ARP 2600 Replica

Voor wie nog een bouwer zoekt, Etaoin is wmb een erg fijne en relaxte persoon om mee samen te werken.

Super belangrijk idd. Hoe die prints binnen in de behuizing eruit zien.. Doe mij maar vintage groen!

Groene prints zijn niet vintage. De vintage prints zijn alles van mat donkerbruin/oranjeachtig tot een doorzichtig groengeel onbestemd kleurtje, soms ook een mat gelig wit (bv in Accupahse). De courante groene prints zijn commercieel. En handig. En verder is dit allemaal ook heel erg boeiend en belangrijk. :P

Ik ben benieuwd naar de eerste demo's van forumTTSH's!

De vintage prints zijn donkerbruin/oranjeachtig, soms ook een gelig wit.

Ja pertinax. Dat lekkere breekbare spul. Ik heb hier wel eens een Korg 500 gehad met een paar mooie scheuren in de print omdat iemand wat op de knoppen had laten vallen.

Maar inderdaad, niet erg on topic. Tenzij er nu iemand komt die gaat zeggen dat deze kloon sowieso anders klinkt omdat de print zwart is :W

Attachments

• 500scheuren.jpg
    500scheuren.jpg
    76,6 KB · Bekeken: 72
Weet iemand een goede shop om deze speakers te kopen ?
Peerless 3" full range 830986 - 1509

Niet europe-audio, daar heb ik slechte ervaringen mee..Nooit meer en ten sterkste af te raden.

Zijn er mensen met goede ervaringen in andere Europese shops ?

:biertje:

Niet europe-audio, daar heb ik slechte ervaringen mee..Nooit meer en ten sterkste af te raden.

Oh, daar heb ik ze wel vandaan. Had ze met een paar dagen netjes verpakt in huis. Maar qua ervaring is dat ook de enige bestelling. Ze waren weinig communicatief, dat wel. Kreeg geen enkele info totdat opeens de postbode voor de deur stond.

Hou er met die Peerless rekening mee dat de conussen naar buiten staan. Ze moeten op iets van 6mm van het panel af gemonteerd worden. Op muff zie ik dat mensen hele bezels hebben laten maken ervoor. Ik probeer het eerst even gewoon met afstandsbusjes.
Ik geloof dat er inmiddels alternatieven gevonden zijn op muff die wel tegen het panel gemonteerd kunnen worden.

Het zijn wel best lekkere speakers IMHO trouwens, voor het formaat.

Ik probeer het eerst even gewoon met afstandsbusjes

Was ik ook van plan, om het simpel te houden. Moet goed zijn toch?

Nu is een soort van ring uit hout zagen ook niet zo'n probleem

Was ik ook van plan, om het simpel te houden. Moet goed zijn toch

Leek me ook. Maar ik heb het nog niet geprobeerd. Heb net het panel voorzien van vilt bij de sliders en speakergaas achter de roosters, dus kan binnenkort wel even gaan kijken. Goed vastzetten en zegellak op de moeren tegen lostrillen zou 't 'm moeten doen denk ik.

Ik wilde wachten op de case omdat je anders zo zit te k*tten met een panel dat eigenlijk op beide zijden niet meer kan liggen...

De case laat ondertussen wel wat lang op zich wachten........heb zin om ermee te spelen:)

Of je legt hem in een zo'n grote curver bak die ze bij de blikker verkopen.

Moet wel precies passen dan want de componenten zitten tot aan de rand van de print hier en daar dus je hebt niet heel veel speling. En je wilt niet een paar kilo aan front panel op een elco'tje laten rusten :D

Je zou er hele lange afstandsbussen in kunnen zetten als een soort pootjes.

Wat de speaker betreft is het qua opbreekverschijnselen een stuk beter om een nette baffle te maken dan wat afstandsbusjes. Maar het is natuurlijk geen high-end weergavetool, ik veronderstel dat je meestal toch gewoon over je studiomonitors naar het ding luistert.

Back