midas venice-f gebruikers?

De Allen & Heath ZED R16 mono kanalen is voor mij ook een serieuze optie, heeft ook wat midi controls maar automized faders hoef ik toch niet. Ik ga daar eens meer over lezen en kijken hoe deze zich verhoudt tot de venice-f. 16 mono kanalan ben ik wel gecharmeerd van namelijk

Ja die venice-f. 16 heeft wel wat , al gaat het uiteindelijk om het geluid en het bedieningsgemak ,
en ik denk dat het prijskaartje ook een rol speelt :)

is er hier volk die een Allen & Heath ZED R16 heeft dan? ik lees op soundonsound veel goeds, ook over het geluid en pre amps

ik heb een zed r16, en zoals eerder aangehaald vind ik dit een van de best bewaarde geheimen in audioland.

velen zullen beweren dat dit niet mogelijk is, omdat de prijs zo laag is, maar wat mij betreft kon de unit voor twee of drie keer zoveel verkocht worden (en waarschijnlijk zouden meer mensen hem dan ook top durven te vinden :)

enige irritante (voor mijn workflow) is dat je geen groepchannels kan maken (je hebt wel 4 aux sends)

al de rest is top: zeer goede preamps, eq is verrassend goed, summing, headroom en sound zijn ok, veel mogelijkheden, convertors zijn zeer zeer goed (alhoewel dat, ook hier weer, sommigen dat zullen ontkennen door de prijs).

je hebt ook geen extgra bekabeling of wat dan ook meer nodig...

Kan je echt niet mis mee doen, alleen ff kijken of dit wel past in je workflow (qua aansluitingen)

Heb je een opname van een track gemaakt op deze tafel?

Ik volg al een tijdje de Zed R16 thread op gearslutz en daar komen regelmatig opnames voorbij. In hoeverre dat ook wat kan zeggen want hangt natuurlijk ook af van je master chain uiteindelijk. Wat ik zelf het grote voordeel vind is dat het door de goede converters toch EN transparant klinkt, en door de EQ toch net even dat extra gritty analoog gevoel geeft.

En dat allemaal nog afgezien van workflow voordelen.

ik zie wel 4 auxen maar geen returns, moet je daar kanalen voor opofferen?
helaas inderdaad van geen groepen hebben, dat heeft de venice-f dan wel weer.
wat ik wel vet vind is dat er wat midi controls op zitten, dat zou betekenen dat ik mijn xone 4d ook kan verkopen, zowel als geluidskaart en als midi controller. je zou ook gewoon livesets met die zed-r kunnen doen.

ik heb een zed r16, en zoals eerder aangehaald vind ik dit een van de best bewaarde geheimen in audioland.

velen zullen beweren dat dit niet mogelijk is, omdat de prijs zo laag is, maar wat mij betreft kon de unit voor twee of drie keer zoveel verkocht worden (en waarschijnlijk zouden meer mensen hem dan ook top durven te vinden :)

enige irritante (voor mijn workflow) is dat je geen groepchannels kan maken (je hebt wel 4 aux sends)

al de rest is top: zeer goede preamps, eq is verrassend goed, summing, headroom en sound zijn ok, veel mogelijkheden, convertors zijn zeer zeer goed (alhoewel dat, ook hier weer, sommigen dat zullen ontkennen door de prijs).

Kan je echt niet mis mee doen, alleen ff kijken of dit wel past in je workflow (qua aansluitingen)

als je een mono kanaal opneemt kan dat dan ook via je main insert?
ik wil graag mijn audio opnemen door o.a mijn outboard de computer in

Ja goed. Leuk.
Ik heb ze nooit aangeraakt maar met zulke hardware krijg je altijd ongeveer waarvoor je betaald, dus zowel die Zed als de Venice zijn gewoon budget tafeltjes. Dat zoals jij beweert alles "top" is aan deze tafels geloof ik inderdaad niet vanwege het prijskaartje. :) Neem nou pre amps. Daar weet ik het verschil tussen (best) goed en top wel van en ik weet ook wat er aan componenten voor nodig is om het verschil te maken op dat gebied; nuff said.. ;)
ik geloof wel dat de prijs/ kwaliteit/ kwantiteit echt wel goed is van deze tafels. En ook zeker dat je er heel blij mee bent, en ik geef je groot gelijk! :)

Echter mocht ik de OTB route weer gaan bewandelen dan zou ik deze tafels nooit overwegen. Ten eerste is Firewire gewoon kut en ook niet erg future-proof. Ten tweede als je een beetje zoekt 2e hands is er voor dit soort prijzen veel moois te scoren qua tafels en die interfacing met je DAW los je er ook nog wel mee op.

