Synth houden voor 1 patch

quisquater

Ebos
Ik geef het toe, ik hou er van, of liever ben verslaafd, om dingen te lezen over hardware, nostalgie ongetwijfeld, maar ik scan iedere dag opnieuw synthforum, gearslutz,...hoe dan ook, of 'soit' pour les Belges, velen onder jullie herkennen zich hier ongetwijfeld in.

Hardware die je houdt omwille van één, en slechts één, patch. Voor mij:

Ensoniq Mr: voor de strings patch 'Warm Bath' best strings ever. Perfecte combinatie van 'echte' strings en 'synth' strings, onwaarschijnlijk 'Warm'

Yamaha A4000 voor Piano F van de sample cd's, organische metallic piano met veel ambient, net niet teveel, nooit ergens anders gehoord, unieke klank, geen enkele andere hardware synth of VST komt in de buurt.

Welke hardware houden jullie omwille van één, en slechts één, patch?

Last edited by a moderator:
Ik houd mijn Micron vanwege een paar patches. Ik heb daar geloof ik 4 of 5 favorieten die ik erg vaak gebruik.

Hij heeft zoveel mogelijkheden, maar is zo'n hel om te programmeren vind ik. Maar om hem weg te doen gaat me ook weer een beetje te ver..

Welke hardware houden jullie omwille van één, en slechts één, patch?
Korg KARMA (de eerste rode), die heeft een pad genaamd gods bathtub, die vind ik echt uniek.

Grappig. Die Gods bathtub zit ook in de Korg Micro-X en is de enige reden waarom ik hem houd.

Op youtube klinkt hij niet zo mooi, maar geeft wel een aardig beeld:

poly800 mkII patch 81. voor de rest doe ik niets met die synth.

Andere synths gebruik ik meestal met 10tallen eigen brouwsels of bijgetweakte presets.

Ik houd mijn Micron vanwege een paar patches. Ik heb daar geloof ik 4 of 5 favorieten die ik erg vaak gebruik.

Hij heeft zoveel mogelijkheden, maar is zo'n hel om te programmeren vind ik. Maar om hem weg te doen gaat me ook weer een beetje te ver..

Wellicht is het vloeken in de kerk, maar help zoiets je niet;

ion-editor_01.jpg

De Korg TR workstation serie heeft ook de God's Bathtub patch aan boord. Het is zeker een van de beste patches die ik ken, maar de TR heeft nog wel meer van dat soort "bewegende" patches. Bij het grootste gedeelte van de patches zitten ook arpeggiator patterns, die het geheel nog wat aandikken. De patches van de Micro X, X50 en TR61/76/88 zijn trouwens voor het grootste gedeelte wel gelijk. Ik zal deze week eens kijken of ik een paar demo's kan opnemen van bepaalde patches, waaronder God's Bathtub.

De Korg Microstation heeft ook een hele vette patch: Deep Space. Alleen al daarvoor het kopen waard. *D

Eigenlijk moet ik toe geven dat ik moeilijk afstand van mijn synths kan doen , ook al na jaren programmeren en soundjes zoeken ,ben ik toch nog verbaasd na jaren en toestellen te hebben uitgeprobeerd ik toch nog op combinaties uitkom waarvan ik het vroeger niet zo had bedacht ,dus houwe die spulle.8o) never change a winnig team:geslaagd: en wat is de prijs die je er voor krijgt :r

Fender Rhodes:P

:-) en een CP 70 maar goede zijn inmiddels schaars, ik doe het maat met de Nord Stage 2 voor die klanken maar het is niet hetzelfde!

yep hier ook die zijn uniek.

En dat maakt 3 :-) heb onlangs toch mijn K4R maar verkocht. Gebruikte de sounds eigenlijk nooit. Maar die choirs zijn wel vet ja. Het ging mij in het bijzonder om een soundje waar een soort water doorheen lijkt te sijpelen. Erg mooi geluid.

Back