yamaha a3000 knop kapot help!

shyftexhales

Ouwe rot
IK heb gisteren een Yamaha A3000 sampler gekocht. alles werkt voor zover ik zie behalve de knop waarmee ik op go( om te recorden dus) moet drukken.

yamaha-a3000.jpg

Het gaat om het 5e zwarte draai knopje. de draai functie doet het nog wel alleen de druk versie niet.
Ik hoop hem zsm te kunnen gaan gebruiken alleen het probleem is dus dat ik er geen bal verstand van heb.

Vandaar dus deze post,

Groetjes,

Roy

het probleem is dus dat ik echt niet weet hoe ik dit moet doen. wat is de officiële naam van zo'n draai druk knop ?
En is er geen mogelijkheid om bv contactspray erop te spuiten? just guessing.

Best vervang je al die knoppen, ze staan ervoor bekend om stuk te gaan ;)

Maar wat ook bekend is, is dat veel mensen denken dat ze stuk zijn terwijl ze het niet zijn ;)
Ik heb hier een A3000 gehad die ook "drie kapotte rotaries" had, maar dat waren puur losgekomen contacten.

Door de constructie die Yamaha gekozen heeft is het mogelijk dat je de soldercontacten van de print af drukt bij normaal gebruik. Het contact kan dus ook gewoon los zitten. Lang niet altijd is de rotary stuk.

silverbullet thanks maar daar staat volgens mij alleen info over bestellen. still thanks for searchin tho

@etaoin ja dat was dus met mijn s2800 het geval en die doet het nu gewoon perfect vandaar dat ik eerst een alternatief zoek! maar is dat op te lossen met contact spray dan?

Groetjes

Hoeveel tijd het kost is mede afhankelijk van handig je erin bent, en of je de spullen hebt om te kijken of het inderdaad een koud soldeerpunt, een haarscheur in de print, of iets anders is (toch een defecte encoder bijvoorbeeld).

hij is nu uit elkaar gehaald met veel voorzichtigheid, de voorklep is eraf en ik kan de potmetertjes nu bloot zien, verder niets op t oog wat er mis mee is. misschien even goed schoon maken ?

Back