Audigy 2 (Troep)

ka2

Uitgekookt Lid
Hallo allemaal,

Waarschijnlijk zijn er niet veel mensen op dit forum die ook in het bezit zijn van een Audigy 2 geluidskaart. (En waarschijnlijk weet ik ook wel waarom.) Maar het gaat eigenlijk om het volgende.

Ongeveer 3 weken geleden heb ik een Audigy 2 aangeschaft omdat ik mijn minidisk deck wilde aansluiten om mijn pc via de spdif uitgang. De kaart werkt verder prima op mijn pc ook in samenwerking met Cubase sx. Maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om de spdif uitgang te laten werken!

Ik heb van alles geprobeerd. De laatste drivers gedownload. (inclusief van al mijn andere componenten in mijn pc) Alle opties aan en uitgezet in het audio menu van de kaart en ook die van Windows XP. (zoals alleen de digitale uitgang gebruiken.)

Ik heb de kaart zowel om mijn digitale versterker geprobeerd als om mijn minidisk. (op mijn minidisk krijg ik trouwens elke keer de mededeling DIN UNLOCK) Verder krijg ik trouwens ook geen "rood" licht door mijn spdif kabel als ik hem aansluit op de kaart? Heb inmiddels 2 nieuwe kabels gekocht en de kaart 2 keer omgeruild. maar alles zonder succes.

Heeft een van jullie misschien een idee wat het kan zijn? Alvast bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Volgens mij stuurt de Audigy 2 op 48khz Fixed uit.
Als je dan geen samplerate convertor hebt in je MD ben je het haasje...

Of het is het anti-kopieer systeem (consumer mode) wat je in de weg zit.
Dat is hardwarematig ingebakken (tenzij je de firmware van je minidisc kan omflashen).

Je kunt wel een sample rate converter gebruiken die ook die anti-kopieer stand uit kan zetten. (dan kan je nog maar 1x kopieeren trouwens)

Ik heb trouwens nog zo'n ding over. (beetje overbodig sinds m'n nieuwe mixer)
Behringer Ultramatch heet hij.

Ah vandaar, daar had ik inderdaad wel wat over gelezen. Want mijn minidisk werkt alleen maar op 44.1 Khz. (Goedkoop sony dingetje) En mijn kaart alleen maar op 48 of 96 Khz.

Maar dan snap ik alleen nog een ding niet. Ik heb dus wel een dure digitale versterker. (sony str-db930) Die zou dat signaal toch wel om moeten kunnen zetten? Want hoe doen al die andere mensen dat dan, die hun geluidskaart aansluiten op hun versterker om b.v. naar het geluid van dvd films te luisteren?

Trouwens wat vraag je voor jou Behringer Ultramatch? Want ik neem aan als ik een andere geluidskaart koop het euvel niet verholpen is, of zie ik dat ook verkeerd?

Origineel geplaatst door ka2
Ah vandaar, daar had ik inderdaad wel wat over gelezen. Want mijn minidisk werkt alleen maar op 44.1 Khz. (Goedkoop sony dingetje) En mijn kaart alleen maar op 48 of 96 Khz.

Maar dan snap ik alleen nog een ding niet. Ik heb dus wel een dure digitale versterker. (sony str-db930) Die zou dat signaal toch wel om moeten kunnen zetten? Want hoe doen al die andere mensen dat dan, die hun geluidskaart aansluiten op hun versterker om b.v. naar het geluid van dvd films te luisteren?

Trouwens wat vraag je voor jou Behringer Ultramatch? Want ik neem aan als ik een andere geluidskaart koop het euvel niet verholpen is, of zie ik dat ook verkeerd?

Natuurlijk is het euvel dan verholpen! Verkoop deze kaart voor 2/3 van de prijs en koop een betere met meer opties en betere geluidskwaliteit voor dat geld!

Heb jij dan mischien enig idee welke kaart ik dan zou moeten kopen? Ik had namelijk al gekeken naar de Audiophile 2496
omdat ik daar veel goeds over heb gehoord. Maar op hun site kan ik nergens informatie vinden dat deze kaart ook op 44.1 Khz uitzend.

Origineel geplaatst door ka2
Heb jij dan mischien enig idee welke kaart ik dan zou moeten kopen? Ik had namelijk al gekeken naar de Audiophile 2496
omdat ik daar veel goeds over heb gehoord. Maar op hun site kan ik nergens informatie vinden dat deze kaart ook op 44.1 Khz uitzend.

Een goede keus:

cp3.png

Helaas die link werkt niet. Maar in ieder geval bedankt voor de moeite.

:confused: Sorry maar ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt. Ik wil niet van mijn minidisk naar mijn PC opnemen. Maar van mijn PC naar mijn Minidisc.

Al mijn problemen waren opgelost door simpelweg een alternatieve ASIO driver te installeren, ik weet niet of het je samplerateprobleem kan oplossen, maar deze driver is veel beter dan de creative, de mixer heeft meer mogelijkheden, zeker qua input/output instellingen. De meegeleverde tooling software zoals on screen db meter is overzichtelijker en werkt uitstekend. Qua geluid zelfs minder ruis (speciaal voor Olafmol: door betere gain afstelling, default dichtzetten van ruisgevoelige CD audio input), en Voor vst plugins is het een must. Het werkt zelfs voor games (AEX)wat wil je nog meer...

http://www.kxproject.spb.ru/index.php?skip=1

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor je tip. Ik heb het programma inmidels gedownload en geinstaleerd. Ziet er netjes uit en is nog gratis ook! Alleen als ik in het audio menu de spdif uitgang selecteer naar 44.1 Khz. Krijg ik een foutmelding dat de geluidskaart dit niet ondersteunt. Dus nu weet ik het zeker. De Audigy 2 is gewoon bagger. Ik ga eens rondkijken voor een andere geluidskaart. In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

Audigy 2 is een leuk kaartje om een dvd-tje te bekijken of spelletje te spelen over je speciaal hiervoor aangeschafte creative digitaal spiekersetje.
Verder moet je aan dat kaartje niet teveel woorden vuilmaken...... :r
Probeer eens een echte geluidskaart, terratec ofzo. 8)

Ik denk ook dat het de M-Audio Audiophile wordt. Of anders wordt RME DIGI96/8 PST dat lijkt me ook wel een leuk kaartje, die zend tenminste zeker op 44,1 Khz. :)

kijk es naar de sblive 5.1
die kan het wel

De SBLive kan het wel ??? Wat is dat voor een raar zooitje daar bij creative? Koop je een nieuwe kaart omdat je denkt dat die beter is, blijkt dat hun voorgangers beter werken. Is wel ironisch, omdat ik ongeveer een jaar geleden een SBLive 5.1 in mijn bezit had ;)

Iemand nog interesse in een Audigy 2? :D

Origineel geplaatst door gemmetje
Audigy 2 is een leuk kaartje om een dvd-tje te bekijken of spelletje te spelen over je speciaal hiervoor aangeschafte creative digitaal spiekersetje.
Verder moet je aan dat kaartje niet teveel woorden vuilmaken...... :r
Probeer eens een echte geluidskaart, terratec ofzo. 8)

ik heb nog 10 keer liever een soundblaster dan een terratec
en ehm er zijn zat mensen die gewoon producties met een soundblaster (lees de q&a van seda maar is)

Back