midas venice-f gebruikers?

Ik heb een poosje geleden met de Kunstnacht live gespeeld op een Venice F. Het ding zat VOL met een 808, Korg EMX1, Mopho en Prophet 08, en nog effecten. Ik kan niks zeggen over het firewire gebeuren, de audio sporen die ik digitaal had deed ik via m'n Motu. De optie was er maar ik wilde het risico niet nemen.

EQ, super! Dat was ook wel nodig, want het ding klonk me veeeeeeel te clean. Dat moet je liggen, maar mij kon het niet boeien. Voor die productie paste het wel hoor, maar volgende keer mag het van mij wel weer een MAckie zijn, of een ander oud barrel :)

Ik snap wat je bedoelt. Het ding als geluidskaart is verder top en volledig routebaar, dat is wel weer handig.
Ik heb ook nog geen console gehad met zo'n dikke eq maar die zijn ook los te koop natuurlijk waar je alles doorheen kunt jassen. Mackie vond ik ook qua auxen en qua wat ik heb staan het beste werken, ik de computer pas je de boel ook weer een beetje aan uiteindelijk want de mackie eq is verder niet heel bijzonder maar wel do-able

ok ik snap er echt geen hol meer van, even op rij.

Wat ik wil is de kanalen inclusief eq en aux routen naar de subgroepen om die vervolgens via usb of firewire op te nemen. De U32 zou dan perfect zijn, ik vind dat afdoende, hoef niet elk kanaal apart naar de computer. Kan dit, of niet?

Devon-Miles, wat zijn ondertussen je bevindingen en ervaringen met de Midas?
Welke versie heb je uiteindelijk gekocht?

om een of andere reden kan ik niet meer (of ik doe wat fout) subgroepen met outboard opnemen.
ik heb ook nog niet gewerkt met de auxen. ik neem gewoon de audio per kanaal (en door het effect zelf) op en werk daarmee in ableton. Op gearsluts staat een draadje van gebruikers en ervaringen maar werd niet van alles wijzer omdat ieder weer een andere werkwijze heeft. Qua geluidskwaliteit ben ik dik tevreden alleen zijn er nog een aantal dingen (zoals die matrix) abracadabra. Misschien ben ik gewoon een simpele knaap die gewend is om met analoge tafels te werken waar alles wat makkelijker werkt.. ik word helemaal confuus van al die routingen en instellingen. Maar zoals ik hem nu gebruik is het mij ok. Audio de computer in, ermee werken, klaar..

.

Ik overweeg om binnenkort een Midas Venice U-32 aan te schaffen.

Een mixer koop ik liever nieuw. De Venice U is een tafel met goede pre-amps, erg fijne EQ e.d.

Daarnaast zitten ook veel dingen in/ op die ik niet nodig heb: FireWire, en heel veel mogelijkheden specifiek voor live gebruik. Ik gebruik geen DAW, en gebruik een dergelijke tafel nooit live. Mede door de vele mogelijkheden voor live toepassingen hebben veel gebruikers (die de tafel alleen voor het spelen in de studio / het maken van opnames gebruiken) nogal eens wat moeite met de vrij complexe opbouw van de tafel. Een eenvoudige Control Room sectie ontbreekt bijvoorbeeld.

Ondanks dat ik al veel over de pros en cons van deze tafels gelezen heb, zijn een paar voor mij cruciale dingen me nog altijd niet helemaal duidelijk.

De voor mij belangrijkste vraag: bewerkingen met randapparatuur gebruikt op de Inserts en Auxen zouden niet meegaan naar de Outputs. Ik neem aan (en hoop) dat dit alleen geldt wanneer je de FireWire mogelijkheden van de tafel gebruikt en ermee naar een DAW gaat?

Anders gesteld: wanneer ik compressors e.d. op de Inserts gebruik, en FX op de Auxen, dan gaan die 'bewerkingen' toch wel mee naar de Master Outputs? En ook naar de vier blauwe faders wanneer je die als Group faders gebruikt? (De vier blauwe faders kunnen op deze tafels ook voor allerlei andere 'live' functies worden ingezet.)

Hoewel het me eigenlijk onwaarschijnlijk lijkt dat dit niet het geval zou zijn wil ik het graag heel zeker weten voordat ik de tafel aanschaf. Er zijn veel verhalen van gebruikers, hier en op andere fora, die er pas na aanschaf, en vaak tot hun verbijstering, achter zijn gekomen dat dit bij gebruik van de FireWire niet het geval is.

Ik ben een eenvoudig opgebouwde Mackie gewend. De Venice is veel complexere koek ;) Omdat er wat mixers betreft niet veel alternatieven meer zijn in deze prijs- en kwaliteitsklasse staat de Venice nu bovenaan het lijstje.

Iemand die het verlossende antwoord kan geven?

.

Je bedoelt dus de Venice F-32?

Er staat 32 in 32 uit dus ik vermoed dat de master daar niet bij zit. Ik heb geen Venice maar een ZEDR16 en daar zijn 17 en 18 de master inputs. Maw, 18 in 18 uit.
Maar goed, ik heb dus geen Venice, misschien dat daar iets anders aan de hand is.

