Powercore W7 64bit

Homeboy

Distortion!!
Beste mensen,

omdat ik hier niks over vinden kon open ik een nieuwe thread in de hoop dat iemand zijn/haar ervaring met mij wil delen.?!

Ik wil graag de Powercore 19" gaan aanschaffen maar lees hier verschillende ervaringen over.

Mijn vraag is: wie werkt hier met de powercore op windows 7 64bit ?

Ik ben bang om zo veel geld neer te tellen dat het spul niet goed werkt.

Alvast bedankt :okdan:

Grtz,

Emir

Powercore is niet meer in de handel, kan alleen nog maar 2e hands, driver development is er ook niet meer
Beetje zonde dus.

Het is ook de bedoeling om een 2de handse op de kop te tikken, en die zijn ook nog vrij prijzig imo.

Wel een beetje vreemd wat je nu zegt, op de site van TC zijn er net in januari nieuwe drivers gereleased. Ik heb mij laten vertellen dat die lui ermee gestopt waren.?!

Hoezo komen er dan nieuwe updates uit ? Of zijn ze er net mee gestopt ?

Sorry dat ik offtopic ga, maar waarvoor wil je hem gebruiken? Wat is voor jou de toegevoegde waarde? Net als jij produceer ik hardstyle. En ik heb in het verleden een powercore gehad. Voor mij had het totaal geen toegevoegde waarde..

Sorry dat ik offtopic ga, maar waarvoor wil je hem gebruiken? Wat is voor jou de toegevoegde waarde? Net als jij produceer ik hardstyle. En ik heb in het verleden een powercore gehad. Voor mij had het totaal geen toegevoegde waarde..
Wel toegevoegde latency & frustratie, dat dan weer wel :D, wat een takkeding was dat mijn X8

NOOIT MEER!

Daar had ik ook last van ja. Helemaal met de virus plugin.. en die klonk niet eens heel bijzonder:)

Oke oke, jullie hebben er dus ook duidelijk problemen mee gehad. Reden dat ik hem hebben wil is grotendeels om de galm, eq en compressie, nu hoor ik jullie al denken haha.. Andere suggesties ?

Valhalla heb ik al, glue nog niet getest tbh. Misschien even een poging wagen. En om eerlijk te zijn vind ik de verb van poco veel dikker dan valhalla.!

Nou... Dat vind ik niet, misschien vintage verb ook even proberen als je iets meer geluid om je sound heen wilt

Het verhaal van Raphie ken ik.. erg sneu voor hem maar dat is al jaren terug.
Relevante ervaringen zegt waarschijnlijk iets meer van het al dan wel of niet functioneren van een Powercore.. aangesloten op een firewire aansluiting.. drivers zijn inmiddels al tig keer ge-update :)

Ik kan alleen maar melden dat zelfs de oudere PCI versie prima werkt op win 7 64bit... en ook met de PCIe en PCI MK-II geen problemen maar die deden het altijd al gewoon met windows 7 64bit.
Als je dus een extra slot vrij hebt op je moederboard gewoon een kaart kopen :okdan:

Dit maakt het wel heel moeilijk, Vintage Verb ga ik ook even opzoeken of ik ergens een demo kan downloaden of zo. Thnx voor je comments Raphie.

MacGyver:

het is mooi als het werkt natuurlijk, hoor te veel gemengde verhalen van goed werkend tot onbruikbaar. Denk dat ik toch maar ff bij plugins blijf..

powercore zijn ook gewoon plugins hoor, ze doen niks magisch wat native software niet doet, zelfde routines alleen op SHARC geprogrammeerd ipv x86

De probleemgevallen (uit het verleden) gelden voornamelijk voor de firewire versies en dan met name disconnects.. daar heb ik dan ooit Raphie gehoord.. of dat inmiddels verholpen is kan alleen een tevreden x8 / 6000 user een uitspraak over doen.

De nieuwere generatie (PCIe / PCI mkII) heeft altijd goed onder 64 bit en nieuwere windows versies als 7 gedraaid. Deze hebben vaak standaard ook iets meer plugs ;)
'k zag laatst een tweedhands PCI mkII voor 75 aangeboden worden op MP.. dat duurde ook niet erg lang.. dan wordt het echt leuk om gewoon eens te proberen natuurlijk.

sidenote.. De oudere PCI generatie kan in sommige mobo's weleens problemen hebben en niet herkend worden tijdens het opstarten.. ongeacht welke windows versie.
Maar sinds ik een ander moederboard heb is dat probleem nihil geworden...

Natuurlijk blijven het gewoon maar plugs die vandaag de dag native net zo goed te verkrijgen zijn.. en het stukje belasting voor de CPU wat een Powercore dan wegneemt is natuurlijk leuk.. maar peanuts vergeleken met de kracht van de huidige CPU's.

Back