[italo] René Didden feat. Pablo DeMode - The Laserdance

tsja, kweenie... het klinkt iets te clichématig, ik krijg de indruk dat de nadruk vooral ligt op het willen immiteren van die oude (some wat el cheapo) plastic sounds... qua arrangement vinnik het niet echt interessant, toch wel erg doorsnee die noten, het heeft niet echt een originele wending... de badkamer echo stem klinkt ook redelijk weggemoffeld en helemaal wanneer dat resonante blurpy geluid er ook nog bij overheen komt (zoals op 1:20 bijv)...
er zitten wel een paar leuke soundjes in de aankleding maar de track in zijn geheel vinnik niet heel erg sterk...

it is what it is...

klinkt retro.... geinig deuntje..

Ik denk dat het idee van de vocals een soort "Hypnotic Tango" gesproken stuk/of DJ-achtige gesproken stuk de bedoeling is...

tsja, kweenie... het klinkt iets te clichématig, ik krijg de indruk dat de nadruk vooral ligt op het willen immiteren van die oude (some wat el cheapo) plastic sounds... qua arrangement vinnik het niet echt interessant, toch wel erg doorsnee die noten, het heeft niet echt een originele wending... de badkamer echo stem klinkt ook redelijk weggemoffeld en helemaal wanneer dat resonante blurpy geluid er ook nog bij overheen komt (zoals op 1:20 bijv)...

Ik ben het hier volledig mee eens, een aantal dingen vallen me op in deze track.

- De italo sfeer zit er volledig in!
- Met name de drums vind ik helemaal italo (komt ook door de toms)

- De vocal vind ik geen vocal maar meer een soundbite, de hypnotic tango achtige vocal is een leuk idee, maar het past niet in deze track. Ook is het me niet gelukt om te verstaan wat er gesproken wordt, wat denk ik voornamelijk komt door de gekozen reverb. Veel beter had ik het gevonden als jullie een zanglijn hadden bedacht in de stijl van Ken Laszlo, dat had naar mijn mening veel beter gepast bij het nummer.
- De resonance sound effectjes over de vocal zou ik niet meer doen.
- de algehele afmix mag wel iets feller, door de gekozen levels en sounds klinkt het allemaal nogal vlak wat het eindresultaat niet ten goede komt.

Ik bedoel het niet negatief natuurlijk, maar het zijn maar tips zoals ik ze zou toepassen. Dus samenvattend vind ik:
Leuk nummer die beter zou overkomen als je er een type ken laszlo vocal over zou zetten, de reverb over de vocal moet anders, denk hierbij om verstaanbaarheid. De mix zou ik anders doen (meer zoals de valerie dore and ken laszlo mix levels waren, die knallen je monitoren uit namelijk :D).

Ik zal kijken hoever ik dat in de track kan toepassen... Sowieso eerst even Pablo lief aankijken of hij de vocals misschien wat zou willen aanpassen :engel:
Ik zelf kan dat sowieso al niet.... De mix, tsjah, ik heb m al flink doorgemixt... Beter zal ik het zelf niet krijgen.

Lekkere authentieke Italo sound :okdan: Heb me er vorig jaar ook aan een Italo track gewaagd in het welbekende draadje van Pablo en toen ook wat dingen van je mogen horen :) Vind dit een erg goeie productie :halleluja

Ben alleen een beetje verbaasd over de gewaagde vocalen.. vind ze sowieso iets teveel effect hebben..
Had het meer geslaagd gevonden als er een toffe zanglijn in gezeten had.. en ik denk eigenlijk dat Pablo dat liever zelf ook graag gewild had.. anyhow.. natuurlijk is ieder (vokaal) experimentje leuk :mega:

Ik zal kijken hoever ik dat in de track kan toepassen... Sowieso eerst even Pablo lief aankijken of hij de vocals misschien wat zou willen aanpassen :engel:
Ik zelf kan dat sowieso al niet.... De mix, tsjah, ik heb m al flink doorgemixt... Beter zal ik het zelf niet krijgen.

Ik doe het voor je, geen probs... Vanavond laat misschien of morgenochtend een update... :okdan:

Leerzame tips allemaal.

Jammer, ik kan de video niet bekijken/beluisteren. Op het scherm verschijnt ´Deze video is privé´.

Wat ik nu kan doen is de vocal mix aanpassen, maar als je zang wilt zeg maar dan moet ik anders bedenken... Je hoort het van me dus... :)

Wat ik nu kan doen is de vocal mix aanpassen, maar als je zang wilt zeg maar dan moet ik anders bedenken... Je hoort het van me dus... :)

als ik je een tip mag geven, als je samenwerkt met anderen dan is het het handigst als je de vocal droog aanlevert, op die manier kan de producer zelf de effecten en hoeveelheid bepalen zoals het in de mix past. Ook kun je dan de vocal nog bewerken indien nodig (indien het vals is bijvoorbeeld kun je die noot even in tune zetten). Met de effecten er al op kan dat eigenlijk niet meer.

als je eventueel perse je eigen effecten in de plaat terug wilt horen dan kun je ook 2 sporen aanleveren, 1 met de droge vocal en 1 met alleen het efffect spoor. Dan kan de producer later als nog bepalen hoe 'nat' dat effect over de vocal heen kan. Uiteraard kun je een 3e spoor aanleveren met het totaal resultaat om te laten horen hoe jij vindt dat de vocal moet klinken als referentie materiaal voor de producer.

Back