Synthsound "Bassjackers & Dyro - Grid"

Crippless

Stamgast
Hey allen,

Zou iemand mij misschien kunnen helpen hoe ik de sound van dit nummer kan maken van de synth op 1:07.

Alvast bedankt! :)

Is een van de vele how to sound like deadmau5 tutorials op een 3osc patch in Massive op Youtube
De rest is knip en plakwerk

whahaha is t een deadmau look a like ? die Raphie weet echt alles heerlijk nice :halleluja

Als je het niet weet houd dan gewoon je mond. Ik snap de vergelijking met deadmau5 ook niet helemaal.

Misschien eens luisteren naar oude (3 jaar geleden) deadmau5 en bijv wolfgang Gartner tracks als undertaker e.d. De leadsound in tracks uit die periodenis exact gelijk, enige verschil met nu is het glitchy knip en plakwerk.

Het helpt als je even aangeeft welke plugins je hebt.

Misschien eens luisteren naar oude (3 jaar geleden) deadmau5 en bijv wolfgang Gartner tracks als undertaker e.d. De leadsound in tracks uit die periodenis exact gelijk, enige verschil met nu is het glitchy knip en plakwerk.
Oke, denk dat je ghosts n stuff bedoelt, maar het gaat hier niet om de lead maar om het geluidje van 1.07?

Het gaat om de sound van het arpje

Overigens (Synth)plugins die ik gebruik:
Massive, ACE, Razor, Cyclops, UNO-LX

Oke, denk dat je ghosts n stuff bedoelt, maar het gaat hier niet om de lead maar om het geluidje van 1.07?
Nee bedoelde Gartner met Undertaker en deadmau5 met some chords, maar goed, gaat dus om het andere geluidje, dat zit er gewoon tussengeplakt je hoort 2 patches glitchen, complextro, daardoor lijkt het net alsof je van een dof orgel naar een krakende lead kan gaan, maar dat is dus de illusie, het "doffe orgel" vind je in de diverse Deadmau5 tutorials, de "kraaklead" of iets wat daar op lijkt, komt meerdere keren voor in de Massive 1.31 libraries, dan strategisch nootjes plaatsen, of renderen en knippen/plakken

Back