Edvard Grieg's Peer Gynt - Aase's death (Child of arT version)

Child of arT

Ouwe rot
...wanneer je ooit op deze melodieën bent gevallen,
en je hebt verstand van synthesizers... enjoy!

Attachments

• Edvard Grieg´s Peer Gynt - Aase´s death (Child of arT version).mp3
    6,5 MB · Bekeken: 66
Het klinkt nogal saai en simpel. Sorry, maar vind er niet veel aan. Geluiden zijn ook nogal basic.
Vind het origineel prachtig (ben een groot liefhebber van Grieg), maar wat jij er van gemaakt hebt spreekt me gewoon niet zo aan.

Die melodie is inderdaad schitterend. En ik heb nauwelijks verstand van synthesizers, maar sluit me toch aan bij mijn bovenbuurman. Je hebt volgens mij niet veel meer gedaan dat wat gepande noise aan de melodieën toegevoegd.

Vorig jaar september heb ik de Peer Gynt suite nog in het concertgebouw gehoord. Werkelijk prachtig.
Wat me aan jouw track opvalt, zeker in vergelijking met the real deal is dat het nogal kaal is en dat kun je niet compenseren met wat geluidseffecten. Wat je zou kunnen doen is meerdere synths met strings (en evt pads)aansturen. Een orkest heeft toch ook meerdere violen. Je kunt kiezen uit allerhande synthesemogelijkheden. Voeg wat modulatie toe, en geef ze een mooi plaatsje in het stereobeeld en het klinkt al snel levendiger en breder. Het hoeft ook niet precies te klinken zoals een concertgebouw maar je kunt hier meer uit halen, veel meer.
Dit is niet niet negatief bedoeld, in Grieg heb je een uitstekende meester gevonden, wat kan hij nog meer betekenen voor jouw producties?

Thanx voor de feedback!

De basis zijn strijkinstrumenten afkomstig uit de Emu Virtuoso 2000. Ooit in mijn bezit gehad deze module maar jaren geleden verkocht. Wat ik toen heb gedaan, voor de verkoop, is de viool, viola, cello en bas uit de module gesampled over 49 noten, dus ik had toen multi-samples van een echte viool, viola, cello en bas. Deze samples vond ik laatst in mijn pc en ik schrok van de kwaliteit. Tegenwoordig zijn de opnames, samples, veel mooier van akoestische instrumenten dan toen. Toch had ik zoiets van, "hier kan ik iets mee, in combinatie met mijn Halion sampler...".

Ik heb ze geïmporteerd in Halion en bewerkt met de filters die Halion heeft. Alle vier instrumenten gefiltert met key-tracking en verschillende filters. Key-tracking is ook te horen in de hoofdmelodie, dat is een viool gefiltert met de All Pass filter uit Halion.

Nou ja, het is dus een echte viool, een echte viola, een echte cello en een echte bas gefiltert met verschillende filters uit Halion! Daarna afgemixt met effecten etc. etc. etc.

De noise heb ik trouwens gefiltert, ook in Halion, met een Band Pass filter, 48 dB. Ook met key-tracking en een hoge Q.

Key-tracking is ook te horen in de hoofdmelodie, dat is een viool gefiltert met de All Pass filter uit Halion.

Op 1.56 minuten pers ik dit tot het uiterste... of 2.14... doe er maar mee wat je wil eigenlijk, ik vind het schitterend om zo'n filter op deze manier te horen schitteren in zijn kwaliteit. (0.51 naar 0.53 begint het!)

Laatst gewijzigd:
Je kunt het ophemelen wat je wilt, maar in mijn optiek heb je juist van iets niets gemaakt.
Beetje (lelijke) strings, waar je alle overige tegenstemmen en melodieën (die het juist zo mooi maken) hebt uitgehaald en een beetje suffe noise geluiden aan hebt toegevoegd. Sorry, maar vind het echt interessant doen om niks.

Wollen Sie ein kleines Stückchen oder wollen Sie den totalen Grieg?

Hehe, en nu in het Noors 8>

Nu ben ik ook benieuwd geworden om "schitterend zo'n filter op deze manier te horen schitteren in zijn kwaliteit."

heb je de partij ook zelf ingespeeld of gewoon een midi ingeladen?

Zelf ingespeeld/ingevoerd aan de hand van gedownloade partituren.

Hehe, en nu in het Noors 8>

Nu ben ik ook benieuwd geworden om "schitterend zo'n filter op deze manier te horen schitteren in zijn kwaliteit."

Je snapt me niet helemaal, ik vind het werkelijk een heel aparte filter. Het is een soort van equalizer, maar dan kan je die equalizer moduleren wat niet kan met een standaard equalizer. Je vind zo'n filter niet snel in synthesizers, ik laat verdomme een viool zingen d.m.v. deze filter.

Elk filter is een soort van eq......
Track is nog niet echt af als ik hem luister en het "origineel" is veel dynamischer, dat mis ik in jouw versie wel.

...waar je alle overige tegenstemmen en melodieën (die het juist zo mooi maken) hebt uitgehaald.

Ik ben hiervan onder de indruk, ik had van alle kritieken dit niet verwacht. Je bent echt een liefhebber van deze muziek want ik heb bepaalde dingen inderdaad niet meegenomen in mijn nummer... ik had niet verwacht dat iemand dit zou opvallen.

Maar ook snap ik je nu dat je mijn versie niet waardeert, als je zo bekend bent met de muziek gespeeld door een echt orkest dat valt mijn versie automatisch in het niets.

Elk filter is een soort van eq......
Track is nog niet echt af als ik hem luister en het "origineel" is veel dynamischer, dat mis ik in jouw versie wel.

Ja, ik snap je. Ik heb het dynamisch gemaakt door dat key-tracking met verschillende filters, en niet gekozen voor volume aanpassingen.

Ben nu aan het luisteren...
Het klopt allemaal opzich wel!

Maar ik vind de string sound waarmee je de melodie heb gemaakt, iets te recht toe recht aan...
Daar kan een wat breder en dieper geluid heel wat verbeteren! En ik haat meestal vibrato in muziek... :-P

Trouwens toen ik mijn eerste en enige synth ooit kocht, overschreef ik meteen de presets ;-)

Ook heel misschien een triphop achtige beat eronder bijvoorbeeld? :S

Waarde heer Kwok kan hier wellicht meer duidelijkheid in bieden, edoch mij dunkt dat het ontbreken van een al dan niet strak getimede 909 uitkomst kan bieden in situaties als deze ?

Back