ARP 2600 Replica

Deze berichten klinken hoopvol :)
Ik doe al die dingen ook wel op mijn manier dan, maar lijkt mij wel lastig als een klant specifieke kleureisen zou hebben. Maar je hebt een punt betreffende het oog van de kunstenaar wat zeker ook belangrijk is los van het feit of je de kleuren juist ziet.
Solderen doe ik nog niet echt veel en zal dit project maar niet als eerste proef op mij nemen.
In de toekomst dan toch maar eens naar een soldeer clubje, want het lijkt mij wel erg leuk wat DIY modules voor modulair rackje te kunnen maken.
Wat betreft de kleurenblindheid kon ik vroeger op school een leuke tekening maken met blauwe lucht en dan rustig de volgende dag verder kleuren met paars :)

render

3767_m10.jpg

Ik las het net in een andere thread al een beetje maar aangezien deze al wat langer loopt:

Klopt het dat je voor €1000 exclusief verzendkosten:

- Een volgesoldeerde PCB met sliders hebt
- Een front panel (los)
- Speakers
- Reverb
- Voeding

Dus dat je dan eigenlijk alleen maar een kast er omheen hoeft te timmeren, wat zaken aan elkaar vast moet solderen en eventueel een keyboard moet toevoegen als je dat wil?

Of ontbreken de voeding, speakers en de reverb?

Of moet je ook de hele PCB vol solderen?

Dat lijkt me niet. Ik heb net nog zitten lezen op het DIY forum..

Volgens mij is de prijs nog lang niet bekend. De bedoeling is dat je een PCB en frontpanel kan bestellen bij de dude zelf. De rest moet je bij elkaar sprokkelen. Er zijn wel wat lui die aan bieden een behuizing te bouwen.

Een volledig opgebouwde PCB is ook geen DIY meer.

Je kan straks de lege! PCB kopen zonder de onderdelen + de losse frontplaat. Er is wel iets gezegd over eventueel een paar zeldzame onderdelen die je er dan bij kan kopen. En er hebben ook nog andere mensen gezegd dat ze misschien wel een onderdelenkit beschikbaar willen maken. Maar niets staat nog vast. Maar je moet hem iig wel helemaal zelf onderdeel voor onderdeel in elkaar zetten.
Zo aan die printplaat te zien schat ik dat zo tussen de 40 en 80 uur werk inclusief testen en troubleshooten

Mezelf ook maar op de lijst gezet. Het is inderdaad wat verwarrend maar ik verwacht geen volgesoldeerde PCB voor 1000 euro, wel een front, PCBs en alle onderdelen, incl. sliders, jacks, voeding en knoppen los.

Volgens de website zijn er toch derden die kits met alle onderdelen leveren? Nu alleen nog een MTS student zoeken die het voor me in elkaar wil batsen of iemand die mij les wil geven :D Een ARP2600 staat al best lang op mijn lijstje dus het is wel erg interessant.

Volgens mij is wat je kunt verwachten een PCB en een frontpanel. Al het andere is mooi meegenomen, maar reken er niet op.
Er zal waarschijnlijk wel een Mouser cart komen met alle (gangbare) onderdelen erin, maar het zal waarschijnlijk wel een gevalletje van zelf bestellen zijn.
Er zijn wat mensen die er tegen betaling een in elkaar willen zetten voor je, maar ook dat dien je met die mensen zelf af te spreken.

Enorm veel zin om aan dit project te beginnen, maar het is wel een joekel van een PCB zeg. Voordeel is wel, zoals ook op Muffs genoemd, dat het allemaal modules op een enkel PCB zijn, die je dus stuk voor stuk kunt troubleshooten.
Maar dan nog, GEEN EERSTE PROJECT! Het voordeel is dat je nog tijd hebt om te oefenen :)

render

3767_m10.jpg

Wordt een enorm vet ding! Zelf wil ik iets van een case maken uit massief notenhout, met een deksel. Maar ik wacht met tekenen tot ik alle onderdelen heb en zeker weet hoe ik hem in elkaar kan steken.

:okdan:

Ik zal dan wel eens kijken tegen de tijd dat dit gereleased wordt en/of als ik geld heb :)

Begint nu wel een heel mooi project te worden, het is dat ik al een zelfbouwmodular (en weinig ruimte meer) heb, anders was ik er ook wel voor gegaan.

In ieder geval biedt ik ook m'n soldeer/assemblagekunsten aan als mensen hier, tegen de tijd dat alles verkrijgbaar is, naar opzoek zijn.

Ik vraag me af waarom er niet meer her-uitgaven van oude meuk op de band worden gezet.
10.000 namaak 909's raak je toch zo kwijt. LOL
(voor zover nog originele onderdelen verkrijgbaar zijn)
Er is toch zogezegd 'enorme' vraag ?
(en nu ga ik nog wat verder prutsen met de Sylenth)

Back