Rikkie
Nieuwkomer
Na lange tijd inactief heb ik besloten m' n hobby te herbeginnen. Ik ben quasi een newby maar met sterke voorkeur voor vitueel-analoog.
Daarom dacht ik aan Waldorf Blofeld Keys. In de winkel, wegens de garantie en hulp als er iets defect is.
Volgens de reviews die ik zag:
- Virtueel-analoog, maar veel goedkoper dan Virus
- Gebruiksvriendelijk, zeer belangrijk
- Klank is veel beter (warmer) dan klassieke instapmodellen
Echter:
- De encoder-knobs zou snel haperen of parameters overslaan. De site van Waldorf zegt dat ie dan weer naar de winkel moet voor herstel (daarom koop ik m liever niet tweedehands)
- Mogelijkheden zijn zeer uitgebreid, maar je moet er diep in het menu voor zoeken.
- Effecten zijn maar matig.
Computer en sequencer zijn voor later. Mijn bedoeling is om eerst dit toestel goed te leren kennen. Een kleine 700 euro is me dat wel waard.
Wat denken de kenners?
mvg, Rikkie
Daarom dacht ik aan Waldorf Blofeld Keys. In de winkel, wegens de garantie en hulp als er iets defect is.
Volgens de reviews die ik zag:
- Virtueel-analoog, maar veel goedkoper dan Virus
- Gebruiksvriendelijk, zeer belangrijk
- Klank is veel beter (warmer) dan klassieke instapmodellen
Echter:
- De encoder-knobs zou snel haperen of parameters overslaan. De site van Waldorf zegt dat ie dan weer naar de winkel moet voor herstel (daarom koop ik m liever niet tweedehands)
- Mogelijkheden zijn zeer uitgebreid, maar je moet er diep in het menu voor zoeken.
- Effecten zijn maar matig.
Computer en sequencer zijn voor later. Mijn bedoeling is om eerst dit toestel goed te leren kennen. Een kleine 700 euro is me dat wel waard.
Wat denken de kenners?
mvg, Rikkie