.
De voor mij belangrijkste vraag: bewerkingen met randapparatuur gebruikt op de Inserts en Auxen zouden niet meegaan naar de Outputs. Ik neem aan (en hoop) dat dit alleen geldt wanneer je de FireWire mogelijkheden van de tafel gebruikt en ermee naar een DAW gaat?

Anders gesteld: wanneer ik compressors e.d. op de Inserts gebruik, en FX op de Auxen, dan gaan die 'bewerkingen' toch wel mee naar de Master Outputs? En ook naar de vier blauwe faders wanneer je die als Group faders gebruikt? (De vier blauwe faders kunnen op deze tafels ook voor allerlei andere 'live' functies worden ingezet.)

Hoewel het me eigenlijk onwaarschijnlijk lijkt dat dit niet het geval zou zijn wil ik het graag heel zeker weten voordat ik de tafel aanschaf. Er zijn veel verhalen van gebruikers, hier en op andere fora, die er pas na aanschaf, en vaak tot hun verbijstering, achter zijn gekomen dat dit bij gebruik van de FireWire niet het geval is.

Ik ben een eenvoudig opgebouwde Mackie gewend. De Venice is veel complexere koek ;) Omdat er wat mixers betreft niet veel alternatieven meer zijn in deze prijs- en kwaliteitsklasse staat de Venice nu bovenaan het lijstje.

Iemand die het verlossende antwoord kan geven?

.

Ik heb nooit met deze tafel gewerkt maar ik durf gerust met 100% zekerheid te zeggen dat die "bewerkingen" inderdaad bij de master out uitkomen. Kan simpelweg niet anders, anders zou het gebruik van een insert resulteren in doodse stilte en de auxen zouden in het niets oplossen!? Nee, don't worry.

Bovendien; dat de auxen niet meegenomen worden in de USB outs is volkomen logisch natuurlijk., dat kan gewoon niet en wil ook niemand. Je kan wel je aux return in een kanaal terug laten komen, en vervolgens gewoon recoreden met je USB. Dat de inserts niet meegenomen worden is een keuze geweest van Midas. Beetje lomp is het wel inderdaad. Ze hadden makkelijk een global switch op de tafel kunnen zetten: USB out pre/post insert. Dit zal ook wel redelijk makkelijk zelf te modificeren zijn.

Ik heb nooit met deze tafel gewerkt maar ik durf gerust met 100% zekerheid te zeggen dat die "bewerkingen" inderdaad bij de master out uitkomen. Kan simpelweg niet anders, anders zou het gebruik van een insert resulteren in doodse stilte en de auxen zouden in het niets oplossen!? Nee, don't worry.

Bovendien; dat de auxen niet meegenomen worden in de USB outs is volkomen logisch natuurlijk., dat kan gewoon niet en wil ook niemand. Je kan wel je aux return in een kanaal terug laten komen, en vervolgens gewoon recoreden met je USB. Dat de inserts niet meegenomen worden is een keuze geweest van Midas. Beetje lomp is het wel inderdaad. Ze hadden makkelijk een global switch op de tafel kunnen zetten: USB out pre/post insert. Dit zal ook wel redelijk makkelijk zelf te modificeren zijn.

Dank Fles :okdan:

Door de eigenaardige keuze van Midas om de Inserts niet over de USB te sturen begon ik te twijfelen of ik, wanneer ik niet die USB gebruik, ik toch niet ook voor ongewenste verrassingen zal komen te staan. Het is eigenlijk jammer dat die tafels niet ook zonder USB (U-Series) en FireWire (F-Series) gemaakt worden. Er is ook nog het rare feit dat 2 v.d. 6 Aux'en niet echt als Aux'en te gebruiken zijn bij recorden.

En verder heeft -ie heeft ook geen Control Room sectie, maar dat is met een omweg blijkbaar te omzeilen. Het is een tafel voor live en recording, maar er ligt wel duidelijk meer nadruk op gebruik in live situaties.

Zo te lezen kan je beter op een andere desk focussen. Als je al die dingen en extra's toch niet gebruikt.

Op de oude Venice kan je die 2 auxen simpel modden...of dat met een nieuwe ook kan weet ik niet. Zal sowieso voor een oude gaan.

Zo te lezen kan je beter op een andere desk focussen. Als je al die dingen en extra's toch niet gebruikt.

Kijk dan maar even naar de huidige prijzen van de U en F series. Daar kun je simpelweg geen andere nieuwe tafel tegenover zetten.

Op de oude Venice kan je die 2 auxen simpel modden...of dat met een nieuwe ook kan weet ik niet. Zal sowieso voor een oude gaan.

Ik heb al zitten zoeken of ze op die nieuwe tafels ook gemod kunnen worden, maar nog niets kunnen vinden.

Ik wil een nieuwe tafel ;)

ik vind de zed r16 echt een topapparaat. veel routingmogelijkheden, klinkt goed en eq's ook zeer over te spreken.

Back