Wat te betalen voor een Yamaha A3000 Sampler?

Atlantis

Stalins' handlanger
Het is een oud machientje natuurlijk......maar ik kan alleen maar gegevens vinden over nieuwprijzen......iemand een idee wat ik 2e hands nog voor dit apparaat moet betalen? Is het eigenlijk wel een lekker ding om mee te spelen?

greetzzz Martin

Re: Wat te betalen voor een Yamaha A3000 Sampler?

Origineel geplaatst door Atlantis
Is het eigenlijk wel een lekker ding om mee te spelen?

greetzzz Martin

Als ut vrouwelijk is wel ja. :D

Re: Wat te betalen voor een Yamaha A3000 Sampler?

Origineel geplaatst door Atlantis
Het is een oud machientje natuurlijk......maar ik kan alleen maar gegevens vinden over nieuwprijzen......iemand een idee wat ik 2e hands nog voor dit apparaat moet betalen? Is het eigenlijk wel een lekker ding om mee te spelen?

greetzzz Martin

niet belachelijk veel hoor.......zo rond de 450 oiro...... ik heb er nog eentje te koop staan voor je ;)
en is idd erg lekker ding om mee te spelen, kan erg veel....

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&goto=lastpost&threadid=5213

knopjes zat..

Ik zie de A3000 v2 meestal voor tussen de 350 en 650 van eigenaar wisselen, en das natuurlijk afhankelijk van de staat en welke opties dr in zitten.

650 voor een 3000 is echt veel te veel. maar a3000 lekker filters klote fx (maar daardoor soms weer heel lekker) klote interface(of is inmiddels dat knoppen probleem opgelost. ik zou er max nog 400 euro uitgeven maar dan wel expaned.

oja dat schermpje slaat ook nergens op hebben ze op de a4000 stuk betergedaan

Origineel geplaatst door EDP
650 voor een 3000 is echt veel te veel. maar a3000 lekker filters klote fx (maar daardoor soms weer heel lekker) klote interface(of is inmiddels dat knoppen probleem opgelost. ik zou er max nog 400 euro uitgeven maar dan wel expaned.

mmmm....ik vind de fx erg bruikbaar...geen lexicon kwaliteit ok, maar voor freaky stuff en ook meer beschaafde dingen prima.... de interface is voor akai/emu mensen ff wennen, maar voor mensen die niet voorgeprogrammeerd zijn, of flexibel, is het een van de snelst werkende interfaces (imho) ...bv samples opsnijden, automatisch naar keys mappen, etc .etc...

Origineel geplaatst door olafmol
mmmm....ik vind de fx erg bruikbaar...geen lexicon kwaliteit ok, maar voor freaky stuff en ook meer beschaafde dingen prima.... de interface is voor akai/emu mensen ff wennen, maar voor mensen die niet voorgeprogrammeerd zijn, of flexibel, is het een van de snelst werkende interfaces (imho) ...bv samples opsnijden, automatisch naar keys mappen, etc .etc...

ja maar ik doel vooral op die knoppen die zo vervelend zijn
de interface zelf is prima, ook geen handleiding nodig of zo
en die fx bedoel ik ook juist dat je er heel gevriekte dingen mee kan doen. maar (op de delaytjes na) vond ik ze niet heel erg interresant.

maar het is wel heel netjes dat ze er standaard in zaten

Origineel geplaatst door EDP

de a4000 vind ik dan weer onoverzichtelijker dan de 3000
Er is wel meer plaats op het schermpje van de 4000, maar het is soms compleet onlogisch... ivm de A-3000.
De prijs hangt wel wat af van de uitbreidingen. 650 vind ik persoonlijk niet te veel tenzij het echt een standaard-toestel is met 2MB RAM en geen interne disk.

De mijne (A3000) heeft een 550MB SCSI-HD, FX (is standaard dacht ik), V2 OS, 128MB RAM. Die doe ik nooit weg onder de 800€, kheb er indertijd trouwens nog 1250€ (50000 BEF) aan betaald...

"400€ met alle uitbreidingen" is een beetje overdreven vind ik...

A4000 100MB ram 8GB intern 250MB zip + externe plextor cdrom drive heeft mij 550 eypo's gekost.
Qua bedieningsgemak stel ik hem gelijk ongeveer aan de S3000xl die ik eerst had.
Ik heb alleen wat spijt dat ik niet voor een A5000 ben gegaan. Die heeft namelijk 6 FX blokken ipv 3.

Maar goed, ik moet ook maar eens tevreden zijn, niet?

De A4000 raad ik je aan, en ik ga dr vanuit dat de a5000 op dubbele polyfonie, dubbele effectblokken en 32 midi kanalen, zo'n beetje hetzelfde is qua werkwijze.

Het enige wat ik mis is de output expansion. Die kost (helaas) 245 euro bij feedback.

Maar al met al een zeeeer complete sampler!

-C-

Als je in deze tijd teveel betaald voor een sampler ben je niet goed bezig .... ze kosten namelijk geen drol meer !!

Als je het aan mij vraagt ... koop dan een akai s3000xl. Veel completer (voor hetzelfde/minder geld) en naar mijn idee gebruiks vriendelijker en veel minder bugs.

De akai heeft bijvoorbeeld al standaard 10 outputs. Op het moment zie je ze ook ZEER veel tweedehands aangeboden wat betekend dat je makkelijker kan pingellen omdat ze moeilijk te verkopen zijn.

Voor €400,- heb je er denk ik ook nog wel een eb-16 effecten kaartje in en misschien nog een zipje of een externe harde schijf.

Groetjes Glenn :doei:

Origineel geplaatst door glennplumber
Als je het aan mij vraagt ... koop dan een akai s3000xl. Veel completer (voor hetzelfde/minder geld)...

Completer? Filter (typen) en andere 'synth-functies' dan? Loop-remixen?
De S3000 is wat meer een no-nonsense bak, de a3000/4000/5000 wat creatiever. IMHO

Ok, maar wat moet een A3000 kosten, daar ging het draadje over ...... Ik schat maximaal zo'n 450, maar dan wel met uitgebouwd geheugen, interne harddisk/zip-drive, en misschien een externe cd-rom spelert ;)

Completer voor minder geld bedoel ik !!

Als je 450 moet lappen en dan later nog eens 250 voor extra outputs dan vind ik um minder 'compleet'

Back