ARP 2600 Replica

This is a brilliant plan, and the panel's a beaut.

Er zijn al een aantal dingen gewoon niet meer door de douane gekomen van pakketten uit het buitenland. Een vervangende driver van Scanspeak en nog een doos met een CD, drop en een Messi shirt. Maar die was niet aangetekend en vermoedelijk is daar nu de zoon van een onderbetaalde douaneambtenaar heel blij mee.

Ik ga eens uitzoeken of dat dat helpt. Als nou eenmaal de moeilijke dingen door de douane zijn kan het hier voor weinig geld heel netjes in elkaar gezet worden.

als ik bij mouser bestel op die manier heb ik op 3 dagen mijn pakje.

zorg er in ieder geval voor dat je voor kostelijke zaken,of die het geld waard zijn zal ik maar zeggen altijd met tracking laat opsturen,als dit te duur is voor het object,dan aangetekend,dan heb je toch nog altijd een registracie nummer

als mouser het opstuur komt het paket dus NIET langs de argentijnse douane ,het is de courier dienst die je pak brengt,net als UPS,FedeX etc. maar check of dat wel zo is (je moet aanvinken hoe ze het versturen),ik denk dat ze ook verschillende diensten aanbieden.

maar opgelet als je een pakket laat versturen via USPS,met tracking of niet gaat het altijd langs het distributienetwerk van de post in het land en dus via de douane,en dan kan het altijd aan vingers blijven plakken.

edit: dus als Zthee je panel en pcb stuurt,moet dat via UPS zijn (goedkoopste)(en dus niet postal services van zijn land),fedex is sneller maar duur,USPS = cheap maar via douane

Als je via UPS of fedex dingenstuurt kan je zonder probleem een vintage $10000 waardevol arp2600 naar de andere kant van de aardbol sturen met een pakketwaarde van 1euro terwijl je 1000e verzendingskosten gaat betalen zonder 1 kik of scheet van enige douane en dus xtra kosten...

Laatst gewijzigd:
Nou laten we dan maar een lijstje maken.

Wie wilt er een bouwen voor een ander?

Wie wilt er een gebouwd hebben door een ander?

Ik wil er wel een gebouwd hebben.....:duivels:

Nou laten we dan maar een lijstje maken.

Wie wilt er een bouwen voor een ander?

Ik begin wel dan. Ik wil er wel een aantal bouwen voor anderen. En PWM ook.

Het kan inderdaad zijn dat de bestelling bij Mouser wat duurder uitvalt. Het komt inderdaad uiteindelijk uit de USA dus komt er BTW en heffing overheen. Die kun je van tevoren betalen begrijp ik, maar dat zou het allemaal wel wat duurder kunnen maken, zeker omdat Mouser toch al niet de goedkoopste is. Eventueel wil ik wel kijken of dat dan goedkoper kan binnen de EU, alhoewel je dan mogelijk weer bij meerdere leveranciers moet gaan bestellen.

Oja, ik ga wel alvast zeggen dat gezien de totale kosten het waarschijnlijk niet reƫel is om het de examplaren die ik ga bouwen helemaal zelf voor te schieten (wat ik normaal wel zou doen).

Ik heb er 1, maar in een replica heb ik zeker wel interesse. Zou dan wel door iemand anders gebouwd moeten worden. Als er een lijstje gemaakt wordt dan zet mij er maar op.

Zet mij ook aar op de lijst

Al vraag ik me wel af of deze replica echt het zelfde gaat klinken als een arp.
Gezien dat de onderdelen van andere fabrikanten zijn?
Ik vind de osc van een arp toch wel 1 van de mooist en muzikaal klinkende in synth land.
Ik zou er meteen wat mods op willen zoals de CMS mods
Sync lijkt me ook tof.
ps de ringmodulator klinkt ook mega goed van de arp...

i am in:D

Ik begin wel dan. Ik wil er wel een aantal bouwen voor anderen. En PWM ook.

Het kan inderdaad zijn dat de bestelling bij Mouser wat duurder uitvalt. Het komt inderdaad uiteindelijk uit de USA dus komt er BTW en heffing overheen. Die kun je van tevoren betalen begrijp ik, maar dat zou het allemaal wel wat duurder kunnen maken, zeker omdat Mouser toch al niet de goedkoopste is. Eventueel wil ik wel kijken of dat dan goedkoper kan binnen de EU, alhoewel je dan mogelijk weer bij meerdere leveranciers moet gaan bestellen.

Oja, ik ga wel alvast zeggen dat gezien de totale kosten het waarschijnlijk niet reƫel is om het de examplaren die ik ga bouwen helemaal zelf voor te schieten (wat ik normaal wel zou doen).

Denk dat je alles wel bij Farnell of RS kunt bestellen....mss ook wel de juiste faders zonder leds e.d.

De prijzen van Mouser zijn incl. invoerrechten. Daardoor "lijken/zijn" ze over het algemeen hoger geprijsd dan elders.

twijfel twijfel twijfel om evt. voor anderen te solderen*.......
als vrijwel alles panel mounted is, dus zonder bedrading zoals het best of cgs project* dan ben ik over de streep te trekken**.........

* hoe meer het project fool proof**** is des te groter de kans......
**dinsdag heb ik een BOG & MARSH bij Twiki langsgebracht. Het troubleshooten is boven mn hoofd gegroeid en er moet zsm een BOG & MARSH klaar zijn..... (het soldeerwerk vond hij iig netjes!)....
*** Bij troubleshooten zal er een expert ingeschakeld moeten worden.....
**** fool proof = bouw pakket (panel + kits aangeleverd krijgen) en vrijwel geen wiring!!!

edit..... ik post iets en tis gelijk druk in de draad :P :D

Begeerte brengt ellende Casper........
wijs gesproken sama Jean :okdan:
nzpinda1.jpg

heb je al een leuk project gescoord?

hmmm, borrelt hier ook wel:engel:

Back