Ja, kan wel, maar het idee is natuurlijk ook dat je de kanalen individueel gelijk je DAW weer inkrijgt. OF, je tracked het eerst via de main, en mixed het daarna dan af OTB.

ik wil ook vocals direct door mijn kultube halen en tafel eq, ik wil alles gewoon opnemen zoals ik dat zelf met effecten en echo's etc doe zoals normaal ook, zo weinig mogelijk VST oid gebruiken (doe ik nu al niet) Dus, ik ben meer een analoog man maar wil wel de voordelen van een tafel en geluidskaart interface. ik gebruik wel wat dingen intekenen in ableton (volumes of een reverbje of delaytje dus die midi mogelijkheden van die tafel lijken me ook wel leuk)

Iedereen heeft het over budget tafels of wat wel of wat niet goed is, duur spul of niet.
1800 euro voor een mixer is voor mij best wat knaken en denk dat de gemiddelde hobby muzikant of synthforumer geen grote SSL of Neve heeft staan afgezien van een paar rijke dudes misschien.

Ik wil gewoon met goede, makkelijke en kwalitatief goede spullen dikke tracks maken.
Ik lees zo'n review uit de sound on sound en weet dan ook dat zo'n tafel getest is door iemand die er echt wel verstand van heeft, we kijken naar prijs kwaliteit verhouding en mogelijkheden

Ja goed. Leuk.
Ik heb ze nooit aangeraakt maar met zulke hardware krijg je altijd ongeveer waarvoor je betaald, dus zowel die Zed als de Venice zijn gewoon budget tafeltjes. Dat zoals jij beweert alles "top" is aan deze tafels geloof ik inderdaad niet vanwege het prijskaartje. :) Neem nou pre amps. Daar weet ik het verschil tussen (best) goed en top wel van en ik weet ook wat er aan componenten voor nodig is om het verschil te maken op dat gebied; nuff said.. ;)
ik geloof wel dat de prijs/ kwaliteit/ kwantiteit echt wel goed is van deze tafels. En ook zeker dat je er heel blij mee bent, en ik geef je groot gelijk! :)

Echter mocht ik de OTB route weer gaan bewandelen dan zou ik deze tafels nooit overwegen. Ten eerste is Firewire gewoon kut en ook niet erg future-proof. Ten tweede als je een beetje zoekt 2e hands is er voor dit soort prijzen veel moois te scoren qua tafels en die interfacing met je DAW los je er ook nog wel mee op.

wat zou je kunnen aanraden dan? gewoon analoge tafel en geluidskaart (wat ik nu al heb eigenlijk)

wat zou je kunnen aanraden dan? gewoon analoge tafel en geluidskaart (wat ik nu al heb eigenlijk)

Ik zou de Topaz houden. Dat is een inline tafel dus met een 16/i/0 interface kan die ongeveer hetzelfde als een ZED of Venice. En wat ik sowieso aanraadt is om zoveel mogelijk in kwaliteit te investeren ipv kwantiteit. Je hebt het over vocals, Buiten de zang zelf zijn daar ruimte, mic, en pre amp zeer bepalend voor het uiteindelijke resultaat. Dus een diepte inverstering in 1 of 2 echte "top" kanalen front end lijkt me ook zeker niet verkeerd. Je hebt een goede mic, dus denk dan verder aan akoestiek tunnig (misschien, als nodig), en dan een dikke 2ch pre amp, waar je behalve vocals ook al je synths doorheen kan tracken evt. Dat is mooi en levert een betere sound op in-the-end..

