ARP 2600 Replica

heb me ingeschreven zonder soldeer kwaliteiten.... een collectief vanuit het synthforum voor dit initiatief zou niet verkeerd zijn.

Eerst even kijken hoe dit zich gaat ontwikkelen en bijhorende prijs.
Zover ziet het er allemaal heel positief uit. Ben hier wel heel enthousiast over.

Binnen een paar maanden komen er synths voorbij die betaalbaar worden en voorheen buiten bereik lagen. Dit lijkt toch wel de kers op de taart te worden.

Al heb ik zelf nog een puntgave 2600 orange ik kan me wel aanbieden om iemand te helpen met solderen in omgeving Tilburg.

Ik heb me ook maar ingeschreven al is het twijfelachtig of ik ooit de onderdelen hier door de douane ga krijgen. Stel dat je al die nationale halfgeleider- en synthesizerfabrieken hier eens zou zou gaan schaden door kwalijke parallelimport uit vuile kapitalistische landen!

De douane in eindhoven is zo hardcore ja? :D

Ah jammer ik zag de philips politie al aan je deur kloppen. :D

Ook ik kan, als het zover is, aangesproken worden w.b.t. het solderen.

dat is wel erg aardige gedachte.

Ik heb me ook maar ingeschreven al is het twijfelachtig of ik ooit de onderdelen hier door de douane ga krijgen. Stel dat je al die nationale halfgeleider- en synthesizerfabrieken hier eens zou zou gaan schaden door kwalijke parallelimport uit vuile kapitalistische landen!

Dan maar bestellen bij Mouser Nederland, wellicht niet geheel ontoevallig met een adres in EINDHOVEN. Man, je bent al omsingeld!!

Dan maar bestellen bij Mouser Nederland

maakt niet uit het komt altijd van usa

je kan wel bestellen op de manier dat 'mouser alle taxen betalen', net voor je on-line betaalt komt er dan een pak bij te betalen.
je pakje hoeft niet meer onder handen genomen te worden dan door de douane,alle
paperassen gaan digitaal heen en weer van en naar mouser via de douane.
Je pakje kan dan ook niet meer 'onerschept' worden bij de douane om de formaliteiten te controleren,en dus gaat het veel sneller en zonder verassingen.

I'm in contact with a guy who probably will sell complete parts kit. All components + hard to get and the reverb tank. (Not sure about speakers).

So hopefully there will be no individual mouser order needed.

More on this later.

Heb ik over de richtprijs heen gelezen of staat die er nog niet bij? Zal ook lastig zijn om nu al indicatie te kunnen geven...

khoorde net ...niet zoveel , in de bus;-]]
:okdan:

zal die link eens opzoekuh van die meneer , furio , die .. arp vco,s aant bouwen was
:doei:

Hey guys!

I'm the one on doing this project - Saw lots of traffic on the site coming from .nl and found this page. So I figured I could chime in and say hi! (Sorry my dutch is really poor and limited to selected swear words..) Running this page on google translate, so I might mess somethings up. Also I don't have any experience on your forum, so I apologize if stuff comes out the wrong way! (Every forum has it's own culture, and it's important to adapt imho...)

I see you're in the price guessing game. And as you've probably notices you can't find it on Muff. Main reason is I'd like the discussion on Muff to be short. In my experience things can get a little heated over there. And I like to stay out of the kitchen and focus on other stuff instead.

But I'll try my wings here and share some stuff and we'll see how it goes! :)

Just a reminder that everything is preliminary! I mean I haven't got a working prototype yet... (Hopefully I'll have one in about a month.)

Things I kind of know - No need to find a BOM, I've made a shared shopping basket at Mouser - just order it and you got like 95% of the components. The things missing are a few FET transistors (ebay) and the jacks which has to be ordered from Erthervar (If they're good enough). Total cost for all components should be around €250-300. The panel and PCB will be about €400.

Things I don't know - Case / box / place to put it in. Honestly I haven't really thought of it. Once I get everything working I'll deal with this. I'd like mine with toolex, someone said it was expensive. I hope not.

So if you can find someone to build it for €2-300 - You could get one for about €1000 I guess! :)

I'll try to read up on this thread every once in a while, if you got questions and stuff, just shoot me a PM here or on Muff.

Thanks for the interest!

:doei:

jahoor ;-]
zet tieee;-]]
likeable project .. cause theres not mucho arp alike stuff , especially selfmade :engel:

2600.jpg

Ja ik wil !
nice front .. ow its almost a arp2600;-]
geen extra gadgets .. bv op de speakers plek ;

ah found ..https://corsynth.com/home/modules/c104-vcohttps://corsynth.com/home/modules/c104-vco

whoo not cheap .. a real analog self to build arp 2600 vco 8~

Er zijn al een aantal dingen gewoon niet meer door de douane gekomen van pakketten uit het buitenland. Een vervangende driver van Scanspeak en nog een doos met een CD, drop en een Messi shirt. Maar die was niet aangetekend en vermoedelijk is daar nu de zoon van een onderbetaalde douaneambtenaar heel blij mee.

maakt niet uit het komt altijd van usa

je kan wel bestellen op de manier dat 'mouser alle taxen betalen', net voor je on-line betaalt komt er dan een pak bij te betalen.
je pakje hoeft niet meer onder handen genomen te worden dan door de douane,alle
paperassen gaan digitaal heen en weer van en naar mouser via de douane.
Je pakje kan dan ook niet meer 'onerschept' worden bij de douane om de formaliteiten te controleren,en dus gaat het veel sneller en zonder verassingen.

Ik ga eens uitzoeken of dat dat helpt. Als nou eenmaal de moeilijke dingen door de douane zijn kan het hier voor weinig geld heel netjes in elkaar gezet worden.

Maar even een abo, wederom een niet-solderend lid benieuwd naar een solderend traject :)

Back