ARP 2600 Replica

Wat een held!

Er is intussen al weer vooruitgang. de shop voor pcb's gaat mogelijk deze maand nog open.

De prijs zal alles bij elkaar ergens rond de €700 liggen schat ik met mooi kastje en midi, voeding etc.

Ik ga er 2 of 3 knutselen, we gaan poly arp 8D

Als ik ze beu ben gaan er enkele de deur uit, 1 zal wel blijven.

:biertje:

Ben heel benieuwd wat de prijs gaat worden voor PCB's en frontplaat, ga d'r zeker een bouwen. Verschrikkelijk vet ding, en ik krijg nu al een paal in mijn broek van het feit dat er gewoon vrijwel nul bedrading in zit, geweldig gewoon. Bedraden is bij mij de reden waarom projecten blijven liggen.

Er is intussen al weer vooruitgang. de shop voor pcb's gaat mogelijk deze maand nog open.

De prijs zal alles bij elkaar ergens rond de €700 liggen schat ik met mooi kastje en midi, voeding etc.

Zo dat is echt niet verkeerd! 700 voor een complete kit?

De kit zijn 1 groot pcb en drie kleintjes, en een frontplaat. De ontwerper heeft gezegd dat eentje bouwen 1000usd gaat kosten, da's inclusief componenten en die moet je zelf regelen.

De ontwerper heeft gezegd dat eentje bouwen 1000usd gaat kosten, da's inclusief componenten en die moet je zelf regelen.

Er stond ergens op muff. dat er ook iemand componenten kitjes zou verkopen in zn webshop. daar ga ik waarschijnlijk niet op in, doe het zelf wel ;)

Voor mijn midi bouwsel is me niet duidelijk wat voor levelschifter ik nu nodig heb voor de gate ? is dat 10v bij arp2600 ?

Volgens mij gaat Thonk de kitjes samenstellen met alleen de moeilijk verkrijgbare componenten. Voor de bulk componenten zal een mouser bom voor komen.

Wat betreft de kosten heb ik voorbij zien komen:

+/- 400 euro voor PCB's en frontpaneel
+/- 300 euro voor componenten

Alleen is het mij niet duidelijk hoe het zit met de voeding / springreverb en eventuele speakers.

Super project maar ik heb nog heel wat te leren op electronica gebied, ben nog echt een noob.

Zthee heeft Peerless speakers gebruikt, dus die zijn wel te krijgen. Reverbtank zou ook niet zon probleem moeten zijn, zal wel accutronics, te koop bij een aantal nl webwinkels.

Volgens mij gaat Thonk de kitjes samenstellen met alleen de moeilijk verkrijgbare componenten. Voor de bulk componenten zal een mouser bom voor komen.
Ach :) zo zit het, dat maakt het wel makkelijk aan de ene kant. hetzij wel iets duurder dan zelf kopen wat je niet in huis hebt.

€400 voor de pcb's en front? is dat niet een beetje aan de hoge kant geschat.
Nu gun ik Zthee well een flinke winst voor zijn werk, dat niet.

We zullen het zien, hopelijk zijn er zoveel aanmelders dat de pcb/front prijs een stuk lager is dan we voorzien.

OK, dan zullen we maar 800 eurys op zij leggen.
't Is het me nog steeds waard.

Het arp2600 geluid en speelplezier voor 6000 minder dan een originele.
Geen vintage/hype waarde, dus we kunnen modden naar hartenlust 8~

top aktie ikga vast sparuh ..kosten ze de freshly backed ..arpioos... wondering
voor soon dik pakket qa synth ist nette prijs ..vinnik

8~

Ik hoop dat mijn bouwer meeleest...denk het wel, maar ik ben er klaar voor........

jij..jij ...opper brouwer,
kost dat dan ...laten brouwuh...
misje wel alle ellende
:P

Ach :) zo zit het, dat maakt het wel makkelijk aan de ene kant. hetzij wel iets duurder dan zelf kopen wat je niet in huis hebt.

€400 voor de pcb's en front? is dat niet een beetje aan de hoge kant geschat.
Nu gun ik Zthee well een flinke winst voor zijn werk, dat niet.

We zullen het zien, hopelijk zijn er zoveel aanmelders dat de pcb/front prijs een stuk lager is dan we voorzien.

€400 voor zo'n front panel en PCB's lijkt mij geen slechte deal. Als je zoiets bij Scheaffer besteld...

Vraagje voor de arp kenners.

Ik ben een midi to CV aan het knutselen om later in de TTSH kast in te bouwen.

Is een 12V gate ok ?
Is 0 tot 5v cv ok?

Is de 14 a 15v trigger puls belangrijk of is enkele gebufferde gates van 12v net zo goed.

Groetjes,
Vic

Volgens mij waren er opmerkingen dat er best een dikke gate/trigger in moet dus 12v lijkt mij prima. Op het muffs forum hadden ze het volgens mij over 10v.

iemand ruikt $ :D

http://monorocket.blogspot.be/2013/09/cases-for-clones.html

Hij is wel te lomp gemaakt ,jammer.

2600_c10.jpg

dit word zo vet!........goed werk :D :D

Back