ARP 2600 Replica

Oja, ik ga wel alvast zeggen dat gezien de totale kosten het waarschijnlijk niet reëel is om het de examplaren die ik ga bouwen helemaal zelf voor te schieten (wat ik normaal wel zou doen).

Persoonlijk had ik dat ook niet verwacht (of uberhaubt aan gedacht). Als iemand hem voor mij wil bouwen betaal ik natuurlijk eerst de materialen. Over de assemblage kosten komen we wel uit.

Lijkt me een super leuk project! :okdan:

Wil al jaren een ARP2600 kopen maar de bouwkwaliteit heb ik altijd er matig gevonden. Misschien ben ik steeds een verkeerd exemplaar tegengekomen.:?

Onderdelen/Frontpanels etc worden vanzelfsprekend voorgeschoten door de koper die hem laat bouwen door een ander. Een aanbetaling voor het monteren/solderen lijkt me ook redelijk.

Een afrekening met alle manuren en verbruikskosten achteraf lijkt me het beste daarna

ben zelf arp fan maar een echte 2600 is te duur voor mij.
heb wel al eens een echte gerepareerd
mooi project
ik ga er mezelf ook eentje bouwen.
wel spijtig scaled, niet op ware grootte

Dat wordt een tof project! Gaat wel nog even duren, zthee verwacht ergens in september pcbs te gaan leveren.
Enorm veel zin in, zal waarschijnlijk wel wat backlog snoeien moeten doen om wat focus te houden. (Bwaah, tegen die tijd is alles af! )

Is het bij iets dergelijks niet een beter idee om losse prints te maken? Boven 3, onder 1 of zo? Of desnoods 1 grote boven, 1 onder?

Maar allememachies zeg, dit ziet er erg strak uit.

een grote pcb is duur (machiening setup kosten),maar als je veel kleine nodig hebt komt het nog duurder uit

Oftewel, PCB's zijn duur...;-)

neen,in grote aantallen helemaal niet zelfs,maar als je er veel verschillende hebt,heb je elk maal de setup kosten per pcb die erbij komt,dus voor grote aantallen loont het de moeite om 1 grote te maken.

Back