sample slice modular module

ik zal van de week even wat opzetjes posten...:okdan:

ik ben overigens ook al eens in een grijs verleden met zo´n opname chip bezig geweest.
maar die bleek uiteindelijk niet goed bestand tegen lage clock speeds, en is overleden.

:mega:
dat is goed om te weten... en is het gek als ik je schema niet helemaal kan volgen? een DAC is toch geen geheugen?

het grote blok is het geheugen, een 512Kx8 cmos ram.
die kan ook samples onthouden met een backup batterij.

zoals de opzet nu is heb je 16 x 1 seconde sampletijd bij een samplefreq van 22 KHz.

de 4029 zorgen ervoor dan je de samples zowel voor als achteruit kan spelen.
het kluitje 4030 poorten is de bitcrusher, en alles is via cv aan te sturen.

hhhm aaagrrh daar gaat mn hele idee... dit is veel vetter! maar goed laten we er met zn allen een zo'n gaaf mogelijke module van maken.
eh jeroen... ik wilde m wel net als mn lfo onder de naam ginko synthese de wereld in helpen... zo wordt t Ginko synthese ft J.Baars :P

ik wil dat graag leren dus goed moment om t te doen lijkt me... tot die tijd ga ik in ieder geval een versimpelde versie maken met mn 1420... dus inclusief slicen... maar ondertussen ga ik die chipjes leren programmeren. heb wel een goede leermeester in mn omgeving.

mooi, dan gaan we het hele teller gedeelte vervangen door een avr ( alle 4029 chippies dus)

dan heb je namelijk nog veel meer mogelijkheden voor manipulatie van de samples.
en natuurlijk een lcd display , en ook geheugen om patches op te slaan...:okdan:

ik zal gaan kijken welke avr we gaan gebruiken.

ok ik ga me inlezen :P
laat ik beginnen met een simpel dingetje:
een tellertje die vooruit, achteruit en random kan... moet te doen zijn lijkt me
en dan gaan we stap voor stap naar uitbreiding in functie zoals een lcd schermpje enzo

je kan het beste met bascom avr gaan werken, compileerd uitstekend.

je kan hem downloaden, en tot 4Kb gebruiken.

en als we zover zijn, ik heb een volledige versie....:okdan:

:koffie:

zegguhh,, ik wil niet echt bijdehand doen, maar is het niet handiger om iets te bouwen met een adc0804 , een flink ram geheugen, met batterij backup en een da converter?

veel meer mogelijkheden, en qua kosten volens mij ongeveer hetzelfde.

( je kan hem dan gelijk als bitcrusher gebruiken)

ik kan eventueel wel schema opzetjes leveren....

kijk kijk:eureka::engel:

ach, het is geen supersnelle converter, maar voor gewoon audio doet hij het wel.

max freqbereik zal tot iets van 5 kHz gaan, denk ik zo.

ik kan ook even kijken naar een snellere...:okdan:

Weer een heel gaaf project JanWillem!!!! :okdan: Deze wil ik ook wel :D

Ik vroeg mij af of het mogelijk gaat worden om de sample start en stop punten te moduleren via knoppen en CV? Lijkt me een gave en ook functionele optie.

Wat mij ook interessant zou lijken is dat als je wel een trigger geeft in de play functie dat als je weer een trigger geeft hij afspeelt vanwaar hij is gebleven. Daarmee zou je dus een quasi-granulair geluid kunnen produceren als je een reeks triggers stuurt. Misschien door 2 verschillende ingangen te maken...1 gate en 1 trigger voor play.

't Is maar een idee ;)

Back