Ik zou de Topaz houden. Dat is een inline tafel dus met een 16/i/0 interface kan die ongeveer hetzelfde als een ZED of Venice. En wat ik sowieso aanraadt is om zoveel mogelijk in kwaliteit te investeren ipv kwantiteit. Je hebt het over vocals, Buiten de zang zelf zijn daar ruimte, mic, en pre amp zeer bepalend voor het uiteindelijke resultaat. Dus een diepte inverstering in 1 of 2 echte "top" kanalen front end lijkt me ook zeker niet verkeerd. Je hebt een goede mic, dus denk dan verder aan akoestiek tunnig (misschien, als nodig), en dan een dikke 2ch pre amp, waar je behalve vocals ook al je synths doorheen kan tracken evt. Dat is mooi en levert een betere sound op in-the-end..

ik heb een audio technica 4033se, een goede mic met karakter, mijn studio is dood qua geluid en gebruik een spl kultube met buizen om door op te nemen, voor de bite en lekkere compressie, samen met de tafel eq maakt dat een mooie opname. ik ben niet iemand die elke dag bezig is met vocals maar het gaat de goede kant op zeg maar. ik hoef ook geen geluidskaart met 16 in en uit, heb ik niks aan en dat zou ik ook nooit zo gebruiken, want ik neem per element op en werk ook vaak met stukken die ik heb opgenomen edits maken etc.

Het gaat mij meer om een iets praktischere oplossing m.b.t het geluidskaart element en de computer, nu werk ik met allerlei doorlus kabels om de boel in en uit de tafel te krijgen wat best wat ruis oplevert, niet zozeer in de opnames maar wel in de speakers. ik weet dat meerdere factoren een rol kunnen spelen hierin (waaronder kabels) maar ook de mac maakt geluid van zichzelf. Ik neem aan dat als je voor bijna 2 ruggen een Zed-r of Venice-f koopt best wel iets in huis hebt wat technologisch interessant is en een goed geluid heeft. Als je voor een setup kiest zoals ik dat nu heb kies je misschien wat meer voor karakter wat je weer terug hoort.

+1........

Ben je op zoek naar meer controle van je mixer?
Er bestaan 19 inch 16 channel midi CC dozen om je channels mee te besturen, zoals bijv. een Niche.

Nee dat hoef ik ook niet, mijn audio gewoon de computer in en dan verder werken en de sporen en master evt door de tafel en outboard weer halen. Wil geen uitgebreide midi toestanden maar zoals op die Zed-r is wel handig voor wat verbjes of on the fly terwijl je arrangeert iets indraaien auxje etc

dus ik ben niet op zoek naar meer controle van mijn mixer maar graag het element geluidskaart dichterbij de computer hebben + wel een analoge mixer hebben en de voordelen daarvan hebben , ook qua eq en summing, ik heb altijd met analoge mixers gewerkt en dat zal ik ook altijd blijven doen

Er komt hier redelijk wat onzin voorbij....

Forum lid Seiko gebruikt die A&H ook in combi met Ableton. Je zou hem eens kunnen vragen. Ik zou voor dance voor een A&H gaan, maar voor meer live materiaal zoals vocalen toch echt voor de Midas gaan. Dat Midas nu Behringer is zal niet meteen betekenen dat ze ineens rotzooi maken. Eerder dat er ook Midas budget tafels komen. In pro audio en licht land is het vrij normaal dat zulke dingen gebeuren. Er zijn groepen die van alles kopen. Zo is Martin ook pas gekocht door een of andere groep die ook al JBL heeft, BSS en nog veel meer van die merken.

Effe opgezocht: http://www.music-group.com/index.aspx

Is allemaal een groep. Dus het is niet zo dat Behringer Midas heeft gekocht, maar dezelfde holding die Behringer bezit heeft nu ook Midas in zijn bezit.

Ik maak eigenlijk van alles van hip-hop tot techno tot pinkk floyd achtige toestanden dus qua sound ook heel verschillend. Ik zal Seiko inderdaad eens contacteren, wellicht dat ik wat wijzer word. Ik moet zeggen dat de Topaz ook een tafel van niveau is met zijn eq's en mogelijkheden allen wil ik wellicht eens wat anders gaan werken, gewoon al je instrumenten in de tafel pluggen, op 1 knop drukken, meteen opnemen en weer door de tafel eq kunnen halen als dat nodig is, nu werkt dat bij mij allemaal wat omslachtiger, het werkt wel maar je wil toch kijken wat de nieuwe techniek te bieden heeft, en hoe de sound dan is

....en je bent Mac gebruiker? Dan blijft FireWire wel een optie voor je natuurlijk.

Back