SP12 turbo reparatie

Bij de weg Eraser 127, als je de S12 opstart en daarna set up selecteerd en dan 23 intoets (special functions) en daarna 99 gaan de lampjes lopen als een soort disco en is daarmee system check, nu is het zo dat hij het altijd goed deed dus weet ik niet of nu dan misschien het display laat zien waar de error zich bevind??
je kan het wellicht proberen.

Set-up, 23, 99 bingo!

tnx, heb de service en owners manual al uitgeprint op m'n werk :P 200 pagina's in een map. Mag je die ook hebben als ie klaar is :)

Ok, vandaag de machine weer aangezet (nog voordat ik ic's wilde gaan schoonmaken en het apparaat lijkt gewoon te werken. Die system test doet volgens mij alleen leds testen.

Kan via m'n headphone (niets voorhanden) gewoon samplen. Weet dus niet of het is opgelost, maar laat em wel een tijdje aan staan.

@MatthewLeBlom: heb jij ook een losse draad binnen in het frontpaneel van de gain potmeter naar de voedingconnenctor?

kan je ook nog de midi testen, dezed heeft het een tijdje niet gedaan, en toen ineens weer wel!

komt goed, ben ermee bezig op m'n werk. Neem em deze week mee naar huis om verder te testen en ook maar de handleiding eens doornemen om er uberhaupt mee om te kunnen gaan. Maarja, tot nu toe doet ie het gewoon en samplen werkt ook.

wat ook misschien nog erg cool zou zijn is de witte knopjes erop zetten van de sp1200, gaat goed samen met mijn witgeschuurde polyesther casing!!
en drumpad twee is kapot, ik heb de knoppen een keer gereinigd en er papiertjes in gedaan om de response te verbeteren, (ging met een knop compleet mi, hij doet t wel maar voelt niet lekker), als die knoppen ook nog te bestellen zijn, moet ik dat misschien maar doen, als ie dan helemaal af is heb ik een custom topmachine.
zal morgen even zoeken of ik ze ergens kan bestellen.

Ah ok, dan ligt het niet aan mij sommige sounds het ook niet doen.

alleen pad twee heeft daar last van als het goed is!!
hard drukken en dan doet ie t wel.

Ben het weekend weg geweest. Zal kijken of ik van de week de factory sounds kan laden ofzo om de knoppen goed te testen. Lijkt wel of sommige geluiden onder dezelfde knoppen ziten.

als het goed is zitten de factory sounds er gewoon in (rom geheugen), en zou dus alleen bank een leeg moeten zijn, bank 2,3,4 zijn de standaard drums

En de SP12 is net weer opgehaald, leuk om te zien dat iemand er zo "on-the-fly" leuke dingen mee kan doen. Best een vette bak, straks ff nog een batterij bestellen voor z'n andere SP12.

Ja, maar bedoel meer dat Jayoverdose zo snel via de knoppen menu's er een ritme uit weet te halen inclusief klanken met pitch veranderingen (door lange ervaring met het apparaat). In tegenstelling tot mij die de manual nodig had om eerst te weten hoe het apparaat werkt.

Ja, maar bedoel meer dat Jayoverdose zo snel via de knoppen menu's er een ritme uit weet te halen inclusief klanken met pitch veranderingen (door lange ervaring met het apparaat).

knap als je met 5 secs wat leuks kan maken...

Woei, vadaag was Jayoverdose er weer met z'n andere SP-12 en JX-3P. Batterij wisselen bij de JX-3P ging prima. Bij de SP-12 kwam er na de wissel geen geluid/digitale blerf uit en lcd/scherm gaf wat rare dingen weer.

Nadat hij de optie "memory clear" oid had gekozen werkte alle geluiden weer en gaf het OS ook geen rare dingen meer weer. :biertje:

Back