Hoe krijg ik ITALO sounds?

aso

Stamgast
Hoe krijg ik ITALO sounds?ik heb een TR 727 op het oog maar is deze wel echt goed voor ITALO?en die Bassline, een A-station of MS2000.

Origineel geplaatst door Shivah
a.n.a.l.o.o.g is the word 8D

tenminste je vroeg om die sound

en ga eens kijken naar synths uit dezelfde tijd als Iltalo, het zal echt wel niet uit een andromeda komen :)

ow ja, en veel Italianfood eten, dat help ook :)

dus zo'n 727 niet doen?ik heb al een Xbase die is wel analoog, ik dacht dat 727 geschikt was...

een 808 lijkt mij opzich wel geschikt, maar je moet voor de italo sound echt van die latin geluidjes hebben, die dus onder andere uit een tr 727 komen. wat ook wel een optie is, is een boss dr 550. simpel ding, maar voor die geluidjes toch goed te doen!

en ja, voor de synths zou een elka goed geschikt zijn, met name de synthex:D

P.S. eet inderdaad erg belachelijk bizar veel iataliaans, dat helpt echt:D

Je kunt de orginele apparatuur kopen die toendertijd ook gebruikt werd maar met een beetje klussen kun je met wat je hebt die sounds ook min of meer nabouwen hoor. Het klink dat misschien niet precies hetzelfde maar dat blijf je toch altijd wel houden mits je een hele analoge studio (thuis) hebt staan.

Italo drums is voornamelijk linndrum, Koto, Cyber people, Laserdance allemaal linndrum sounds.
Dikke gatedreverb op de toms en snares en gaan..ook Oberheim DMX trouwens.

DX7 brass en leadsounds, analoge basjes, niets bijzonders hoor, met een FM bak en Virus of een Nova kom je
al erg ver.

Suk6!

PS de hele linndrum familie staat op "dance megadrums 1" of "drumbase 5000"
voor de Akai serie samplers.

De Crumar Bit synths (One, 01, 99) klinken ook erg Italo en zijn redelijk goedkoop te krijgen. :)

Dat kan best kloppen, heb destijds KOTO nog eens live gezien, voordat Michiel van der Kuy het ging doen,
en die had inderdaad BIT synths en ook SIEL's staan nou je het zegt!

Dè italo sound? Is die er dan? Gewoon wat aanrommelen, zoals je al aan de italo plaatjes kunt horen is er niet echt één sound, het is meer een stijl die wordt gedicteerd door compositie. Ter verduidelijking: ik heb een video met een stel oude italo gasten (Ken Laszlo, Dan Harrow, Kano, en consorten) die voor rai uno in de studio een paar oude hitjes spelen op een piano en verdomd: het klinkt gewoon italo. (een piano doet het dan ook prima binnen deze stijl, maar dat terzijde). Een elka synthex of een crumar zal vast helpen om dat vette analoge geluid te krijgen, maar uiteindelijk draait het toch om compostitie en productie, meer dan om het soort synth en drumcomputer. Persoonlijk vind ik het ook leuker om jouw idee van italo te horen, dan dat je een een autenthieke sound te pakken hebt gekregen.

om die sound te krijgen heb je een speciale italo-converter nodig.
die is heel duur en alleen in spanje te krijgen.

Origineel geplaatst door bounce
om die sound te krijgen heb je een speciale italo-converter nodig.
die is heel duur en alleen in spanje te krijgen.

Je betaalt voor het importeren he? Dat maakt het zo duur.
Je kan er via het net het beste direct 1 uit Italie laten komen, veel goedkoper...;)

Ja, maar je heb er geen bal aan, zoals ik al zei. Custom made, die dingen. Guiseppe Vinsani (Vinsani is het merk in kwestie) kwam persoonlijk bij jou langs om je studio te bekijken, door te lichten en te analyseren. Als de Vinsani convertor dan eenmaal klaar was, dan kostte het good old Guiseppe nog een week om het ding goed te intregeren in je studio (ik weet een vehaal dat een jongen z'n hele vakantie noodgedwongen met Vinsani in de studio moest doorbrengen. Geem leuke situatie, Vinsani scheen een erg arrogant persoon te zijn). Zo'n ding is 2e hands echt zinloos, en Guiseppe is in 1997 overleden, dus die kan het niet meer voor je doen.

Back