Multiband Distort

TraiZor

Ouwe rot
Zijn er van die apparaten in het hardware? Ik ken alleen quadrafuzz (die overigens erg goed is), maar ja, das software.

Ik moet dan zoiets hebben met 2 ins en 2 outs zodat ik 'm als insert kan gebruiken (een distort als system-effect werkt gewoon niet).

Bestaat zoiets?

met de nord (micro)modular kan je dit wel maken

Olaf

Ik zie dat de meeste distort effecten pedaaltjes zijn? is dat gemaakt voor elec gitaren ofzo of zit ik nou fout? want ik wil gewoon zoiets hebben zoals je in de studio zou gebruiken, dus aan pedaaltjes heb ik niks. of bestaat zoiets nieteens?

bikkel> dat ziet er goed uit, maar ik zie dat deze werkt met een eq voor de input, en een voor de output, maar is dus niet echt multiband distort, want je kan de gain niet instellen per band (je kan natuurlijk wel het volume per band oprekken, maar dan distort ie niet ver genoeg als bij een echte multiband distort dat doet).
Verder zie ik dat deze mono is??
Ik wou zo'n ding dus gaan gebruiken in samenwerking met een Virus B ofzo om van die rauwe geluiden te krijgen, en dan heb ik toch echt stereo nodig.
En dat akai ding is ook een pedaaltje..

i said it before and i'll say it again:

de micromodular.....het zwitserse zakmes voor uw studio ;)

zet wat bandpassfilters op de audio ins, zet een overdrive/clipper/EQ etc. op elke bandpass-lijn, en vervolgens mix je alles weer bij elkaar naar de outputs...voila! knoppies/midi CCs toekennen aan de belangrijkste parameters en bob is your father's uncle of zoiets ;)

Olaf

hmm mja.. om nou een hele nord modular te kopen voor een effectje?

verder is het natuurlijk een leuke synth, maar ik zoek eigenlijk een dedicated distort-unit.

nou ik ken zelf geen hardware multiband distortions....en voor 900 piek kan je 2e hands een MM kopen....zet je die multiband distortion gewoon in patch1, voila,dedicated multiband distortion..en als je eens wat anders ermee wilt (zoals een vocoder, filterbank etc.) knal je er gewoon een Programchange naartoe ;)

Olaf

Ja misschien toch wel een idee :)
Maar dan kan ik nog beter de niet-micro kopen, zodat ik er meteen een synth bij heb. Maar volgens mij gaat dat dan weer veel geld kosten enzo omdat je uitbreidingen ook nog moet kopen omdat zo'n modular erg snel door z'n cpu tijd gaat.

Maar goed, zoiets als ik zoek bestaat dus niet.. of zijn er nog anderen die toevallig zoiets hebben gezien?

je kan de MicroMod ook gewoon als synth gebruiken..de meeste goed bruikbare patches die ik heb heb gevonden halen toch wel 3 noten.....alleen de echt ingewikkelde doen 2 of 1....en sommige hele vette sounds kunnen zelfs 6 of 8 polyfoon gespeeld worden omdat ze zo efficient gepatched zijn...

zo snel gaat ie dus niet door z'n CPU ;)

Olaf

Re: Multiband Distort

Orgineel geplaatst door TraiZor
Zijn er van die apparaten in het hardware? Ik ken alleen quadrafuzz (die overigens erg goed is), maar ja, das software.

Ja er is een quadrafuzz in hardware. Check de PAIA site.
Je moet m wel zelf bouwen.

Deze schijnt hetzelfde te klinken als de software versie.

Verrek. =]

ja ziet er goed uit, maar de specs zijn me niet helemaal duidelijk. het enige wat ik ervan kan zien is een onduidelijk vaag plaatje.
Daar zie ik dan op:
10 jack connectors (ik weet niet wat die andere 6 zijn maar ik heb er maar 4 nodig)
5 knoppen (4 voor de bands distort en dan 1 volume ofzo?)

verder zie ik niet hoe je de breedte van de bands kan instellen zoals dat ook met software kan? misschien met potmeters die niet naar buiten zijn gemaakt (ik kan geen schema lezen enzo dus vergeef me als ik domme vragen stel).

maar als ik zo kijk gaat me dat geintje zo'n €200 kosten.
en ik zie dat het echt voor gitaristen is gemaakt (craig anderton is immers zelf een gitarist), maar ik hoop dat dat geen problemen oplevert.

Even over de micro-modular: klinkt behoorlijk digitaal, ook z'n overdrive module klinkt echt heel anders dan een analoge overdrive. Dus imo is de Clavia modular absoluut geen goed alternatief voor een ruige analoge overdrive/distortion.

En over gitaar pedaaltjes: natuurlijk kan je daar ook andere dan gitaarsignalen door halen. Hoe goed dit klinkt verschilt natuurlijk wel per pedaal en per geluid wat je erdoorheen gooit. Sommige pedalen zijn nogal beperkt in frequentie en laten nauwelijks bas door bijvoorbeeld.

Maar analoge effecten zijn een wereld op zich... er is genoeg te vinden op het web over "stompboxes" en je zou eens je synth (of opnames ervan) mee kunnen nemen naar een gitaarwinkel om ter plekke wat pedaaltjes uit te proberen.

Back