MAM VF-11 Schema?

Heb vroeger (14 jaar geleden) de zilveren versie gehad en sinds een jaar de zwarte uitvoering.
Heb je internet al afgezogt naar schema's!
Wat moet je er trouwens mee, heb je hem defect of wil je iets ombouwen!

Ja, ik heb het net afgestruind. MAM is niet meer.

Ik ben altijd geintereseerd in hoe apparaten werken.
Vind een CV input voor de VCO eigenlijk wel een vereiste, hoeft geen V/Oct tracking te hebben. Daarom ook maar het VCO gedeelte uitgevogeld. Een FM input is nu zo geknutseld... :)

ik zou de filter frequenties willen aanpassen, maar dat lijkt niet zo moeilijk omdat de ota's en
condensators te vinden zijn

ik zou veel meer banden tussen pakweg
350 en 750 herz willen, omdat daar veel klinkers zitten.
Maar dan gaan de bandfilters overlappen.
Dus zal de bandbreedte smaller moeten en de filters steiler.
Bandbreedte smaller maken is denk ik mogelijk,
maar dat zal flink experimenteren worden met het zoeken
van de juiste waarden voor de condensators

Tips zijn welkom,

Ik heb de 100Hz band getekend. Wat een klus, en fouten onder voorbehoud.

Band 100_01.jpg

Voor de banden tussen de 350 en 750 Hz moet je condensator waarden tussen 47n (330 Hz) en 22n (700 Hz) hebben.
Banden 4700 en 9000 zijn mijns inziens nauwelijks de moeite...

Ik ga morgen een schakelaartje maken tussen Sythese IN en Unvoiced IN zodat ik kan kiezen tussen Extern instr./interne OSC. of de noise. Had hier vandaag erg mooie resultaten mee.

Als ik verder ben met de schema's post ik ze hier. Als er wens is naar een Hi res. moet je me je mail PBen.

Hier een voorbeeld van Synthese IN naar Unvoiced IN. Dit was natuurlijk al mogelijk door dezelfde synth in allebei de inputs te prikken maar ik vind een schakelaartje aan de voorkant erg handig, bovendien is het met de interne VCO nu niet mogelijk.

Alle geluiden zijn met de VF-11 tot stand gekomen, met een Akai AX-73 in de Synthese en Unvoiced in en een 909 in de Analyse IN.

Attachments

• Voco F.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 77
CV zit erin!

foto.jpg

Heb ondertussen de schema's van band 100Hz en beide inputs uitgetekend en af.
Ben begonnen aan Unvoiced maar word nu wel een beetje gestoord van het baantje nalopen, print omdraaien, kijken naar het component, vaststellen welke het is, print omdraaien en controleren, enz. enz. enz... :erm:

VF-11 Analyse - Synthesis.jpg

VF-11 Band 100Hz.jpg

En een zipje met hoger resolutie.
Bekijk bijlage VF-11 Schematics.zip

de mijne geeft geen effect meer door(alleen bypass), en de vco was erg lastig afstelbaar bleef snel door jengelen(als je stopt met geluid erin te doen)

Back