M3X midi thru maar Doepfer MSY ?

marcuuu

Gepokt en gemazeld
Wie heeft er een M3X en een Doepfer MSY ? Als bij aan m,n thru van de M3X een bak met midi hang doet de thru het perfect hang ik m,n MSY er aan dan gaat m,n 808 heel raar doen .:( Hang ik tussen de M3X een bak met midi en dan MSY er achter dan werkt de MSY perfect.Wie kan de test ook doen met M3X en MSY ?

Kijk 'ns of dit werkt:

Volgens mij moet de MSY direct midi vanaf de sequencer krijgen. Dus zet de MSY als eerste in je midi chain, om de 808 fatsoenlijk te syncen. (Ik had het probleem ook wel 'ns met de 808 gesynced door een KMS 30. Soms kan de KMS 30 op een thru worden aangesloten, maar soms ook niet). Probeer ook 'ns het volgende:

Het kan ook zijn dat het aan de thru van de M3X ligt. Als je een andere synth met midi thru hebt, kijk dan of de MSY en de 808 het daarop wel doen. Vergeet dan niet de M3X uit de chain te halen, om zeker te weten dat die niks in de war stuurt (zo wil de midi thru van mijn Spectral Audio ook niet goed samen werken met de 808, terwijl een andere synth geen problemen geeft. De spectral audio zelf werkt bij mij alleen weer fatsoenlijk als die de eerste in een midi chain is. Lastig, ja... zeker als je sequencer maar 2 midi outs heeft).

Succes.

Ehmm.... je gaat toch niet een sync unit in een midi chain zetten, of ben ik nou dom aan het denken?

Dan werkt een midi splitter toch handiger?

Origineel geplaatst door fuse
Ehmm.... je gaat toch niet een sync unit in een midi chain zetten, of ben ik nou dom aan het denken?

Dan werkt een midi splitter toch handiger?

Ja, maar dan moet je wel een mid splitter hebben :) En die waren tot voor kort behoorlijk prijzig. De KMS 30 van mij heeft geen midi thru, en mijn sequencer had maar 2 outputs... Dus dan zit je als snel met een probleem, als je ook nog 'ns een TR505, een Nord Rack 1 en een Casio CZ 101 wil aansluiten, want die hebben ook geen midi thru...

Overigens, bij de MSY moet dit geen probleem zijn, want die heeft volgens mij gewoon midi thru, toch? Dus die kan makkelijk als eerste in een chain.

Maar mijn probleem is nu voorlopig opgelost, de Midiman 1x4 thru is nu nog maar 40 euro dus die heb ik laatst maar 'ns aangeschaft. Werkt perfect, nergens meer last van.

(Oh ja, en dan nog iets absurds: mijn KMS 30 geeft geen goede sync aan de 808 als de sync kabel een officiele Roland DIN Sync kabel is. Terwijl met een doodgewone midi kabel alles wel werkt... Maar dat terzijde)

Laatst gewijzigd:
Daar had ik niet aangedacht die MSY eerder in de chain hangen.Maar ik wil weten of iemand anders het zelfde heeft met z,n M3X of dat het aan iets bij mij licht.Heb trouwens het zelfde gedaan met een Philp Rees er tussen en toen had ik het zelfde probleem.MSY heeft midi in/thru sync x2 en Philp Rees heeft midi in/thru en een keer sync.Zit trouwen te denken aan een ESI 8 X 8 USB http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-162703.html ;)

Koop dan die MotU van Roel.
Da's een supertoffe midi patchbay ook nog eens. Tot op de sysex nauwkeurig routen.

Een goedkopere midi splitter/merger kun je niet krijgen IMHO.

Iemand meschien de test gedaan met de M3X en direct de doepfer MSY er achter ?

Back