Er is weer een nummertje afgerond.
Het gaat over personen die toch anders bleken dan eerst gedacht.
Gebruikte synths:
Oberheim TEO-5
Dreadbox Artemis
Moog Minitaur
Roland SE-02
Behringer VC340
Behringer RD-9
Ik heb de vocoder deze keer eens iets prominenter in de mix gezet.
Tekst:
Jij hebt nog niet gewonnen
Maar jij gaat steeds maar door
Ik ben al afgehaakt
En alles kwijt geraakt
Jij kan nog steeds genieten
Van alles om je heen
Ik ben al afgestompt
Maar heb 't goed vermomd
Jij houd je rug nog recht
Terwijl mijn tenen krommen
Jij hebt de lat gelegd
Waar ik niet bij wil komen
Jij denkt nog ouderwets
En ik ben progressief
Als jij bent uitgezwetst
Start ik het offensief
Je bent zo lekker abnormaal gebleven
Jij hebt je fratsen nog niet opgegeven
Je bent zo lekker abnormaal gebleven
Jij hebt de rest alvast maar afgeschreven
Jij pakt een afslag rechts
Ik sla meteen linksaf
Jij hoopt op medewerking
Maar ik ben niet zo laf
Jij wil zo graag winnen
Dat je het doel vergeet
Ik probeer bij te sturen
Terwijl ik beter weet
Laat me vergeten
Ik wil het niet weten
Hoe jij blijft proberen
Je blijft maar proberen
Om mij te bekeren

Het nummer heeft een prettige toon, die lekker doorkabbelt op een goede manier.
), maar wat me daarop opvalt is dat er door het liedje heen weinig dynamiek verschillen zijn qua mix, wat vermoedelijk mede veroorzaakt wordt door die prominente begeleidende synth in het midhoog. Het blijft nu het hele nummer door op nagenoeg dezelfde intensiteit en toon doorgaan. Het refrein is bijvoorbeeld niet heel anders qua sound dan de coupletten, terwijl je liedje vermoedelijk sterker wordt als het refrein er wat meer uitspringt. Nou kun je de refreinen ‘voller’ maken, maar je kunt ook andere delen ‘leger’ maken om naar een climax toe te werken. Wat je kunt overwegen is om in bepaalde passages bijvoorbeeld drums, bas of lead synths tijdelijk weg te halen, of bepaalde elementen afwisselend harder zachter zetten; zoals je aan het eind doet wanneer de drums wegvallen. Of spelen met het stereobeeld (breder maken tijdens de refreinen). Of, als dat niet werkt: hier en daar wat meer prominentere (drum) breaks bij overgangen, die dus boven de muziek uitkomen (bijvoorbeeld als overgang naar het refrein of juist aan het eind van het refrein). Een andere truc die je kunt uithalen om de aandacht naar de refreinen te verleggen is je stem daar opeens dubbel inzingen, bijvoorbeeld met een iets lagere basstem.