Spot de synth in video Art of Nose - Moments in Love

sander

_
Ik moest bij het kijken van deze video zo denken aan mijn Siel DK-700. De kleur van de syth, de zijkanten.
Op synth liggen wat prulletjes, dus niet zo duidelijk. Die andere is geloof ik dezelfde maar ik focuste me steeds alleen op de rechter.
Of is dit een andere synth? Dus niet wat je hoort maar echt wat je in de video ziet.

http://www.dailymotion.com/video/x1jhff_art-of-noise-moments-in-love_music

Tof nummer overigens.

Laatst gewijzigd:
Ik denk beide een Sequential Circuits T8

Ik heb de DK-700 ook.. idd een beetje dezelfde kleur en hoogte.
Maar dat zwarte geval in het hout van die rechter synth is idd een ob8 kenmerk zoals eerder opgemerkt.. maar die zat toch aan de rechterkant. ??

ob8_oberheim_b.jpg

syn_archiveOB8_02.jpg

Tenzij er meer uitvoeringen zijn...

ob8_oberheim_midi.jpg

Dacht dat midi op achterzijde zat bij de latere OB-8's ??

Beide synths hebben toch meer dan vijf octaven ? Geen Oberheim dus. Ziet er zoals Daftmax al zei uit als 2x Prophet T8. Prachtige Fairlight track blijft het trouwens.

Ik had dat zwarte vlakje gezien inderdaad, maar dacht van misschien een stickertje.
Ik heb nu maar een goeie foto van de Siel erbij gepakt en dat is 'm inderdaad zeker niet, want die heeft
links van het toetsenbord 2 benders. Ook de 2 andere suggesties hebben links een bender. Op de video lijkt dat niet aanwezig.

Wat een beauty overigens die OB-8.

Wat kunnen jullie goed toetsen tellen van zo veraf.. :D 't Is wel een heerlijke track om zo nog ff in late uurtjes mee te pikken.. lekker relaxed na een avondje weg.. :mega:

Ik had dat zwarte vlakje gezien inderdaad, maar dacht van misschien een stickertje.
Ik heb nu maar een goeie foto van de Siel erbij gepakt en dat is 'm inderdaad zeker niet, want die heeft
links van het toetsenbord 2 benders. Ook de 2 andere suggesties hebben links een bender. Op de video lijkt dat niet aanwezig.

Wat een beauty overigens die OB-8.

Sowieso zie ik nu ook dat het linker gedeelte waar de pitch en mod zitten op de OB8 veel te groot is voor wat er in de clip te zien is... wel een mooie synth idd :mega:

Btw.. zie trouwens nu net dat je naast de fantastische Siel site ook een Teisco site hebt opgezet :halleluja
Net ff vlug doorheen gescrolled.. cool man!! Ga het binnenkort is ff op mijn gemakkie bekijken :)
Mooi ook al die pics van de SX400.. heb je die zelf??

Mocht je nog wat pics willen van een hele mooie SX240 let me know :okdan: 't is wel de Kawai versie ;)
Hij is nu net ff voor onderhoud weg.. las op je site een stukje over een mogelijke "omni off" mode.. als ik em weer terug heb ga ik dat eens uitzoeken.

Btw.. zie trouwens nu net dat je naast de fantastische Siel site ook een Teisco site hebt opgezet :halleluja
Net ff vlug doorheen gescrolled.. cool man!! Ga het binnenkort is ff op mijn gemakkie bekijken :)
Mooi ook al die pics van de SX400.. heb je die zelf??

Mocht je nog wat pics willen van een hele mooie SX240 let me know :okdan: 't is wel de Kawai versie ;)
Hij is nu net ff voor onderhoud weg.. las op je site een stukje over een mogelijke "omni off" mode.. als ik em weer terug heb ga ik dat eens uitzoeken.

Dank u, die sites zijn zooooo oooooud. Ben d'r al jaren helemaal niet meer mee bezig(ook niet met muziek maken). Had toendertijd best wel wat dingen verzameld die er helaas nooit opgekomen zijn. Misschien dat ik nog eens een keer zin heb ze te updaten.

Ikke <3 the Art of Noise. Geen bijdrage aan de raad de synth dinges, maar wel voor de volledigheid nog de geweldige "Three Fingers of Love" versie van het al even geweldige album Daft :-P

Back