. zal wel weer wat wartaal worden dan... :D
of misschien bestaand iets? :eureka: Doe dat meestal als ik ff niks beters kan verzinnen en snel wat wil opnemen..
Melodietje hieronder kreeg ik ineens, na het meermaals beluisteren van jouw track in me kop..
Vergeet ff dat het R.Kelly is.. zang is in coupletjes zo heerlijk getimed.. zou goed passen denk ik. Alleen dat regeltje "Thank God it's friday" Toch maar niet :D
Aan de andere kant zou je "welcome to my house" dan wel weer in het verlengde kunnen leggen van een welbekende klassieker.. maar dan moet je "50 dollars or more" er natuurlijk ook ergens ff tussen proppen.. :dubbel:

Laatst gewijzigd:
Zoals voorgenomen me gisteren uitgeleefd op wat vocalen..
De R.Kelly sound benaderen ging em niet worden kwam ik snel achter :D vandaag toch nog ff aan wat verhoudingen gesleuteld.. en bij deze het resultaat...:mega:

Klinkt vet hoor.. mooie vocalen..

De track is funky.. maar naar mijn idee wat druk er zijn zoveel geluiden, en er wordt te veel gespeeld met filter..
En die breakbeat zou ik er uit gooien, dat past niet..

Mss om het nog funkier te maken… vaak is de bas hiervoor verantwoordelijk.. dus wat minder statisch inspelen, en meer.. tja, funky

Zoals voorgenomen me gisteren uitgeleefd op wat vocalen..
De R.Kelly sound benaderen ging em niet worden kwam ik snel achter :D vandaag toch nog ff aan wat verhoudingen gesleuteld.. en bij deze het resultaat...:mega:

Grote vriend Mac! Lekker!

Ik moest heel even wennen aan de sfeer van de track door het toevoegen van je zang. Zoals je weet, had ik in eerste instantie de bedoeling om een deep and soulful dingetjes te maken. Door wat comments van anderen werd dit eigenlijk steeds meer een funky dingtje. En nu, met je vocals erbij, is het helemaal een funky dingetje geworden.

Het idee vind ik uitststekend. Maar je stem verdient een goeie track eronder. Ik zal dus de track moeten omgooien (doe dat overigens met veel plezier omdat het nog niet ergens naar toe ging). Met de vocals als basis, wordt het voor mij wat eenvoudiger om de juiste richting te zoeken. Ik heb alleen met hetzelfde probeel te maken als jij, een gebrek aan tijd. Zondag ga ik ermee aan de slag.

Zie nu trouwens ook je mail in mijn mailbox. Zou je mij de vocals los willen toesturen voor de juiste sfeer? Graag in wav... :)

Thanks!

Klinkt vet hoor.. mooie vocalen..

De track is funky.. maar naar mijn idee wat druk er zijn zoveel geluiden, en er wordt te veel gespeeld met filter..
En die breakbeat zou ik er uit gooien, dat past niet..

Mss om het nog funkier te maken… vaak is de bas hiervoor verantwoordelijk.. dus wat minder statisch inspelen, en meer.. tja, funky

Dank voor het luisteren Furious. Wat betreft de comments op mijn deel, ik ben het met je eens dat dat er wat elementen inzitten die minder goed bij elkaar passen, of wellicht inderdaad wat teveel zijn. Het is nu een beetje een schizofreen trackje zo. Maar zoals geschreven in de comment hierboven, ik ga er opnieuw mee aan de slag en naam de zang als uitgangspunt. Dat maakt het allemaal wat simpeler hoop ik :).

Ik ben het overigens ook helemaal met je eens dat die vocalen geweldig zijn! :okdan:

Dat was de reden waarom ik nog niet eerder reageerde ;).
Ik vind het nu aardig beter klinken met vocals erbij.
Prima combinatie heren, uitwerken dat nummer!

Cheers,
Exo. :mega:

Maar dat mag je ook als comment geven hoor :). Zoals je weet, leer ik graag. En als ik soms denk dat ik er al ben, is het heel goed om even een reality check in ontvangst te mogen nemen.

Ik geloof dat Mac er, net als ik, wel zin in heeft. Dus dat uitwerken moet gaan lukken.

Fijn dat de vocalen in de smaak vallen.. :)

Drop (voorlopige) verse 1 en 2 alvast ff in je mailbox :mega:

Back