midas venice-f gebruikers?

Devon-Miles

Ouwe rot
heeft iemand een venice-f? zo ja wat zijn de ervaringen?
ik zit te denken aan een 16 of 24 kanaals en zou graag wat dingen willen weten.

ik wil eigenlijk gewoon een tafel die direct de computer ingaat om dat geluidskaart gebeuren te omzeilen.
Ik heb nu toch wat ruis omdat mijn studiomixer in en out naar de xone 4d gaat en die weer in de computer.
ik wil al die factoren weleens aanpakken en gewoon een cleaner geluid hebben, gewoon computer, mixer klaar. ik wil weleens weten hoe anderen dat ervaren. dat matrix mixen en routen lijkt me erg handig en analoog summing al helemaal.

ik wil eigenlijk gewoon een tafel die direct de computer ingaat om dat geluidskaart gebeuren te omzeilen.
Ik heb nu toch wat ruis omdat mijn studiomixer in en out naar de xone 4d gaat en die weer in de computer.
ik wil al die factoren weleens aanpakken en gewoon een cleaner geluid hebben, gewoon computer, mixer klaar. ik wil weleens weten hoe anderen dat ervaren. dat matrix mixen en routen lijkt me erg handig en analoog summing al helemaal.

Maar die SPL Softkube van je heeft toch ook een digitale uit? Dan omzeil je iig de converters van je audiokaart (en de xone ook toch?).

Maar die SPL Softkube van je heeft toch ook een digitale uit? Dan omzeil je iig de converters van je audiokaart (en de xone ook toch?).

Die Spl heeft idd dat board erin zitten voor 48/96khz maar die gaan juist in een geluidskaart en kun je niet via usb je computer indoen ofso.

Het ligt ook niet zozeer aan de geluidskaart, de xone 4d is een prima geluidskaart, maar meer het feit dat mijn studiomixer erin gaat en ook weer eruit gaat naar de studiomixer om het weer op te dikken, dat wil ik nou gewoon ook zelf via een tafel doen die aan de computer zit direct. Die venice-f is firewire en de ins en outs kun je gewoon per kanaal regelen, wil je je instrument, hoppe knopje indrukken, wil je een ableton kanaal, hoppa kan ook met je eq van de tafel. op gearsluts zijn mensen ook razend enthousiast en zo heel duur is die nou ook weer niet... in elk geval geen 5 a 6000 euro maar een 24 kanaals kost 2400 zoiets

ik geloof niet door behringer maar assembled door dynacord, het spul zelf is wel van midas

Nee, k snap het principe wel ;) Maar op zich als het signaal al digitaal je Xone ingaat sla je wel een conversieslag over. Of althans, de zwakste schakel in theorie dan.

Voordeel van de Zed R16 vind ik vooralsnog wel dat je bij de R16 nog wat ADAT kanalen kan bijpluggen, dus als 16 echt te krap is, dan heb je in ieder geval nog de optie er 24 van te maken (zonder EQ etc. welliswaar).

gewoon voor de zed r16 gaan

een van de best bewaarde geheimen in de muziekindustrie

veel beter dan het prijskaartje laat vermoeden, kan je later uitbreiden met gewoon nog een tweede zedr16

laat je niets wijsmaken over deze tafel, klinkt top

Wat me wel prettig lijkt is gewoon 16 mono kanalen met allemaal dezelfde eq ja, de venice f heeft dan weer 4 stereo kanalen met mindere eq opties (waarom nou?) is de 24 versie al uit?

neen komt er naar mijn weten ook niet
je hebt wel de grote broers gsr24, maar die kost een pak meer (en vind ik prijs-kwaliteit dan weer minder interessant)

neen komt er naar mijn weten ook niet
je hebt wel de grote broers gsr24, maar die kost een pak meer (en vind ik prijs-kwaliteit dan weer minder interessant)

GSR heeft als voordeel dan wel weer automized faders, maar idd, te veel geld meer voor weinig extra's.
Converters op ZED R16 zijn ook echt top van wat ik gehoord heb, en EQ ook. En heb het hier op het forum al voor 1200 zien staan.

wat ik wel een voordeel vind is dat je echt 16 mono kanalen hebt, bij de midas heb je dan weer 4 stereo kanalen (wat uiteraard ook ok is) maar de eq daarvan is weer minder. toch lees ik ook over die midas belachelijk veel goede berichten, ook de sound en pre amps zouden dezelfde zijn als de duurdere tafels.
alleen wil je dan een beetje werken met je kanalen uit ableton dan zou je toch echt wel een 24 kanaals moeten hebben

alleen wil je dan een beetje werken met je kanalen uit ableton dan zou je toch echt wel een 24 kanaals moeten hebben

Is dat echt zo? hoevaak group je al niet kanalen in live zelf? en wat blijft er dan over? Ik werk nu met 8 kanalen uit en in de praktijk is dat al voldoende omdat ik toch al bepaalde tracks individueel track.

Maar wat ik al zei, als de nood aan de man is, je hebt ook ADAT uit/in met de R16.

