Audigy 2 (Troep)

ik heb nog 10 keer liever een soundblaster dan een terratec

Terratec? das ook geen echt geluidskaart.....

[gemmetje ligt gierend van het lachen in z'n burostoel !!]

Heren, heren, wat is het weer een goei visweer !!!!!

De reden dat een SB live 5.1 het wel kan is dat die uitgekomen is in de tijd dat 44.1 kHz nog zo'n beetje het hoogst haalbare was (voor een consumentenkaartje) en met de nieuwere audigy ze de wat hogere samplerate van 48 kHz gebruiken. Dat die niet compatible is met MD enzo, tsja, daar hebben ze bij creative niet aan gedacht denk ik.....

Ik vind het wel wazig van creative. Ik heb een Audigy 'I' EX, en die kan met de orginele drivers op 44.1, 48 en 96Khz output leveren. Vaag dat ze dat er bij de audigy II uit hebben gesloopt :confused:

Ik ben voor de rest wel tevreden over de kaart. Ik heb regelmatig opnames gemaakt via de glasuitgang naar m'n minidisc speler (oud ding van sharp).

Ik wil er t.z.t wel een andere kaart bij hebben met wat meer I/O, maar voor de rest heb ik weinig te klagen.

Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden voor je probleem...het verbaast me wel dat ie dat niet kan. Ik dacht dat er niet zo extreem verschil tussen de Audigy I en II zit..maar 't zal wel een software thing zijn ofzo.

Ach ja, ik heb inmidels al de hoop opgegeven. Ik begin er niet meer aan (die kaart dan) En koop gewoon een andere kaart. In ieder geval bedankt allemaal voor jullie hulp.

Origineel geplaatst door Jedee
kijk es naar de sblive 5.1
die kan het wel

Oh. Ik dacht dat ze dat nooit konden. Ik weet het eigeniljk wel haast zeker.

Ga je me nou schoppen als ik zeg dat ik geen flauw idee heb wie Seda & OP zijn ????

Ik blijf het verder toch een beetje een raar idee vinden om op 48000 op te nemen wat met 44100 op een CD gaat, misschien boerenbijgeloof hoor.....

Dat vond ik ook altijd een vreemd ding, maar hier heeft iemand mij ooit wat duidelijkheid in verschaft:
De meeste waves worden na opname heftig bewerkt, als deze bronopname van hogere kwaliteit is als de kwaliteit waarmee ie op cd gedumpt wordt, compenseert dat het kwaliteitsverlies als gevolg van de bewerkingen. Een beetje te vergelijken met een footootje wat met een lage resolutie gescand wordt en daarna uitvergroot wordt.
Klinkt logisch.......... (en er is nog niemand geweest die dit heeft ontkrachtigd, iemand hier ?)

Nu moet ik wel zeggen dat ik, ook dit in gedachte houdend, het nut niet echt zie van de heftige samplerates die je nu ooit tegenkomt bij soundcards (96000, 24-bit, enz.), dit gaat erg ver, wmb.
Ik kan me wel voorstellen dat het wat anders wordt als je eindmix niet op cd terechtkomt, maar op bv DVD (als soundtrack ofzo) of op SACD ofzo. Dat werkt volgens mij wel weer met hogere samplerates.
Maarreuh, dat SACD komt volgens mij ook niet echt van de grond.......

Als je van 48000 naar 44100 gaat dan moet je gaan ditheren anti-aliassen enzovoort en dat is volgens mij niet bevorderlijk voor de geluidskwaliteit.

Daar durf ik nix op te zeggen, weet ik nix van.
Ik neem altijd gewoon op 44100 op en heb eigenlijk geen last van kwaliteitsverlies, maar doe ook niet bijzonder veel aan bewerking. Geen gezeur met omzetten van samplerates enz.
Ik kan me wel voorstellen dat het een probleem wordt met digitale mixers en de samplerate van hun output, maar ook daar geen ervaring mee. (werk nl met 'n bejaarde Focus 2402)
Kwestie van je geluidskaartje fixen op 44100 en nie moeilijk doen met converteren enzo.

(troep)

(troep)

Oké rectificatie. Geen troep, maar rotzooi. Eigenlijk het enigste waar deze kaar voor geschrikt is, is de prullenbak. (Oké oké ik geef toe dat ik een beetje gefrustreerd ben, maar ik heb mijn buik meer dan vol van deze $%@ kaart)

Heb trouwens al een nieuwe besteld bij thomann cyberstore. De RME DIGI 96/8 PST :D

Re: (troep)

Re: (troep)

Origineel geplaatst door ka2
Oké rectificatie. Geen troep, maar rotzooi. Eigenlijk het enigste waar deze kaar voor geschrikt is, is de prullenbak. (Oké oké ik geef toe dat ik een beetje gefrustreerd ben, maar ik heb mijn buik meer dan vol van deze $%@ kaart)

Heb trouwens al een nieuwe besteld bij thomann cyberstore. De RME DIGI 96/8 PST :D

Patser :D

Mja als het met een RME nog niet wil lukken......zou ik gewoon weer over gaan op tape recorders.....altijd compatible met iedere geluidsbron :D

Back