Hoe maak ik de lead van Flight 643 ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

DJ Michael

Reason 2.5 User
De lead van Dj tiesto - FLight 643!

Ik weet dat ie dit met een JP 8000 of een virus heeft gemaakt maar is er ook een vst die dit kan of nie?

met de prelude soft grainer synth van de synth developer van teisto,hans droogmanschap
puik stukje werk moet ik zeggen.
De lead zit er standaard in als het goed is

met de prelude soft grainer synth van de synth developer van teisto,hans droogmanschap puik stukje werk moet ik zeggen.
De lead zit er standaard in als het goed is

:D lol

het zou net zo goed met de waldorf q gemaakt kunnen zijn, die heeft tiesto ook staan toch? in ieder geval pak een paar saw oscilators, detune ze flink, pak een high pass filter, rommel nog het een en ander en je moet aardig in de buurt komen denk ik. Die leadsound van flight 643 is echt heel simpel, ga er gewoon ff voor zitten en piel wat met de knopjes. Met bovenstaande moet je al aardig in de buurt kunnen komen op elke synth

Re: Hoe maak ik...

Origineel geplaatst door DJ Michael

Ik weet dat ie dit met een JP 8000 of een virus heeft gemaakt

Je weet niet eens welke synth man !

Maar simpel te maken hoor. Toch is het veel leuker met je eigen originele geluiden te komen.

Wat redje zegt is waar maar deze sounds zijn opzich niet zo moeilijk met bijna alles kun je dit wel maken.

Maar waarom zou je exact die lead willen namaken, misschien kun je beter de lead daarna een tikkeltje veranderen zodat je je eigen sound hebt.

Het makkelijkste maak je denk ik dit soort sounds met de jp8080 volg redjes aanwijzingen op en je zit gebakken:)

Wordt niemand het nou zat, al die trance :r geluiden? Zullen we met z'n allen weer eens een nieuwe style ontwerpen?

hoe dan ook.

het geluid van flight 643 is redelijk origineel

en ik weet met welke synth het geluid van lethal industry gemaakt kan worden :P

Origineel geplaatst door Bass Bizarre
Wordt niemand het nou zat, al die trance :r geluiden? Zullen we met z'n allen weer eens een nieuwe style ontwerpen?

hm trance geluiden is niet een bepaalde categorie, als je de supergedetunede gestapelde saws tenminste laat zitten :)
in sommige nummers (flight 643) zitten toch best originele geluiden

als die vsti plugin die op dit forum stond dan werkelijk het vintage spul goed nadoet...
dan ligt hier een wereld voor mij open :D
wacht maar tot ik weer eens een dag vrijaf heb om uitgebreid te experimenteren :D

die sounds van tiesto klinken ook in mijn oren goddelijk... maar ik zou ook eerder geneigd te zijn
te zoeken hoe goddelijke sounds te maken, en niet noodzakelijk die van tiesto... maar goed
je moet ergens starten zeker?

of zoals confucius zou zeggen: niet in de voetsporen treden van de meester, maar zoeken naar wat
de meester zoekt...

greetz

cloudy

de eerste keer dat ik dat nummer hoorde dacht ik dat het een soort rare convolutie/waveshaping experiment was.
een trancepad met een drumloop als modulatorgolfvorm ofzo.

Origineel geplaatst door Roel
hoe dan ook.

het geluid van flight 643 is redelijk origineel

en ik weet met welke synth het geluid van lethal industry gemaakt kan worden :P

Ik heb dat geluid toevallig uit m'n Nord Lead 2 gehaald. Bedoel je die ?

Kun je gewoon uit erg veel synths halen. Maar toch, wat maakt het uit.

Als je maar de geluiden hebt die je zelf graag wilt.

is een @juno of een jp idd , maar wat hem juist zo op laat vallen is dat het een enorme pak galm en fx erin verwerkt heeft! dat maakte hem zo opvallend, wat dat betreft is het een heel gave track, maar luister maar eens naar de remixes ervan , zelfde geluidje, dietotaal niet kan overtuigen!

Origineel geplaatst door DJ Michael

Ik weet dat ie dit met een JP 8000 of een virus heeft gemaakt maar is er ook een vst die dit kan of nie?

In zijn studio komt volgend mij niet eens een JP8000 meer voor.

8o)

Wat ik weet is het een:

-Korg karma,andromeda,waldorfxt & microq of pulse,fs1r,nordmodular,nordelectro en nog een paar dingetjes.:duivels:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back