Is dat echt zo? hoevaak group je al niet kanalen in live zelf? en wat blijft er dan over? Ik werk nu met 8 kanalen uit en in de praktijk is dat al voldoende omdat ik toch al bepaalde tracks individueel track.

Maar wat ik al zei, als de nood aan de man is, je hebt ook ADAT uit/in met de R16.

met je eens, ik group tracks ook, uiteindelijk de beats, de vocals, de pads of samples, instrumenten. maar het is wel zo dat ik tracks heb van echt 25 sporen ofzo, soms wel meer. maar meestal wil ik dan gewoon een master treat doen, als het goed klinkt ga ik niet weer alles door de tafel halen, heeft toch geen zin, als ik maar de mogelijkheid heb het zo te routen dan ik via mijn main insert mijn outboard gear kan meepakken en geloof dat dat bij de midas anders werkt

wat ik wel een voordeel vind is dat je echt 16 mono kanalen hebt, bij de midas heb je dan weer 4 stereo kanalen (wat uiteraard ook ok is) maar de eq daarvan is weer minder. toch lees ik ook over die midas belachelijk veel goede berichten, ook de sound en pre amps zouden dezelfde zijn als de duurdere tafels.

Zijn de Venice F-24 en F-32 een maatje te groot voor je?

Zijn de Venice F-24 en F-32 een maatje te groot voor je?

nou, ik zit te denken om wat projectmatiger te gaan werken met een iets kleinere setup, ik heb een paar goede synths, een nord electro 3, wat outboard, een goede mic, 32 kanalen heb ik in elk geval zeker niet nodig. 16 zoals op die midas met die 4 stereo kanalen vind ik ietswat karig dan weer, ik weet niet of ik daar dan weer spijt van ga krijgen. Die A&H zed-r 16 mono kanalen vind ik dan wat beter in die zin dat je dan ook echt 16 mono kanalen hebt met dezelfde eq mogelijkheden. Of het wordt een 24 kanaals venice-f maar ik moet echt even naar een muziekwinkel gaan om hem uit te proberen, zo van zit er een fan in en zo ja maakt die lawaai, main inserts en routing opnemen hoe werkt dat (ik weet dat dat anders is omdat je dat moet routen) even wat praktische zaken weten. Maar moet zeggen dat ik nu met mijn topaz ook een lekkere tafel onder mijn handen heb hoor, zeer dikke sound maar als ik voor een midas of A&H ga, gaat die ook weg

DM

Denk dat het goed is om eerst eens goed te gaan nadenken over je workflow
Hoeveel bronnen heb je? (synths, samplers etc)
Hoeveel inserts (compressors, je Kulttube etc)
Hoeveel sends (outboard reverb delay etc)

Hoe wil JIJ deze allemaal aansluiten?
Wil je voor een staionaire setup en routen via DAW, of wil je juist dynamisch patchen waar nodig
Hoe wil je je bronnen aansluiten? Eerst in DAW, dan naar mixer? Of eerst in mixer, dan in DAW en dan via tape returns weer terug naar mixer, zo ja waarom?!? (Ook belangrijk om echt na te denken WAAROM je iets wil en of het ook nog slimmer kan en wat de impact van de keuze is op andere zaken.

Teken dan eens voor jezelf uit IN DETAIL, wat waar moet worden aangesloten en volg dan het fictieve signaalpad. WEDDEN dat je een aantal routings in gedachten hebt die bij nader inzien ook beter/anders kunnen? Of dat je er voor jezelf erachter komt dat je toch liever op een andere manier aansluit.

Zorg er sowieso voor dat je met ieder scenario zo min mogelijk AD<>DA conversies hebt.
Pas wanneer je dit allemaal helder hebt, dan kan je dat vertalen naar specificaties die een tafel voor jou moet hebben, zoek er dan pas de juiste tafel bij. Succes!

Ik weet wel zo'n beetje wat ik wil hoor, ik wil sowieso een mixer hebben om alles op aan te sluiten, zo heb ik altijd gewerkt en zo wil ik altijd blijven werken.
Wel fijn is het om de optie te hebben gebruik te maken van de eq van de tafel voor mijn losse sporen in Ableton maar in eerste instantie is het geluid al geshaped door de tafel zelf voordat het de computer ingaat.
De uiteindelijke mix weer door de tafel halen en via de main insert of group insert (is per tafel ook weer verschillend) door mijn outboard halen, dat is het zo'n beetje. Ik heb een DP4 en Tape Echo die ik door mijn tafel wil halen en evt ook via DAW aux sends maar als je een switchable channel / geluidskaart hebt neem ik aan dat je de auxen ook gewoon kan opnemen of routen.

De Allen & Heath ZED R16 mono kanalen is voor mij ook een serieuze optie, heeft ook wat midi controls maar automized faders hoef ik toch niet. Ik ga daar eens meer over lezen en kijken hoe deze zich verhoudt tot de venice-f. 16 mono kanalan ben ik wel gecharmeerd van namelijk

Back