Ms 20 mini (defect of normaal?)

Dat zei ik dus... :)

je zegt toch niets over boventonen? toch altijd weer interressant hoe het nu echt allemaal werkt. maar ik ben geen proffeessor verder in dit soort dingen.

verder zeg je dat het filter geen invloed heeft maar dat is niet echt waar. de ruis komt dus naar voren als je veel hoge boventonen wegfilterd en SN-ratio wordt dan kleiner omdat de ruis pas na het filter wordt geproduceerd door de VCA.

zeker vaag!

al denk ik dat je gewoon muziek moet maken en niet te veel moet nadenken. het is geen ruisbak!!!
soms valt het op en soms niet . dat komt door allerlei factoren. ook hoe en in waty vooor muziek, hoe in de mix het wordt gebruikt met welke patch..
soms klinkt mijn gitaar vals en krijg ik hem niet gestemd..soms niet,.somd kjlinkt ie lekker soms helemaal niet .wat ik ook doe

soms zit alles me tegen..en dan weer niet .

Zo das wel een stuk meer noise dan mijn MS20's.

Bij deze nog even van beiden een sample op dezelfde manier als de wav van MarsMusica.
Ik heb van elke OSC1 waveform een stukje waarbij filters open staan, peak op 0 en sustain op 10.
Bij elke toon draai ik langzaam OSC1 in de mixer sectie dicht en hou daarna de toets lang ingedrukt. Je kan zien dat de noise level van de rev1 op -48db zit en bij de rev2 zelfs op -60db ofzo

Attachments

• MS20 IC35 mixer.wav
    2,5 MB · Bekeken: 77
  • MS20 OTA mixer.wav
    2,4 MB · Bekeken: 82
zou de nieuwe 2 keer zoveel ruisen als de oude ( 6-8db ) ?

Oke oke... Heb heel wat bij te lezen zie ik haha..

2 dagen niet op t forum geweest, maar ook niet met het apparaat naar de studio.
Hier is mijn audiofragment van de MS-20 mini met naar mijn mening te veel ruis....

Met de hand ingespeeld, ben daar niet zo sterk in..:P

Ben benieuwd... Nu snel bijlezen die pagina's hiervoor...

Edit... Geen patch of iets gebruikt... 2VCO's openstaan en dan gewoon de LPF gebruikt zonder res.

Attachments

• ms20 mini ruis.mp3
    3 MB · Bekeken: 73
dat is raar....de ruis lijkt wel zachter te worden als de LPF steeds meer open gaat!

uitendelijk gaat het om het verschil in volume (SN-ratio, signal/noise ratio..verhouding) tussen de hardste klank en de ruis en die valt in de meeste gevallen ontzettend mee.
als je een heel zwakke klank gebruikt dan is het logisch dat de ruis dudelijker wordt maar wat moet je met een nietszeggend geluidje?

tja, minder ruis was leuk geweest maar als je alleen daar naar luistert dan
valt het natuurlijk wel veel meer op.

als je muziek ermee maakt ben je het probleem kwijt! :-)

Ik vind de ruis in Paul z'n MP3 niet storend, geeft ook wel wat extra diepte aan het geluid. Zodra je een beetje boven stilteniveau komt hoor je het amper meer.

Nou Paul, zo op de laptop op mijn werk (geen perfect device dus) hoor ik bij jouw mp3 weinig vervelende ruis hoor.

Wat ik wel hoor is het oversturen waar de MS20 juist zo goed in is. Probeer je OSC levels op maximaal 7 a 8 te zetten en de resonance van beide filters niet boven de 7. Deze waardes kunnen iets anders zijn, maar door dingen niet op max te zetten verminder je interne distortion en klinkt de MS20 wat zuiverder.

Wat ik wel hoor is het oversturen waar de MS20 juist zo goed in is. Probeer je OSC levels op maximaal 7 a 8 te zetten en de resonance van beide filters niet boven de 7. Deze waardes kunnen iets anders zijn, maar door dingen niet op max te zetten verminder je interne distortion en klinkt de MS20 wat zuiverder.

deze tip werkt inderdaad !

eigenlijk heeft de ms-20 op deze manier twee modes:
1. stable & calm
2. wild & rough

ik ben zeer blij met de mini. ik hoop dat de toekomst geen nare toestanden brengt zoals plots uitvallen van functies, en knoppen die uit elkaar vallen..en dit allemaal drie maanden na het verstrijken van de garantie.

Oke oke... Heb heel wat bij te lezen zie ik haha..

2 dagen niet op t forum geweest, maar ook niet met het apparaat naar de studio.
Hier is mijn audiofragment van de MS-20 mini met naar mijn mening te veel ruis....

Met de hand ingespeeld, ben daar niet zo sterk in..:P

Ben benieuwd... Nu snel bijlezen die pagina's hiervoor...

Edit... Geen patch of iets gebruikt... 2VCO's openstaan en dan gewoon de LPF gebruikt zonder res.

Ik ben al weer gerust gesteld, bedankt voor de sample. Hier lig ik niet wakker van. Er ruist en bromt wel meer in mijn studio. Nog nooit iemand over horen klagen in een compleet nummer.

precies!

het is geen ruisbak. je moet er geluid en muziek mee maken!

het lijkt me een hele leuke synth
en nu is ook iets duidelijker waar de verschillen liggen.
eigenlijk zou iedereen ooit een ms20( of mini) moeten bezitten
nieuwe volksbeweging :eureka:

eigenlijk heeft de ms-20 op deze manier twee modes:
1. stable & calm
2. wild & rough

Ja zo dacht ik er ook over. De MS-20 en de SubPhatty zouden mijn studio min of meer compleet moeten maken, dat zijn allebei bakken die heel subtiel of totaal over hun nek kunnen gaan en toch compleet anders klinken. Het enige waar ik daarna nog interesse in heb zijn drums en samplers.

goede combinatie lijkt me inderdaad

Ik moet helaas nog even wachten op mijn MS20 mini. Ik kan niet wachten. Maar zodra ik em heb, zal ik nog wel een geluidsvoorbeeld plaatsen.

hier zijn alvast enige klankjes van mijn Korg ieniemienie te horen:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1637665

ik ben zeer blij met de mini. haal er meer uit dan met de echte oude...waar dat aan ligt weet ik niet. alleen de ESP lijkt een stuk minder ok.

Back