wat is dit voor synth?

Bass

Gepokt en gemazeld
vroeg me dat al sinds de 80s af haha.. vond dat toen al een aparte sound
iemand een idee??

Attachments

• ebonyivorysynth.mp3
    592,7 KB · Bekeken: 131
moog is een breed begrip natutluk

De klank is ook vrij algemeen. Ik denk dat je hem met vrijwel elke analoge synth kan namaken. Wat is het jaartal van het nummer? Dat sluit alvast een paar synths uit.

1982 is het, een heerlijk jaar (voor mij dan)

Dat sluit alvast de Roland Juno's, Korg Poly-nogwats, Yamaha DX-en en dergelijke uit. Zal het stiekem toch een Minimoog zijn?

jup4

Ik gok ook op de 2600, wellicht met een microfoon bij een Interne speaker van de Arp

Jaren later wordt dat geluid gewoon uit een stukje software getoverd. Let maar eens op de tweede toetsenist die af en toe achterin te zien is in de volgende klip. Opvallend is dat hij oa twee laptops naast zich heeft staan.

het klinkt als een KOTO met pitchbend manipulatie
of eventueel een OUD of ander exotisch snaar instrument...

kan ook misschien een preset zijn van PCM of sample player

6 trak;1632631 dat staat nu eenmaal tegen het gratis gebruiken over...[/QUOTE schreef:
in het begin kon je wel gewoon videoos posten zonder reclameshit ervoor weet je nog? toen was het ook al gratis

omdat er toen nog niet zoveel gebruik van werd gemaakt en mensen gelokt moesten worden, zonder de reclame...
zodat wanneer er heel veel mensen gebruik van zouden maken dus ook meer mensen reclame zouden gaan zien...

en steeds meer mensen ergeren zich eraan, jaja lekker nuttig die reclame :okdan:

Back