SOS oddity review

Origineel geplaatst door mono-poly
ja maar alle voorstanders hier van de oditty hebben nog nooit een echte arp gehoord
de meeste hier hebben nog nooit met een echte analoge synth gespeeld geloof ik
ja een sh101 of zo pfff
en dat verhaal van die se1-x haal ik erbij omdat bob moog op de studio electronics site beweerde dat het een exacte copy was. dus heb ik hem getest naast een se1-x.
jullie kunnen me allemaal een analoge lul vinden hoor maar ja
ga eerst dan maar is met een echte oddysey spelen kan ik ook gillen

oooow en olaf je ben nog steeds lief hoor :luv:

je leest/quote wel heel selectief he? alleen de sh101, en niet de moog prodigy, macbeth en MS10 ;)

maarre, telt het als ik vertel dat ik groot ben geworden met een VSC, Arp2600, system100, memory-moog, minimoog en uitgebreide Moog modular die mijn vader in z'n studio had staan?

ik ben het helemaal met je eens olaf
en ja het kost maar weinig van een echte en ruimte etc etc
maar een arp ontstemt niet zo 1 2 3 hoor de meeste snynths niet
dan heb je gewoon een pechbak denk ik
als je goed kijk is de axxe geen halve odyssey zoals mensen beweren
kijk maar is naar de velen modulaties en het is jammer dat je met de software stappen hoor tijdens het tweaken
en dat is denk ik puur omdat je cpu niet traploos die tonen kan berekenen of zo iets vermoed ik
en dat is dan wel weer een lekker puntje van een echte

Origineel geplaatst door olafmol
je leest/quote wel heel selectief he? alleen de sh101, en niet de moog prodigy, macbeth en MS10 ;)

maarre, telt het als ik vertel dat ik groot ben geworden met een VSC, Arp2600, system100, memory-moog, minimoog en uitgebreide Moog modular die mijn vader in z'n studio had staan?

is je vader een lekkere vent?
en is die nog getrouwd? 8o)
ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat de sh101 1 van de slechste monofone analoogjes van roland is

ik ben het helemaal met je eens olaf
en ja het kost maar weinig van een echte en ruimte etc etc
maar een arp ontstemt niet zo 1 2 3 hoor de meeste snynths niet
dan heb je gewoon een pechbak denk ik
als je goed kijk is de axxe geen halve odyssey zoals mensen beweren
kijk maar is naar de velen modulaties en het is jammer dat je met de software stappen hoor tijdens het tweaken
en dat is denk ik puur omdat je cpu niet traploos die tonen kan berekenen of zo iets vermoed ik
en dat is dan wel weer een lekker puntje van een echte

dat "steppen" is helaas een gevolg van de midi-interpretatie, en da's idd wel minder idd...al hoor je het alleen maar als je de res heel hoog hebt staan en als een gek aan de cutoff gaat trekken.....maar in principe is de code zelf zonder stepping..als je een morph doet dan hoor je nl alles vloeiend verlopen...dus ff wachten/hopen op een update...

is je vader een lekkere vent?
en is die nog getrouwd? 8o)

hehe.....hij is getrouwd met z'n laser-harp! geintje hoor.......mijn pa doet alleen maar in oude ducati's.....liep ff te stangen.. no offence hoop ik ;)

en zo werd het toch nog gezellie op het DSF ;)

ik denk dat alle standpunten wel duidelijk zijn.....mono-poly, ben wel benieuwd wat je van die oddity vindt...misschien een idee om de demo te downloaden en eens te testen? ben serieus benieuwd naar jou mening erover...moet je natuurlijk wel een compjoeter hebben ;)

Origineel geplaatst door olafmol
en zo werd het toch nog gezellie op het DSF ;)

ik denk dat alle standpunten wel duidelijk zijn.....mono-poly, ben wel benieuwd wat je van die oddity vindt...misschien een idee om de demo te downloaden en eens te testen? ben serieus benieuwd naar jou mening erover...moet je natuurlijk wel een compjoeter hebben ;)

hmmm moet ik is windows gaan instaleren
en ik heb een white face arp maaar mischien kan sander02 ons wel helpen

Dat steppen kan voorkomen worden. In een Acces Virus hoor je nul komma nul stepping. Daar hebben die knakkers een mooi algoritme voor geschreven die waarden tussen de 127 midi-stapjes extrapoleren naar een veel fijnere graad. Is meden een rede dat de Virus zo hoog staat aangeschreven op het gebied van klankt en analoogheid.

Dat zou dus in een stukje software als de Oditty net zo makkelijk kunnen. Lijkt mij een goede voor versie 2 want stepping zuigt behoorlijk.

