ARP 2600 Replica

Op die manier.

Knap dat ie nu al weet wat het moet gaan kosten. De TTSH is nog niet eens uit. :D

Sorry, iets te snel gelezen, 1500 vraagt ie.

So anybody in need of a ARP 2600? Clone version will be on the market as a DIY project. Ofcoyurse i can build you one on commision. Kit will be around € 1000,- which incl. boards, case and all parts. Contact me if interested.

Commision to build this will be around € 1500,-

Ik weet het niet hoor, maar als ik goed begrepen heb wat er destijds met de aanbetalingen van die 9090's gebeurt is, lijkt me zomaar 1500 euro overmaken niet het verstandigste wat je kunt doen... (om het allemaal even netjes te verwoorden)

1500,- euro is wel vrij fors... Op de site van zthee staat:
Q, What will the price be?
A, The exact price is not set yet. It will be announced on this site during August. But expect the build (I.e. this kit + components) to cost $1000 without the case.

1000 dollar is zo'n 727.00 euro op dit moment.
Maar goed, het schijnt ongeveer 20 uur te kosten om 'm te bouwen (exclusief case denk ik).

het schijnt ongeveer 20 uur te kosten om 'm te bouwen

Dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van je ervaring. Ik denk niet dat je daar een richtlijn voor kunt geven. Iemand die elke weerstand in een kleurcodetabel moet opzoeken is zeker langer bezig dan als je dat bij wijze van spreken blind kunt doen.

20 uur lijkt mij vrij veel voor een volledige pcb-mount (waar je dus bijna niks hoeft te bedraden), maar ik ga pas echt wat roepen als de definitieve specs er zijn, dat lijkt me verstandiger :D

Zthee heeft ook een lijst gemaakt voor mouser, met 1 klik zou je alle onderdelen kunnen bestellen.
Dat betekent dus alles in gelabelde zakjes krijgen. Een weerstandje even doormeten en de rest moet dan ook kloppen.
Het zou toch aardig rap moeten kunnen gaan het solderen van deze pcb.

Hij is alleen wat groter dus dat is wat gedoe met omdraaien steeds, maar het zal allemaal wel meevallen.

Dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van je ervaring. Ik denk niet dat je daar een richtlijn voor kunt geven. Iemand die elke weerstand in een kleurcodetabel moet opzoeken is zeker langer bezig dan als je dat bij wijze van spreken blind kunt doen.

20 uur lijkt mij vrij veel voor een volledige pcb-mount (waar je dus bijna niks hoeft te bedraden), maar ik ga pas echt wat roepen als de definitieve specs er zijn, dat lijkt me verstandiger :D

Inderdaad is dat afhankelijk van ervaring. Die quote van 20 uur gold voor de betatester die er al 1 heeft mogen bouwen. Ik neem wel aan dat dat geen onervaren meneer is. Zthee geeft aan dat:
I'd say a module takes .5-1.5h, and there are 13 of them...
Het is dus niet alleen maar 1 grote PCB, er zitten wat losse modules bij. En over de moeilijkheidsgraad is dit een indicatie hoe hij 'm inschat om te bouwen op een schaal van 1-10:
if a x0xb0x is a 5 this is probably a 7-8 on a scale of 1-10.
The TTSH is a 7-8 because it's a big project. The circuitry ranges from dead easy (preamp) to fairly complex (oscillator boards), and everything in between. Component selection is also fairly straight forward, practically everything is standard stuff. It's the part where you'll have to get some parts yourself, and match a dozen transistors. And then there's the mechanical stuff, you'll have to attach the big board to a panel. It's not THAT difficult, but still it's a bit tricky. So I think it's like building a x0xb0x, but there's a few obstacles thrown into the course, plus the track is much longer.
Maar verder is inderdaad nog niet alles bekend, dus nog even geduld... :okdan:

Ik heb gisteren al wat transistors zitten matchen.

'k heb de 2n3904's op 250uV Vbe gematchst en dan was de hfe automatisch ook gematched op 1 a 2%

Matchen binnen 2 mV Vbe is waarschijnlijk al goed genoeg? dus met 250uV Vbe zitten we minimum een factor 8 beter.

TIP:geslaagd:

JFET transistors voor de VCO modules.

De 2n4125 en 2n5459 zijn niet de meest beschikbare fets.

Als iedereen wakker wordt die een TTSH gaat bouwen dan wordt ebay zo leeg gemelkt.

De mijne zijn alvast onderweg. Het lijkt me verstandig om er snel bij te zijn.

De CA3046 had ik nog liggen maar deze kan je beter ook op tijd zoeken om de prijs laag te houden.

:biertje:

ja precies... dat was sowieso het plan toch... dat die ene dude de rare components aanbiedt, en de rest gewoon direct bij Mousser besteld kan worden...

Ik ga niet voor kits, heb teveel zelf liggen.

Enkele rare maten weestanden , de sliders en jacks, dan is 99% al hier.

Voor de VCO heb ik alles al hier op de jfets na.

KOM OP MET DIE PCB's :D:D:D

Back