ARP 2600 Replica

Ik zou het zelf ook wel graag willen kunnen. Bestaat er ergens een goede cursus electronica/solderen voor redelijk a-technische huisvaders die dat naast hun werk zouden willen doen? Ik vind mijn gebrek aan electronica kennis en soldeerskills echt een hiaat.

Wat zou een realistische vraagprijs zijn voor een vol geassembleerde replica, heren met soldeerkwaliteiten? :)

tsjah, da's een goeie, ik doe (reparatie) het vooral voor de fun omdat ik het gewoon leuk vindt. De kosten zijn dan de eventuele onderdelen en dan bv afgerond naar boven.

Op de website kun je je aanmelden voor een mailinglist waarop bekend wordt gemaakt wanneer je kunt bestellen en wat het moet kosten etc. zodra dit bekend is.

Ik zou het zelf ook wel graag willen kunnen. Bestaat er ergens een goede cursus electronica/solderen voor redelijk a-technische huisvaders die dat naast hun werk zouden willen doen? Ik vind mijn gebrek aan electronica kennis en soldeerskills echt een hiaat.

Solderen is niet zo moeilijk. Dat kun je met een boutje van €15,- een oefen pakketje van Conrad en een paar Youtube filmpjes wel leren.
Het probleem zit hem in de troubleshooting, daar heb je veel elektronica kennis en ervaring (digitaal en analoog) en test gereedschap als een een oscilloscoop en/of een logic analyzer voor nodig.

Er was hier een tijdje geleden een draadje met oproep voor het opstarten van een DIY soldeer groepje, volgens mij in de omgeving Eindhoven. Mogelijk is dat een optie voor je.

http://www.thehumancomparator.net/list.php

Code:
Interest list -
No information has been sent out yet! Don't expect any mail before August.

Thanks! Ik had me daar ergens in de week van de eerste post in dit topic al ingeschreven. Ik had geen reactie gehad en was het alweer vergeten... Er is dus blijkbaar ook nog niets verstuurd ;)

Ik sta inmiddels ook op de lijst, echter ook zonder bewezen soldeer/bouwkwaliteiten. Zou het heel fijn vinden als iemand me hierbij zou kunnen helpen! Uiteraard met gepaste vergoeding.

Je hebt nog even de tijd om te oefenen, misschien even een mep Ken Stone dingen in elkaar zetten?

Heel vet helemaal.
Ik sta zelf ook op lijst.
Zelf heb ik 2 2600 gehad een grey en een tonus met moog filter.
Ligt het aan mij of klinkt hij niet als een ARP?
Functies zijn het zelfde maar de sound lijkt mij anders.
Het klinkt als een MU modular met de functies van een 2600.

Hebben meer mensen deze ervaring?

Laatst gewijzigd:
Ligt het aan mij of klinkt hij niet als een ARP?
Functies zijn het zelfde maar de sound lijkt mij anders.
Het klinkt als een MU modular met de functies van een 2600.

Hebben meer mensen deze ervaring?

voorzichtig zeg ik; de demo is niet echt ideaal om te beoordelen momenteel.

maw,de sounds zijn te kort, het organische van de ARP vcf (of hele chain) is goed hoorbaar met uitlopende sounds

Ik heb momenteel een filter clone van de tonus versie in men modular en die klinkt toch wel dik in orde,maar ik heb geen volle 2600 sound,waarschijnlijk omdat men vco's
te nauwkeurig zijn..

ik heb ook een ARP 2600 gehad

zoek er trouwens terug eentje..

Zeer gaaf project dit :halleluja

Maar even nadere demo's afwachten dus....als hij niet over de ARP-sound beschikt dan blijft het natuurlijk een mooie bak, maar dan schiet het wel een beetje zijn doel voorbij. Dan kan je misschien beter nog een Odyssey kopen :)

Hij klinkt best mooi maar ik kan niet beoordelen of het op een 2600 lijkt. De envelopes rond 3:00 klinken wel lekker. Ik zou er wel een willen hebben maar ik ga de spullen het land niet in krijgen noch heb ik tijd om hem in elkaar te zetten.

Hopelijk gaat het eind van deze maand lukken :okdan:

Attachments

• Schermafbeelding 2013-09-03 om 08.34.21.jpg
    Schermafbeelding 2013-09-03 om 08.34.21.jpg
    58,7 KB · Bekeken: 77
goed dat je het hier even post, was blijkbaar in mijn junkbox terecht gekomen, hoe durven ze !!!

Back