synths bij Jamiroquai

TFHats

Lidl
Afgelopen periode heb ik de muziek van Jamiroquai herontdekt. Toegegeven heel erg innovatief is het niet, maar ze doen wel waar ze het best in zijn. Nu is het me opgevallen dat er regelmatig lekkere tweakende synths in de nummers gebruikt worden. Vooral in het nummer 'return of the space cowboy' komt naar het einde toe een prima geluid en melodie naar voren. Heeft iemand enig idee wat de gear is die zij gebruiken? En bovendien welke synth dat geluid uit het hiervoor genoemde nummer produceert? Het klinkt mij als een MS-10 of MS-20 in de oren, maar ik kan er goed naast zitten.

Overigens is de DVD live in Verona ook erg lekker. Ik zie daar in ieder geval een Nord Lead in de set up staan, en ik dacht ook zelfs een Andromeda te zien.

Je zei het zelf al een beetje. Ze zijn grote fans van Clavia.

Dat van die A6 zal ook wel kloppen, want wie vindt dat nou geen interessante synth ?

die gast is/was toch helemaal moog fan? (en auto)
moog ? memory moog?

Of hij (je bedoelt denk Jay Kay, maar het is in wezen een band), een Moog fan is weet ik niet, het geluid is naar mijn gevoel te 'mager' voor een Moog.

Dat van die auto's klopt wel. Volgens mij bezit hij een aantal Ferrari's (zie ook de clip van Cosmic girl).

Ja die gasten shoppen net zo vaak bij FX Music Control als ik bij de Albert Heijn... Een hoop moogs, maar nog veel meer. Hier twee artikelen in Sound on Sound over de studio van Jamiroquai:

http://www.sospubs.co.uk/sos/dec99/articles/tracks.htm

http://www.sospubs.co.uk/sos/dec00/articles/jamiroquai.asp

jaykay2.gif

oops..dat zei ik dus, niet nolet ;)

Origineel geplaatst door olafmol
oops..dat zei ik dus, niet nolet ;)

Ah, jullie zitten lekker gezamelijk bij elkaar op schoot te typen! Dan weten we dat ook weer..8o)

Arv

Origineel geplaatst door Arv
Ah, jullie zitten lekker gezamelijk bij elkaar op schoot te typen! Dan weten we dat ook weer..8o)

Arv

okokokok ik geef het toe! het eerste DSF-couple! 8)

Origineel geplaatst door Almeros
Hahahaa :D Dat meen je toch niet? Daar haalt ie iig niet de lekkere e-piano soundjes uit... Heeft ie hem niet ergens aan hangen als MIDI controller?

in ieder geval voor de moog sounds...geen gein..maargoed..die gast is nu dus vervangen/weggegaan..... en ik denk dat de speelstijl veel meer van invloed is dan menigeen denkt...

gebruiken oa een novation supernova en roland jv1080

Origineel geplaatst door olafmol
in ieder geval voor de moog sounds...geen gein..maargoed..die gast is nu dus vervangen/weggegaan..... en ik denk dat de speelstijl veel meer van invloed is dan menigeen denkt...

mee eens:biertje:

Ik meen dat er in de clip van Synkronized een gele Waldorf Q te zien was.. iemand een bevestiging voor dat?

Back