[Hardcore] Alexander - Analyse This

alexander1982

Stamgast
Omdat ik niet in de geledenheid ben van een eigen webspace doet een vriend dat van mij, deze is ongeveer 2 maanden oud, maar misschien toch leuk om te horen

Alexander - Analyse This

Alvast bedankt voor eventueele feedback,

Alexander

Laatst gewijzigd:
Helaas niet zo sterk, melodie niet boeiend en het geluid dat je gekozen hebt niet hardcore genoeg.

Productie zit te dicht, komt vooral door de bassdrum die neemt overdreven veel plek in en ramt niet echt.

Arrangement niet spectaculair.

Sorry kon er niet meer van maken, we wachten gewoon een nieuwe track van je af.:)

Jammer dat je hem niet zo goed vind, ik heb in de nieuwste versie de gain van de EQ waarmee ik de kicks vervorm gehalveerd en er zitten een paar vocals in om de eentonigheid eruit te halen, maar zoals ik al net neerzette moet ik nogal wat moeite doen om een nummer op internet te zetten vandaar dat je het hiermee moet doen.

bedankt voor de feedback,

Alex

Bassdrum is te hoog, te weinig laag en smeert de mix dicht in het mid-laag. De meeste synthgeluiden zijn m.i. te soft (te happy). Dit soort tracks hebben altijd weinig melodie, maar het gebruikte lead geluid nodigt uit om toch iets meer te doen dan dit ene riedeltje. Persoonlijk vind ik de opbouw / het arrangement prima. Misschien her en der een leuke sample uit een film ofzo...dit nummer mist ook een geintje, een hook, een aandachttrekker...iets waar je op zit te wachten als je nr. al kent, iets wat het onderscheidt, iets dat je bij je ballen pakt...iets wat goede nummers goede nummers maakt...

ik wordt een beetje onrustig van dat melodietje en dat verpest Voor mij in iedergeval al het hele nummer. gooi dat er uit en verzin een hele andere melodie lijn.

Re: [Hardcore] Alexander - Analyse This

Origineel geplaatst door alexander1982

Alexander - Analyse This

Alvast bedankt voor eventueele feedback,

Alexander

wat valt hier nou aan te analyseren ?...

[constructive feedback]
..in verhouding tot je "creatie" is de titel wel een totale afknapper
hint : zet je muziek op de éérste plaats & je ego op de 2de
[/constructive feedback]

nou nou nou zeg jazzmann, de titel hoeft toch niet over zijn kijk op zijn eigen muziekkwaliteiten te gaan!

De titel heb ik gekozen omdat er in het origeneel samples/vocals zaten van de film Analyse This. Ik heb deze versie naar enkele labels gestuurt en ze vonden het wel wat hebben maar het miste iets. Ik heb toen de hele track opnieuw gebouwd, daar is dit uit gekomen. Ondanks dat in deze versie nog niet de vocals zitten verwerkt zitten die dat wel in mijn nieuwste versie,

vandaar de titel. Het heeft dus niks met mijn ego te maken.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is

Alexander

Yo alexander niet zo stressen joh,

Ik gebruik ook vaak filmtitels en een beetje stoere titel mag wel toch.

Your mother sucks cocks in hell moet je ook niet te letterlijk nemen:D
Ga gewoon lekker door met waar je mee bezig bent, alleen in het vervolg is het misschien beter om de track pas te posten in de def versie zodat we een wat beter beeld krijgen.

suc6;)

Yo Alexander,

Er is idd niet veel veranderd en de sample is niet duidelijk genoeg aanwezig, bij did soort samples kun je beter de track leeg trekken zodat de sample extra aandacht krijgt. bijv synth weg filteren en geen bassdrums eronder.
De rest van mijn argumenten van de vorige versie blijven nog steeds hetzelfde.

grtz,

faab

[constructive feedback]
..in verhouding tot je "creatie" is de titel wel een totale afknapper
[/constructive feedback]

JazzMann->Mag ik hieruit opnemen dat je de track wel goed vindt?

Origineel geplaatst door alexander1982

JazzMann->Mag ik hieruit opnemen dat je de track wel goed vindt?

nee sorry,
ik aprecier het wel dat er mensen zulke muziek maken, maar het is niet mijn ding

Back