roland din sync to midi clock

Beste mensen, ik heb voor bepaalde shows een dyn-sync naar midi clock nodig (omdat ik de 808 liever als basisclock hou).

Weet iemand hier iets voor toevallig. Na lang speuren nog niets gevonden op het wereldwijdeweb.

van 808 naar 707/ 727 dan heb je midi out.

Korg KMS-30.
Er staat er zelfs eentje te koop momenteel.

En sommige Roland MSQ en SBX doosjes, ligt eraan welke precies.

Korg KMS30 is een fijn bakkie ja.
Wat ook een mooie optie zou kunnen zijn: midificeren van je drumdoos.
Maar dat is duurder en ingrijpender dan een Korg KMS30.

Ik heb zelf ook een Korg KMS30, die mag je wel lenen om eens uit te proberen.
Hij ligt nu ongebruikt in de kast. (hij is niet te koop btw).

Die KMS30 is zo iets als mijn hart. Ik kan niet m eer zonder.

Colin fraser, van de cirklon/sequentix sequencer, heeft daar ook een mooi projectje voor: http://www.colinfraser.com/m2d/m2d.htm

Dat is wel zelfbouw en je moet een chipje programmeren, maar hij werkt erg goed. Ik heb er ooit twee gebouwd om een soort midiclock onderbreker te maken. Eerst midi naar dinsync, daarvan kan je makkelijk het start stop signaal onderbreken, en dan weer van dinsync naar midi. Dan kon ik makkelijk een midiclock slaaf stoppen/starten zonder de Master te hoeven stoppen.

van 808 naar 707/ 727 dan heb je midi out.

da's een goeie, was ik helemaal vergeten
727 zou ook nog wel andere functie kunnen hebben

die korg is ook handig, ga ik eens checken

goede tips! thanks!

toch nog aardig wat dus

Draakje: ik las van die DIY van Colin Fraser, dat ie gevoed moet worden door een midi in... werkt die dan als ik via een dyn splitter van dyn naar midi in van een device of laptop ga? Of moet er dan toch extra voeding aan te pas komen?

Draakje: ik las van die DIY van Colin Fraser, dat ie gevoed moet worden door een midi in... werkt die dan als ik via een dyn splitter van dyn naar midi in van een device of laptop ga? Of moet er dan toch extra voeding aan te pas komen?

De converter heeft 3 aansluitingen; 1 midi in, 1 midi out, en 1 dinsync aansluiting. En een schakelaartje/jumper om te bepalen oftie midi2din is of din2midi.

dus voor midi naar dinsync negeer je de midi out aansluiting. Maar voor de dinsync naar midi, gebruik je alle drie de aansluitingen, dinsync, midi(clock) out, en je voedt de converter via de midi in. Deze moet gewoon aan een midiuitgang van een werkend apparaat gehangen worden, deze heeft nl altijd een constante +5V

msq-100
of gaat die niet van dinc in naar midi out?

hja een tr-909 heeft ook dinsync in en midi out als ik het goed heb.

heb wel een Doepfer MSY te koop incl. voeding.
Ik gebruik een MMT8, Korg KMS30 en twee splitterkabels. Sync / midi naar twee keer sync midi. Zorgt met een KMS30, die twee keer sync out heeft dat je 4 (!) sync apparaten in de pas hebt meelopen.
Sowieso in mijn setup weinig midi. De 909, MC202, 303 en 808 lopen allemaal met sync.

hij vraagt juist het tegenover gestelde van roland 24 din sync naar midi.

Back