Subbass creëren

Zo hard als in dat filmpje gaat het er in Nederland ook aan toe Rootical/dubcreator?

Hebben jullie misschien een voorbeeld van een feest in NL waar deze muziek wordt gedraaid en uiteraard ook deze dansjes worden gedaan? Ik vind het helemaal geweldig, maar weet 0,0 van die scene :).

En als ik dan toch aan het vragen ben, wat is dit voor soort muziek, lijkt me dezelfde artiest (King Earthquake)?

Lijkt wel op een soort Jah-techno :D? Klinkt lekker!

Zo hard als in dat filmpje gaat het er in Nederland ook aan toe Rootical/dubcreator?

Hebben jullie misschien een voorbeeld van een feest in NL waar deze muziek wordt gedraaid en uiteraard ook deze dansjes worden gedaan? Ik vind het helemaal geweldig, maar weet 0,0 van die scene :).

Ook ik kreeg dit toen ik het doorhad, ik snapte meteen die subbass maar weet ook echt niets van zo'n scene af.

als je meer wilt weten over de history van de UK soundsystem scene zou je deze docu kunnen bekijken

Ook de film Babylon is een aanrader, deze film koop je voor een paar euro online.
Zo zijn er ook veel footage beelden te vinden op youtube van sound sessies van de 70's tot heden.

Het publiek verieerd, erg op de dances.
je hebt een soort uitgaanspubliek wat net iets alternatiever is en je hebt er die echt voor de "sound" gaan.
je kunt er iig rustig met je vriendin en vrienden heengaan, opgefokte sfeer zul je niet tegenkomen.

als je het dichtbij huis wilt houden is MC Theater Amsterdam aan te raden, wil je een leuke outdoor festival bezoeken kan je ook naar Reggae Geel, een bekende artist genaamd Abashanti komt met z'n complete systeem naar Belgie in augustus.

Bredda Neil van King Shiloh geeft het duidelijk weer wat het inhoud in het laatste stuk van deze docu.

Wanneer je op een dance terecht komt die bezocht wordt door de die hards... rasta's en de mensen de weten waar zo'n dance over gaat dan heb je echt een goede vibe. En idd nooit narigheid bij dit soort dances.
Begint over het algemeen zo rond 01:00 of gang te komen en eindigt doorgaans rond 06:00.
Soms neem ik een vlucht naar Londen in de avond en dan de volgende ochtend weer naar huis.

Back