Korg MS 20 Pulse Width vraag

mitek

Ingeburgerd
Als ik enkel mijn osc 1 gebruik in bvb trianle of sawtooth en aan de PW knop draai, hoor ik toch een (klein) verschil in de klank.
Is dit normaal?
Ik zie geen verschil in de golven als ik hem aan een (software) osciloscoop hang.
En spijtig genoeg kan ik niet vergelijken met een andere MS20.
alvast bedankt.

nee,
heb je niet toevallig osc2 op ring staan ?

nee, heb ik gecheckt.

Nu, ik moet de MS20 toch binnen brengen om te laten nakijken want de scale knop van die osc 1 geeft schaled ook niet exact 1 octaaf tussen 16" en 8 " en 4" en 8"....er zit wat 'speling' op.

misschien toch tijd voor een kleine revisiebeurt met recap en zo ?

nou , valt toch wel mee ergens 100-200 euro max, en dan weer 25 jaar gaan met die banaan...

iets wat een beetje doorlekt of zo ?

Ik dacht aan bleedthrough in IC2.

IC2.jpg

ik hoop dat dit lukt.
hierbij een mp3, heb telkens een C in 32", 16", 8" en 4" opgenomen en daarbij de PW knop van 12u positie naar 5u positie gedraaid en terug (enkele keren na mekaar)

Attachments

• ms20 pw problem.mp3
    2 MB · Bekeken: 148
ik heb ondertussen al een afspraak om te laten nakijken door een Belgische reparateur, nog nooit mee gewerkt, maar wel getipt door een vriend die er véél van kent en véél synths heeft, en ze professioneel gebruikt, heb er dus wel vertrouwen in.

Indien er nog tips zijn wat hij best doet, laat maar horen, ga hem zeker die vco1 laten nakijken op 'scale' knop en op dat 'probleempje' met de PW knop, 'k heb verder het idee dat alles perfect werkt. Misschien dan ook maar ineens een recap.
Maar ik ben helemaal geen kenner, gewoon een gebruiker, dus laat maar horen wat er nog kan gebeuren aan een MS 20 opdat hij terug enkele jaren verder kan.

De weerstanden achter de draaiknop voor de voetmaat en het (goedkope) ontwerp van het circuit zorgen ervoor dat het heel lastig is om alles zuiver te krijgen. Mijn MS-50 was zo vals als een kraai hierdoor en het heeft Twiki wel even moeite gekost om het aanvaardbaar te krijgen.
Over de PWM kan ik niets zeggen, zal wel bleedthrough zijn idd.

heb gisteren al eens met 'canned air' langs die kant geblazen, geen resultaat.
Is ook enkel in triangle wave, niet in sawtooth.

alvast bedankt iedereen om te reageren.
Denk dat het sowieso goed zal zijn dat m'n MS20 eens helemaal nagekeken wordt.

Back