ARP 2600 Replica

Netjes beplakken met loodbitumen, net als alle Thorens fanboys :-)

Thorens fanboys :? wat is dat ? een lelijk beest ???

Platenspelers waar men trillingsdemping toepast met loodbitumen (en dan hoopt het plateau niet hopeloos uit balans te halen...)

Anyway, voor de 2600 zou ik gewoon in hout een plaatje met afgevijld rond gat (baffle dus) maken, zwart geverfd.

De Pearles units zijn op zich inderdaad wel goed.

Indeed!

TD160-Technics_205.jpg

Fijne platenspelers hoor.

Ben wel benieuwd naar ttsh builds, heb mijn kit net verkocht, gaat bij mij niet passen qua tijd.
Jammer maar helaas.

Het knipperlichtje in de S/H sectie veroorzaakt een kleine pitch verandering in de vco's.

Niet alleen in mijn ttsh maar ook in een ttsh van een DIY'r uit de buurt die ik wat begeleid.

Het ziet er naar uit dat er niets anders opzit dan de stuur tor te verwijderen en te overbruggen.

Jammer, het knipperlichtje heeft wel wat... =(

Ik ga deze speakers uitproberen in mn ttsh

Visaton FRS 8M - 3.3" full-range speaker, 30W/8ohm (RMS),

Lijkt me prima, slecht €9,80 per stuk en de montage gaten zijn nagenoeg hetzelfde

'k Laat jullie weten als het OK is

Het knipperlichtje in de S/H sectie veroorzaakt een kleine pitch verandering in de vco's.

Niet alleen in mijn ttsh maar ook in een ttsh van een DIY'r uit de buurt die ik wat begeleid.

Ja, dat had ik dus ook (zie wat posts hierboven). Als ik muff lees is het volgens mij een vrij veelvoorkomend probleem.

Ik ga zelf nog even kijken wat er gebeurt als ik die LED voed met de voeding van de amps (dus voor de DC-DC converter), alhoewel dan natuurlijk de "dimmer" het niet meer doet.

Een diode ertussen?

Nope :L, het probleem is door de verandering in de stroomsterkte in het led driver cirquit.

Het verschil is niet veel maar blijkbaar te veel voor de nogal gevoelige vco's

Een feestje die de stroom gelijk houd in de kring of een andere voeding apart voor de knipper lijkt me de enige oplossing.

een 2de led en weerstand intern gestuurd door de off van de S/H led zou een oplossing kunnen bieden ? ... of iets gelijkaardigs, zodanig dat de stroom gelijk blijft.

Mischien is het printspoortje al verleggen genoeg, ledje zal zijn prik wel ergens bij het VCO vandaan halen.

Was het maar zo voor de hand liggend :D

De leds hangen allemaal via een centrale bus aan twee regelbare stroombronnen. De ene helft van de leds hangt aan de +15V van de meest rechter module (output) en de andere helft aan de -15V van de meest linker module (external input). Rechtstreeks aan de voeding was netter geweest, maar op zich zijn dit geen 'gevaarlijke' modules. De voeding van de modules is een apart bedrade ster (dus geen lange dunne printsporen); er hangt dus niks aan de VCO's, die hebben gewoon hun eigen rechtstreekse (en dubbel ontkoppelde) voeding.

Waar het misschien eerder fout gaat is dat die leds per twee of drie aan ground hangen "waar het uitkomt", oftewel, de ground komt via een andere module dan de voeding. Ik ben zelf geen ontwerper, maar dat is het punt wat gevoelsmatig voor mij niet lekker zit.

Ik ben ook niet 100% zeker of het via de voeding komt (ik zie de ripple niet op de scope), of misschien ergens via de cv.

Beetje crappy idd., lokaal ontkoppelen van die S&H led met een weerstandje en een elcootje?

Edit:
Zit in het schema te kijken maar daar kan ik geen S&H led vinden?

Beetje crappy idd., lokaal ontkoppelen van die S&H led met een weerstandje en een elcootje?

Edit:
Zit in het schema te kijken maar daar kan ik geen S&H led vinden?
Het is de clock led die ingebouwd zit in de S/H slider, maakt geen deel uit van het S/H cirquit. 't is dat de clock normalized doorverbonden is met de S/H

De leds hebben hun eigen cirquit met dimmer trimpot

dit neemt op zich zn voeding bij de switcher PSU

Heb nu geen tijd om het uit te zoeken maar ik vermoed dat de switcher niet stabiel genoeg is.
'kan ernaast zitten maar ik beklaag het me nu al dat ik het PSU ontwerp met de switcher gevolgd heb, had beter mijn eigen lineaire psu in elkaar geknutseld.

't Voelt gewoon fout aan om een switcher te gebruiken in een ontwerp uit begin '70 8D

Heb nu geen tijd om het uit te zoeken maar ik vermoed dat de switcher niet stabiel genoeg is.
'kan ernaast zitten maar ik beklaag het me nu al dat ik het PSU ontwerp met de switcher gevolgd heb, had beter mijn eigen lineaire psu in elkaar geknutseld.

Zoals ik hierboven al schreef is dat niet de oplossing. Ik heb hem aan ene 2 x 3A lineaire PowerOne gehad (en die is echt wel stabiel), met geen enkel verschil.

[edit] of niet schreef, want ik zie dat ik dat uiteindelijk niet in mijn bericht gezet had :D

een klein rimpeltje van 10 uV is al voldoende voor een hoorbare verandering van frequencie in de vco´s
ik zou echt kiezen voor een aparte voeding voor de leds..
( en zowiezo voor alle modulerende dingen zoals lfo´s en s&h enzo)

:mega:

Zoals ik hierboven al schreef is dat niet de oplossing. Ik heb hem aan ene 2 x 3A lineaire PowerOne gehad (en die is echt wel stabiel), met geen enkel verschil.

Ok, Dat is dus uitgesloten als oplossing

een klein rimpeltje van 10 uV is al voldoende voor een hoorbare verandering van frequencie in de vco´s
ik zou echt kiezen voor een aparte voeding voor de leds..

Dat is de enige gezonde oplossing dan. :okdan: door bv af te tappen op de muurwrat, voor de switcher

Dat is de enige gezonde oplossing dan. :okdan: door bv af te tappen op de muurwrat, voor de switcher

Dat is ook wat ik ga proberen. Die ene pnp powertor vervangen door npn, de inverter eruit, en dan alles aan de +15V input (in mijn geval). En de helft van de LEDs omdraaien.

IVM Het blinker probleem:

Ik heb een trukje uithaald die jammer genoeg niet het gewenste resultaat heeft :frons:

Ik heb tussen de stuur tor en de led een opamp buffer geplaatst die gevoed wordt door de muurwrat.

De niet geïnverteerde ingang van de opamp eet niet meer dan enkele nano ampères.
De stroom voor de led wordt nu geleverd door de muurwrat via de opamp en de spanning van de dimmer wordt gevolgd via negatieve feedback

Tot verbazing werkt het NIET, heb de indruk dat het een haartje beter is maar evengoed blijft het KUT.

attachment.php

Attachments

• Knokke-Heist-20140516-00103.jpg
    Knokke-Heist-20140516-00103.jpg
    97,4 KB · Bekeken: 80
Back