ARP 2600 Replica

Ja, dat heb ik zelf ook meerdere malen gezien, en deze 3300ppm worden ook speciaal voor synth gemaakt, en veel bouwers gebruiken al 3000ppm SMT tempco's. Alleen zal er toch wel een reden zijn dat hier dan toch weer gekozen wordt voor die dure en grote 3500ppm wirewound tempco's. Daar zal een reden voor zijn geweest vermoed ik.

Uit hun FAQ: "At time of checkout, you will be able to choose the backorder shipping method and see any associated costs".

De extra kosten voor gesplitste verzending werden bij de checkout aangegeven als 0,00. Maar ik ga het wel even checken met Mouser, anders kunnen ze beter de rest even verzamelen.

ja dat doe je best ,ik had gelezen dat de eerste gratis is daarna zijn er kosten

Wie wilt er eentje gaan bouwen voor me, prijzen van de onderdelen enzo zijn bekend nu dacht ik.

Moet wel superprofi gebeuren, geen mensen die maar wat aan rommelen.

Voor een goede in elkaar gezette unit heb ik een serieus bedrag over.
Maar dan verwacht ik wel een solide exemplaar zonder glitches, bugs en dingen wiebelen enzo

PM als je hier zin in hebt. Kan misschien de prijs drukken als je er een voor jezelf maakt en een voor mij, dan is die voor jezelf een heel stuk goedkoper ineens :geslaagd:

Da's voor iedereen nog een verrassing want niemand heeft de case, knoppen of pots nog in handen gehad anders dan de ontwerper...

Ik ga er toch echt vanuit dat die replica by design geen wiebelende knoppen heeft....

zucht

die plastic shaft faders met lichtjes zijn zowieso brak Septic,ik zou even afwachten of andere geplaatst kunnen worden.

die plastic shaft faders met lichtjes zijn zowieso brak Septic,ik zou even afwachten of andere geplaatst kunnen worden.

really? dat zou wel erg klote zijn.

Zijn dat die dingen die ook in die hele mooie gemodde odyssey zaten?
Ik hecht veel belang aan stevige gear waar ik niet bang hoef te zijn dat het snel afbreekt of anderzins snel defect raakt.

Dat zou wel een domper zijn want die ledschuiven zien er wel enorm sexy uit.

Ik ga er toch echt vanuit dat die replica by design geen wiebelende knoppen heeft....

De Bourns faders hebben volgens de datasheet een "shaft wobble" van 2mm. Of dat teveel is of niet is natuurlijk persoonlijk.

Ze zijn sowieso pcb mount, en niet panel mount, en deze PTL serie zit ook niet met de behuizing aan de print vast, maar alleen met z'n connectors.

Omdat de case, de pcb en de faders nog niet uitgeleverd zijn is het afwachten hoe de combinatie in het echt aanvoelt, maar er zijn zeker stevigere constructies denkbaar. Maar de pcb is in ieder geval niet voorbereid op faders met case-montage, dat is op de foto's wel al te zien.

De Bourns faders hebben volgens de datasheet een "shaft wobble" van 2mm. Of dat teveel is of niet is natuurlijk persoonlijk.

Ze zijn sowieso pcb mount, en niet panel mount, en deze PTL serie zit ook niet met de behuizing aan de print vast, maar alleen met z'n connectors.

Er zal wel iets van speling opzitten anders is het moeilijk schuiven. Maar wat ik bedoelde is dat zoals het ontworpen is, zo moet ie ook gebouwd worden, gewoon hoogwaardig DIY werk.

Speling van componenten dat er standaard al opzit, daar kan een bouwer niets aan doen. (behalve misschien betere onderdelen erin zetten dan die in de BOM staan)

Maar ik lees nu in de laastse post van jullie 2 dat het eigenlijk een niet zo hele stevige machine bij design is deze kloon?

mja dan moet ik maar naar een M5 ofzo gaan kijken. Ik wil echt niet dat er een bak hier komt te staan waar je niet aan durft te tweaken :)

2mm beneden is 3 boven,vergeet dat niet + de mechanische eigenschappen van het materiaal van de shaft zelf...

Ja ik weet niet precies hoe hij gespecificeerd is. Er staat "p + p max" achter. Maar 2mm beneden lijkt me niet, want dat is tenslotte het punt waar hij vast zit. Lijkt me meer dat die 2mm flexibiliteit in de shaft zit.

Alpha RA4545F schijnt ook te passen. Wel center detent verwijderen. Maar da's ook met LED. En dan liever Bourns lijkt me. En er schijnt een dual niet-LED ALPS te zijn die past, maar de vraag is of die dan werkt zonder de print aan te passen.

als er geen enkel fader past op de pcb met metalen shaft dan denk ik niet dat ik een kit ooit koop

Alles is bested hier.
Hopelijk kan ik hem in April in elkaar knutselen :biertje:
​

ik heb een serge resonant equaliser gebouwd met dit type ledfaders, ze voelen zeer stevig en solide aan.

Back