clock gesyncte lfo

het uitzoeken van de juiste potmeters is nog best lastig...
wilde voor potmeters van BI Technologies. maar als ik die samen wilde gebruiken met pcb-mounted jack aansluitingen werd dat lastig. ik ga voor de alps. wel wat duurder maar dan past t wel gelijk. nu zijn ook daar wat puntjes bij die lastig zijn.
1. welke shaftlengte? 12,5mm of 20mm. 20mm is erg lang en 12,5 is weer vrij kort. op 15mm zit 12 weken bestel tijd :S
2. de gebruikte hexagonal moer is net te groot om in het onderste deel van de knoppen die ik in gedachte had weg te werken. dus zal ik of een andere knop moeten vinden of een ander moer...

potmeters_zpsbb423b3c.jpg

voor de pots:
http://nl.mouser.com/Search/Product...6virtualkey68800000virtualkey688-RK09L1140A66

voor de jacks:
http://nl.mouser.com/Search/ProductDetail.aspx?R=16PJ138virtualkey11180000virtualkey16PJ138

voor de taptempo knop wil ik eigenlijk deze maar die is er dus ook niet op dit moment:
http://nl.mouser.com/Search/ProductDetail.aspx?qs=4nKZKRgDHlkp52BjWcZbMA==

maar ik zou t me erg veel makkelijker maken als ik de jacks los zou bedraden...

Bedankt!

ik heb op mijn modular naast +/-12V ook 5V dit kan/wil ik gebruiken voor de module. maar als mensen liever een 5V voltage regulator op de module zelf willen is dit wel een optie die ik nu nog kan toevoegen aan de printontwerp

Voor mij hoeft er geen regulator op, handig is het wel.. Ook uitstel van executie in mijn geval... :-)

Ik heb geen 5V regulator nodig, eigenlijk.

ik heb op mijn modular naast +/-12V ook 5V dit kan/wil ik gebruiken voor de module. maar als mensen liever een 5V voltage regulator op de module zelf willen is dit wel een optie die ik nu nog kan toevoegen aan de printontwerp
Je bedoelt dan toch neem ik aan zo'n verloopstekker/stukje in bijv. mijn Doepfer case waar je dan de extra 5v kabel op aan sluit? Heb ik nog niet nog niet nodig gehad tot nu toe, maar wel handig om erbij te hebben voor in de toekomst. Die wilde ik toch al een keer bestellen. Dus zou voor mij dan in dat geval ook niet uitmaken.

dat klopt... daar komen koppels van 10u en 100n direct naast de voeding tussen de +/-12V en de ground... maar als je goed kijkt zie je ook nog geen lijnen van de cv-input naar de distort knop... de pcb was nog niet compleet maar ik had er op het moment dat ik dit poste lang genoeg aan gezeten en vond t op dat moment tijd om te stoppen en een update te geven :)

(even over mijn 5V oplossing die ik hierboven heb gepost... deze oplossing werkt tot ongeveer 100mA en is prima geschikt voor een paar modules. maar bij een grote bak modules die 5V lusten zou ik een eigen 5V voeding maken)

Laatst gewijzigd:
dat klopt... daar komen koppels van 10u en 100n direct naast de voeding tussen de +/-12V en de ground... maar als je goed kijkt zie je ook nog geen lijnen van de cv-input naar de distort knop... de pcb was nog niet compleet maar ik had er op het moment dat ik dit poste lang genoeg aan gezeten en vond t op dat moment tijd om te stoppen en een update te geven :)

Prima! Ik wilde je even waarschuwen.. Weet hoe herzendodend een PCB ontwerpen kan zijn.. :)

Ik heb zelf liefst blank alu.

Hoeveel afnemers heb je inmiddels?
'T ziet er allemaal erg goed uit!

ik heb een stuk of 5 geinteresseerden en ik heb er 2 als ruil aangeboden.
mn investering is naast tijd 1500,- voordat ik kan leveren. dus ik moet eerst een en ander zeker weten, kan niet op dit moment dat even neerleggen maar daar vind ik wel een oplossing voor.
op dit moment is ook een website voor de module in de maak

aangezien ik de chip gebruik van Tom Wiltshire kon t niet anders dat er een moment kwam dat ik het broertje van mn lfo tegen zou komen...
http://www.steamsynth.com/e_ModulationOrgy.aspx
ik moet zeggen die van Synthetic Sound Labs heeft wel een origineler frontje dan dat ik heb ontworpen... maar zn frontje maakt m wel bijna 200,- duurder! :P maar goed ik ben aan deze module begonnen omdat ik wat chips had liggen. en heb hierover goed contact met Tom (de ontwerper van de chip). Gisteren vond ik 5 nieuwe chips in mn brievenbus uit engeland... met de opmerking of ik daar ook wat mee kon... ja natuurlijk Tom, dat kunnen we :)... maar eerst even wat eigen bedenksels verder uitwerken, want er liggen nog 3 (vind ik zelf) erg leuke ideetjes op mn breadbord (onder andere de stradivarifuzz en iets met parallele feedback) en als ik toch bezig ben...
Wat nou zo fijn aan deze lfo is is dat ik hierdoor anders aan mn eigen projectjes ben gaan klussen. Er ging erg veel werk zitten in het zoeken naar bij elkaar passende onderdelen en waar ik het beste de printplaten kon laten maken en wat ik moest doen met de frontjes. ik ben erg blij dat ik dat nu allemaal achter de rug heb en kan nu sneller schakelen.

Back