Ms 20 mini (defect of normaal?)

ik had een orginele....verkocht en een mini gekocht.

de ESP in de oude ms-20 was wel wankel qua freq. nar CV converteren maar het werkte toch best redelijk. zelfs al ik mijn een gitaar rechtstreeks in geplugde. bij de mini werkt dat echt helemaal niet.!!

alleen met een blokfluit sample (bijna een sinus) kon hij het signaal in pitch redelijke goed volgen..

heb je al geprobeerd je output(van je gitaar) wat te boosten zodattie beter pakt? ik had al van iemand gehoord dat de esp het beste met een hot output signaal reageerd

heb je al geprobeerd je output(van je gitaar) wat te boosten zodattie beter pakt? ik had al van iemand gehoord dat de esp het beste met een hot output signaal reageerd

je moet inderdaad niet een zwak signaal toevoeren maar al helemaal niet een hot signaal wat de interne amp overstuurt. dan krijg je juist weer meer harmonischen en wordt de ESP alleen instabieler van. er zit een peak indicatie LED op de ESP en die zit er niet voor niets.

hier heb ik beschreven hoe de ESP het beste werkt. in de praktijk al meerdere keren bewezen:

https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1639265&postcount=108

het is kennelijk geen 1 op 1 copie van het origineel.....:D
:dubbel:

:mega:

in het orgineel is de ESP ook niet zo stabiel. eigenlijk gewoon hetzelfde verhaal. dus .......
behoorlijk 1 op 1 gelijk!!!!!! :-D

weet het niet uit ervaring maar ik ga er van uit dat je daar veel leuks mee kan doen.
de ESP heeft net zo als de echte oude ms-20 een iets lo-fi karakter. beetje high roll off. ik weet niet in hoeverre de bas ook wordt afgesneden.....dus als je originele klank wil behouden dan lukt dat niet in alle gevallen.

hoe doetie het met ritmebox(en) en (analoge of digitale)drumcomputers?
Hey J! Drumcomputers klinken heel lekker erdoor, maar ik zou er wel een preamp tussen schakelen of iets anders om het inkomend signaal voldoende te boosten. Anders raak je niet aan het zelfde volumeniveau als de oscillatoren.

Back