alesis micron - reverb en delay probleem

marktplaats1

Nieuwkomer
heb alesis micron gekocht via dit forum.

na paar maanden begin de volumeknop ontzettend te kraken.
ik heb toen een andere gekocht via dit forum.
deze werkt perfect, maar op een of andere manier kan ik geen reverb of delay op de geluiden krijgen. zou FX2 niet werken? ik kan het me zo moeilijk voorstellen.

iemand verstand?

alesis micron - reverb en delay probleem

zou het kunnen dat FX2 niet werkt op mijn via dit forum gekochte 2e handse alesis micron. verder alles perfect. FX2 zijn de reverb en delay effecten en ik hoor geen verschil met de preset, waar ik ook aan draai....ik hoor geen delay of echo.

juist wat reverb hebben sommige geluiden nodig als je op dit ding speelt.

help!

Het zou raar zijn mocht net FX2 niet werken, het is ten slotte software.

Staat je FX Balance goed die regelt hoeveel FX signaal doorgelaten wordt. Zie p.52 van de manual.

Yep. Ik vind het ook raar. Is er een update mogelijk/nodig? Heb dat ding echt nodig. Als ik exact dezelfde instellingen gebruik als mijn andere alesis (die kraakt), is het enige dat niet werkt fx2.

excuus,

alesis micron heeft fx 1 en fx 2.

kies een program ---> setup ---> output. fx 1 werkt, maar fx 2 voor toevoegen delay en reverb werkt niet.
ik kan me slecht voorstellen dat alles werkt behalve fx 2. maar het zou kunnen. heel jammer want heb het ding nu nodig!

Wat je nog kan proberen is de 1.10 firmware er opnieuw op te zetten aangezien je al een reset hebt gedaan.

http://www.alesis.com/micron

PS: de Micron in deze draad is van mij (geweest), ik heb zelf nooit gemerkt of FX2 het wel/niet deed aangezien ik externe FX gebruik. Ik heb de TS al aangeboden om zn geld terug te geven dus het komt hoe dan ook goed maar vreemd en vervelend is het wel.

Btw die krakende volumepot is goed te verhelpen met wat contact cleaner (alcohol gebaseerd, die geen residue nalaat). Je moet de micron er zelfs niet voor openen, gewoon wat onderaan de pot aanbrengen en een paar maal draaien. Heb hetzelfde voorgehad. Succes!

bedankt mokum. ja ik weet dat hij terug mag. thanks. maar het probleem is dat hij verder goed is en ik eigenlijk niet helemaal terug wil naar zaandam, dan moet ik weer vervoer regelen etc. ik heb hem ook morgen nodig. ik heb alesis in duitsland gebeld en die zeiden dat je nog een firmware update kunt doen, dat ga ik nu proberen met 2 midi kabels en anders komt iet terug. gezien het dan een hardware probleem is.

nog steeds niks. sinds 2005 is er ook geen nieuwe software/firmware update gedaan. heb extra midikabel gekocht maar de update (werkt wel) doet niets met FX 2. weet jij waar die software is voor via de computer editen? dan probeer ik dat nog

knipselrl.jpg

ok dat werkt, je zou zeggen dat je delay moet horen nu, maar nee dat hoor je niet....

echt heel weird

De Micron had toch een aparte dsp chip voor de effecten (die zijn broer/vader de Ion niet had)? Kan het zijn dat net die chip naar de kak is?

Ja, dat klopt gijs. Ik denk ook dat dat t is en waarschijnlijk is die al stuk sinds ik de Micron (nieuw) gekocht heb want ik heb nooit een verschil gemerkt.

marktplaats1: ik heb je een SMS gestuurd.

Vervelend probleem zeg! Nooit problemen mee gehad, wel met de krakende volumepot!

Heb laatst een Behringer DD600 pedaal voor mijn Micron gekocht. Misschien de snelste, goedkope oplossing voor het moment? Zijn 35 euro..

Bij het ophalen van de Micron bij TS heb ik een andere Micron gehoord waarbij de fx2 het wel doet, ik heb de presets op de mijne nog NOOIT zo gehoord wat betekend dat de fx2 chip al sinds ik hem nieuw gekocht heb stuk is...

Balen zeg voor beiden!

Micron is en blijft echt wel een topsynth. Ik werd gek van die menus maar die klank, holy crap die vond ik goed...

Back