Homestudio luxe problemen...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

vcovca

NOXGENUS
Kom maar op. Ze moeten wel enige vorm van absurdheid bevatten. Ik begin..

Ik heb net de voeding van m'n mixer een verdieping lager in het atelier van m'n vriendin neer gezet omdat de fan teveel herrie maakt. Zij heeft het nog niet gezien.. misschien beter ook :D

Ik heb nu meer dan 100m² beschikbaar voor de studio met als resultaat dat ik nog even niet zie hoe ik hier een gezellige, compacte setup moet neerpoten.

Precies, van die dingen :D

Altijd die kabels die net te kort zijn en je apparatuur zo neer moet zetten dat je er zelf niet meer bij kan.

Bovendien woon ik nog bij mijn ouders en had ik een grote mengtafel gescored. Toen pap die zag werd die kwaad en dat apparaat mocht absoluut niet het huis in. Moest het meteen weer doorverkopen. Gelukkig heeft het toen niet geregend en was ik hem binnen 2 dagen alweer kwijt.

Kan maar beter niet vertellen dat ik een drumstel wil :engel: en een mengtafel, gitaarversterkers, tweede setje speakers, rack nummer 3 en de muren wil isoleren.

Umm...
-een 24-poorts MIDI interface en dan niet meer precies weten in welke poort de kabel voor apparaat X ook al weer zit.
-een enorme routing (chorus -> delay -> compressor -> reverb -> converter ofzo) aansluiten via normalized patchbays, helemaal volgens het boekje... en dan kom je er achter dat er ergens een plugje kraakt of ergens een brommetje zit.
-een backlog bij je vintage gear reparateur... als je genoeg vintage hebt is er altijd wel weer iets om te (laten) fixen.
-balen dat er geen goeie stands te vinden om 5 lagen synthesizers handig weg te stouwen...

Ik heb al 100.000 dvd's en cd's downloads verkocht in 2 maanden tijd, nu ben ik toch wel eens benieuwd naar een "echte" review?

Nicolas> ik zou het wel weten en het volgende aanschaffen:

Pijporgel
Clavecimbel
Drumstel
Percussiehoek
Allerhande E-piano's
Paar plate reverbs en andere grote bakken (spring reverbs ofzo).
Hammond B3
Groot carrilion
Vibrafoon en Marimba

dusch...:P

Die %^&* kooimoeren ook .
Die dingen moesten verboden worden, en de uitvinder moeten ze naar mijn mening ,publiekelijk 1000 racks met die dingen laten bestukken . [zal hem leren]

Zelfs met het originele tooltje zijn die dingen haast niet met diepe vleeswonden te monteren.

9056.jpg

Kijk , hier heb je zo'n opdonder.
Je ziet hem gewoon duivels glimlachen ............

...
Zelfs met het originele tooltje zijn die dingen haast niet met diepe vleeswonden te monteren.

Met diepe vleeswonden is het ook moeilijk iets te bespelen heb ik gemerkt. En die vleeswonden had ik dan juist bij het gebruiken van die kooimoeren opgelopen... :P

dit topic is voor Groot leed in de kleine studio, die andere is klein leed in de grote studio?

Persé zelf willen sequencen via een hardware sequencer, terwijl je ook Ableton9 kan kopen met 50GB aan samples

Nicolas> ik zou het wel weten en het volgende aanschaffen:

Pijporgel
Clavecimbel
Drumstel
Percussiehoek
Allerhande E-piano's
Paar plate reverbs en andere grote bakken (spring reverbs ofzo).
Hammond B3
Groot carrilion
Vibrafoon en Marimba

dusch...:P

Dit brengt me naadloos bij het volgende luxeprobleem: ik bezit/bezat een aantal grote zware vintage synths, en mijn studioruimte is een trap omhoog. Moet je weer gaan zeulen met die bakbeesten. :frons:

Klopt, maar voor mij meer van waarom pielen met andermans werk, als je het ook zelf kan maken...

misschien moeten we dit topic maar gewoon sluiten want het gaat nu wel heel erg richting "de muziek kant".

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back