x0xb0x nieuwe cpu en n0nx0x overlays (groupbuy?)

nieuwe printplaat ontwerp is sinds vandaag klaar en de eerste 10 prototypes zijn besteld, dus als alles goed is kunnen er al 10 proto's de deur uit binnen enkele weken.

ik houd me aanbevolen :) :engel:

Doe maar een setje:

- x0xb0x cpu uitbreiding (vermoedelijke prijs: ±40 euro)
Frontpanel:
- n0nx0x frontpanel (screenprint op alu of plastic ±50 euro)

Ik ook als het niet al te moeilijk in te bouwen is.

- x0xb0x cpu uitbreiding (vermoedelijke prijs: ±40 euro)
Frontpanel:
- n0nx0x frontpanel (screenprint op alu)

Nog even voor de duidelijkheid; het is dus niet meer werk dan de nieuwe cpu er in prikken en firmware uploaden??

Nog even voor de duidelijkheid; het is dus niet meer werk dan de nieuwe cpu er in prikken en firmware uploaden??

Firmware zal er al op staan.
In principe is het gewoon inprikken.. Maar niet elke x0x is gelijk.
Een condensator kan in de weg zitten, dan moet je deze plat leggen.. als dat niet lukt, vervangen. Voor wat het maar kost denk ik dat we er gewoon telkens een extra condensator bijsteken.
In heel zeldzame gevallen zou het kunnen voorvallen dat een flatcable ontzettend in de weg zit.. maar meestal zit er wel genoeg speling op.

Ik post denk ik eens het zover is wat uitleg hierover en mensen die twijfelen kunnen altijd een foto sturen van hun x0x binnenin.

Kom er gemakkelijk bij. Count me in!
x0xb0x cpu uitbreiding
Frontpanel:- n0nx0x frontpanel (screenprint op alu)

Zal een lijstje bijhouden anders raakt het overzicht zoek:

barn: cpu + alu front
subselector: cpu + sticker
turbo2tone: cpu + alu front
arnoid: cpu + sticker/alu front
R. Koppes: cpu
Synclavier: cpu + alu front
Bram Sluiter: cpu + alu front

Bij interesse graag lijst kopiëren en je naam achteraan toevoegen.

Even voor de duidelijkheid... Je echte naam heb ik voorlopig niet nodig, gewoon je synthforum username, Ik contacteer iedereen via PB zodra ik daadwerkelijk de items in mn bezit heb
met achteraan bedoel ik dus: "onderaan de lijst"

Meer teasing, krijg net bevestiging dat de prototypes werken !!! Hip Hip Hoera :)

Attachments

• mkxoxio.jpg
    mkxoxio.jpg
    109,3 KB · Bekeken: 99
Laatst gewijzigd:
IK heb mss ook een nieuwe set knopjes nodig nu heb ik het probleem dat de knopjes bij intensief gebruik te ver over de schakelaars schuiven waardoor ze te weinig uit het frontpaneel steken en moeilijk induwbaar zijn...

Misschien kan je zilveren knopjes alla tb303 meeleveren :) zouden ook beter passen bij het nieuwe alufrontje

Zilveren knopjes kan je niet zomaar tegen een random bedrijf zeggen van hé, maak er eens een paar ;)
enfin, je kan dat wel.. maar de prijs zal er naar zijn ;)

Geen idee waar je tegenwoordig nog makkelijk dergelijke knopjes kan kopen.. x0xsh0p.de vroeger.. maar die zijn van eigenaar veranderd

Ik vind die knoppen die jij (Rvooh) er op hebt zitten ook prima, maar als je geen knoppen hebt ook geen probleem hoor.

de site van x0xsh0p is er nog, maar zou met enige voorzichtigheid daar bestellen
is niet meer van SubStyler, hij heeft het doorverkocht en alles ging hetzelfde blijven, maar ik heb er niet veel meer over gehoord achteraf, behalve dat de 2 die het overgenomen hebben ruzie gekregen hebben met elkaar ;)

Keycaps:
Grijze (en andere kleuren) kan je wel vinden bij digikey.. http://www.digikey.com/product-detail/en/PE GY/401-1153-ND/417704
Knoppen:
http://eu.mouser.com/search/ProductDetail.aspx?R=450-4760virtualkey56100000virtualkey450-4760
Je kan best wel mooie knopjes lokaal vinden, de keycaps zal iets moeilijker zijn

Ontopic: voorbeeldje van hoe makkelijk een pattern kan geprogrammeerd worden via tap input (zoals op een echte 303)

Laatst gewijzigd:
Back