Origineel geplaatst door Nolet
Dat steppen kan voorkomen worden. In een Acces Virus hoor je nul komma nul stepping. Daar hebben die knakkers een mooi algoritme voor geschreven die waarden tussen de 127 midi-stapjes extrapoleren naar een veel fijnere graad. Is meden een rede dat de Virus zo hoog staat aangeschreven op het gebied van klankt en analoogheid.

Dat zou dus in een stukje software als de Oditty net zo makkelijk kunnen. Lijkt mij een goede voor versie 2 want stepping zuigt behoorlijk.

klopt..interpoleren heet dat met een mooi woord....maarre het stomme is dat het dus al blijkbaar in de oddity-code zit, want als je tussen 2 patces morphed dan hoor je geen enkele stepping...dus er gaat blijkbaar ergens anders iets niet goed...maar dat lijkt me niet onoverkomelijk.....we zullen zien...

De software kan dan wel heel goed zijn, maar zo'n echt apparaat in je huis is gewoon veel leuker. En daar gaat het toch om :D

Ach joh, wat maakt het uit.

Mono-poly zal helemaal blij zijn als hij de geur van zo'n echte op kan snuiven en iemand anders die lekkere muziekjes met de software versie maakt.

De klant komt gewoon steeds dichter in de buurt en da's toch knap hoe ze dat kunnen bouwen?

Ik ben een liefhebber van analoog .............. maar de Oditty is de eerste softsynth (en enige) die ik heb gekocht en ik kan niet wachten tot hun Imposcar uit komt . Voor de rest vind ik de meeste softhsynths ook niet echt intressant .
Behalve sommige freeware .
Neemt niet weg dat ik door deze softsynth wel een echte Odyssey wil gaan kopen want ik heb wel eens met de PPG plug gespeeld en met een echte PPG (bij boem tjak) en dat verschil is vrij extreem .
Al die recenties van hij klinkt 98% indentiek ... niet dus . Ik hoorde de PPG en speelde er even mee ... tranen in mijn ogen meteen verliefd . Helemaal van slag .. kut ! Gaat me weer geld kosten .
En dat zal met alle emulaties wel zo zijn . Hoe goed ze ook zijn .
Maar daar wil ik niet mee zeggen dat ik erg blij met Oditty ben .
Heb nu al paar dingen gereleased waar ik de Oditty veel in heb gebruikt .

Origineel geplaatst door dextah
Ik ben een liefhebber van analoog .............. maar de Oditty is de eerste softsynth (en enige) die ik heb gekocht en ik kan niet wachten tot hun Imposcar uit komt . Voor de rest vind ik de meeste softhsynths ook niet echt intressant .
Behalve sommige freeware .
Neemt niet weg dat ik door deze softsynth wel een echte Odyssey wil gaan kopen want ik heb wel eens met de PPG plug gespeeld en met een echte PPG (bij boem tjak) en dat verschil is vrij extreem .
Al die recenties van hij klinkt 98% indentiek ... niet dus . Ik hoorde de PPG en speelde er even mee ... tranen in mijn ogen meteen verliefd . Helemaal van slag .. kut ! Gaat me weer geld kosten .
En dat zal met alle emulaties wel zo zijn . Hoe goed ze ook zijn .
Maar daar wil ik niet mee zeggen dat ik erg blij met Oditty ben .
Heb nu al paar dingen gereleased waar ik de Oditty veel in heb gebruikt .

ik denk dus ook dat de echte hardware versie toch wel merkbaar beter is
ook zal zeg de sos dat die weet ik hoeveel procent dicht bij het orgioneel komt

ik denk dus ook dat de echte hardware versie toch wel merkbaar beter is
ook zal zeg de sos dat die weet ik hoeveel procent dicht bij het orgioneel komt

jij denkt..de SOS reviewer vindt.... allemaal veronderstellingen en aannames.....probeer eens ECHT te vergelijken om je mening te vormen...je zoekt echt naar bevestging van je (voor)oordelen.....

nog steeds vriendjes hoor :luv:

Olaf

Hihi, ik ben al lang opgehouden om de vooroordelen van hardwarefreaks serieus te nemen. Maakt helemaal niets uit, het gaat uiteindelijk om het eindprodukt.

Dat je er schik van hebt. ;)

En ik vind alles leuk .. Hardware en soft .
Zo lang het maar goed klinkt en gebruiks vriendelijk is maakt het mij nix uit .
Veel softsynths hebben een gebruikers interface( gui ?) waar ik geen reet van snap .
En een echt bak heeft natuurlijk wel meer charme .
Soms kijk in mijn studio en denk tof zeg ! Of als ik een nieuwe bak heb er eerst alleen naar kijken .
ehhm het kind in me ?

Back