x0xb0x nieuwe cpu en n0nx0x overlays (groupbuy?)

Ok, altijd handig als ik op zoek ben naar meer info online of op fora specifiek over iets zit te kletsen

Momenteel is de enige website met wat info die van antto, de ontwikkelaar van de firmware.
Er komt waarschijnlijk een website met forum in een later stadium.

op IRC vind je ons ook, op freenode, #x0xb0x

Nog wat teasen ;)
9PACRBEl.jpg

De Lijst tot nu toe:
barn: cpu + alu front
subselector: cpu + sticker
turbo2tone: cpu + alu front
arnoid: cpu + sticker/alu front
R. Koppes: cpu
Synclavier: cpu + alu front
Bram Sluiter: cpu + alu front
BIAM: 2*cpu (o.v.)
klinkske: cpu + alu front
Matrixxx: CPU + alu front

:)

Hopelijk in de komende 2 weken kan ik beginnen de lijst behandelen
971552_10201445921407912_218213897_n.jpg

Ondertussen kan ik maar wat blijven teasen he;)

weet iemand of het mogelijk om een "volledige kit - cpu and frontplaat" aan te kopen ??

PM even forumlid Soundtrooper als je een gebouwde x0x wil. Hij heeft hier een topic lopen in het marktplaats gedeelte.
Daar heb ik mijn laatste x0x ook vandaan gehaald.. Zit heel netjes ineen. En knop/led kleur kan je kiezen

Gewoon vragen zonder frontpanel, gaat er nog iets van de prijs af :okdan:

Het is me niet duidelijk hoe officieel de lijst is en wat de kosten worden, maar ik heb wel interesse.

Moet ik hiervoor echter ook de software aanpassen? Ik heb dat namelijk wel eens geprobeerd via OSX, maar op de een of andere manier kreeg ik het niet 1-2-3 voor elkaar (geloof me, ik heb daar heel wat tijd ingestoken en zit al 20 jaar in de IT). Ik had toen een nieuw OS van het adafruit forum willen proberen. Zit nu op een van de laatste sokkos-en.

Ronald.

Het is me niet duidelijk hoe officieel de lijst is en wat de kosten worden, maar ik heb wel interesse.

Moet ik hiervoor echter ook de software aanpassen? Ik heb dat namelijk wel eens geprobeerd via OSX, maar op de een of andere manier kreeg ik het niet 1-2-3 voor elkaar (geloof me, ik heb daar heel wat tijd ingestoken en zit al 20 jaar in de IT). Ik had toen een nieuw OS van het adafruit forum willen proberen. Zit nu op een van de laatste sokkos-en.

Ronald.

De lijst is officieel voor synthforum in elk geval ;)
Er is momenteel geen andere lijst. De enige die voorrang hebben zijn degene die meewerken aan het project zelf (ikzelf en 2 andere)
Er komt nog een website/forum/officiëlere lijst in een later stadium.

De nieuwe cpu kan momenteel de stock firmware aan en n0nx0x2
SokkOS werkt nog niet.. maar deze past op de oude cpu dus zie het nut er ook niet van in :)
Voor n0nx0x2 heb je de nieuwe frontplaat nodig wegens andere functies/labels/werkwijze.

De cpu's zullen standaard met n0nx0x2 geleverd worden.
De nieuwe cpu heeft een andere bootloader, die naast usb ook sysex ondersteund. Je kan dus gewoon elektron C6 of andere sysex tool gebruiken om de software up te daten. Er is een gratis tool beschikbaar om de .hex file om te zetten in .syx: http://antto.pwnz.org/cms/projects/x0xb0x-cpumod.html
Je zal dus met andere woorden veel makkelijker kunnen het OS veranderen.

De Lijst tot nu toe:
Roonan: CPU + alu front

De lijst is uiteraard niet bindend mocht iemand zich bedenken.

PM even forumlid Soundtrooper als je een gebouwde x0x wil. Hij heeft hier een topic lopen in het marktplaats gedeelte.
Daar heb ik mijn laatste x0x ook vandaan gehaald.. Zit heel netjes ineen. En knop/led kleur kan je kiezen

Gewoon vragen zonder frontpanel, gaat er nog iets van de prijs af :okdan:

bedankt, maar ik bedoelde dus eigenlijk een onderdelen kit en geen volledig gebouwde, maar dan zonder de frontplaat en de OS chip. Ik zal eens mailen met http://www.willzyx.com om te horen of dit kan...

ondertussen al antwoord gekregen :

www.x0xsh0p.de :
>>>>>
So, it is possible the otherwise complete x0xb0x kit without the front plate and the Atmege programming chip for sale.

I hope I have understood you correctly.

The kit will cost 294.00 euros. (without front panel IO plate & without Programming Atmega chip)
The shipping fee is 15,95 €.

Please note this is an optional AC adapter.
This can be ordered for 7.95 euro with it.
<<<<<

willzyx.com :
>>>>>
No prob, $275usd with EMS airmail. If you want it let me know and I will send off a paypal invoice.
<<<<<

Kan dus zonder problemen bij een van bovenstaanden besteld worden zonder the Atmega en frontplaat
Het niet bestellen van de frontplaat + Atmega betaald ongeveer voor de shipping kost zeg maar.

Die Willzyx is wel een pak goedkoper (en komt met de adapter al bij geloof ik), iemand ervaring met deze leverancier ?
Enige redene om toch bij x0xsh0p te bestellen ?

willzyx ligt aan de andere kant van de wereld, komt dus een flinke dosis douane kosten bij in de meeste gevallen

kan wel nog steeds goedkoper uitdraaien natuurlijk.

en dat alu front gaat op beide kits passen ? de afmetingen voor x0xsh0p en willzyx zijn gelijk ?
thx.

fijn, zet me dan ook maar op de voorlopige lijst :