hardcore

lennart

Nieuwkomer
welke synth en drumcomputer kan ik t beste gebruiken voor hardcore!

en dan niet de @juno denk dat ie al vaak genoeg gebruikt is.

Softsynths van reFX en Native Instruments Battery (plus extra kits)

Misschien een alpha juno 2? 8o) Of een access Virus C? Hoewel de rs7000 misschien geen hardcorebak is, je kunt het er zeker weten uithalen! Bizarre effecten! Hoe dan ook kun je er heerlijk mee scheuren. (en je hebt synthese èn drums.....)

Voor hardcore heb je tegenwoordig geen specifieke synths meer nodig, zo kan je bijv al met een jv1080 waanzinnige scheurgeluiden maken.
Het is gewoon belangrijk dat je weet waar je mee bezig ben het stadium juno2 en 909 zijn we al lichtjaren voorbij.
:)

Met een Access Virus B en een Jomox Airbase en een Behringer mixer kom je al een heel eind.

De Access Virus B voor de scheurgeluiden, de Airbase is een 909 kloon, en de Behringer mixer om het geheel te mixen en om de kick te oversturen.

Verder is een ASIO geluidskaart als je die nog niet hebt heel erg handig, liefst met meerdere outputs, zodat je ook stemmen, VSTi's en andere samples uit je PC over de mixer af kunt spelen en je mix kunt opnemen.

Dit moet in principe meer dan voldoende zijn om een volledige track te bouwen.

Access Virus B rond de 800 euro (?)
Jomox Airbase max 600 euro
Behringer mixer al vanaf rond 600 euro
ASIO soundcard 200 euro of 500 euro met meerdere in en outputs

Verder zijn monitorspeakers, een goede FX bak en een aparte / betere MIDI interface wel handig, maar niet essentieel.

Oh ja je moet natuurlijk ook nog bijv. Cubase SX kopen als je dat nog niet hebt.

-------------------------

De fase 909 zijn we toch nog niet helemaal voorbij geloof ik :D

mee eens.....

waar je ook nog naar kijken qua synths zijn bijv. Novation Nova ( scheurt misschien nog wel meer als een Virus ) of Nordlead ( ook veel gebruikt in hardcore...)...

Qua drumcomputer kun je ook goed rammen met een Novation drumstation...

Maar ik zou als ik jou was eerst es ff kijken naar software,daar kun je tegenwoordig een heel end mee komen...

Met de Virus A kan het ook prima. Iets minder vet als de B of C, maar doet het nog uitstekend. Het scheelt wel enorm veel geld.

De nordlead vindt ik persoonlijk niet de synth voor hardcore, maar misschien is dat een heel persoonlijke mening.

En vergeet ook de effecten niet. In de wat 'nieuwere' hardcore wordt hier veel meer gebruik van gemaakt dan de hardcore uit het gabbertijdperk.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Met de Virus A kan het ook prima. Iets minder vet als de B of C, maar doet het nog uitstekend. Het scheelt wel enorm veel geld.

De nordlead vindt ik persoonlijk niet de synth voor hardcore, maar misschien is dat een heel persoonlijke mening.

En vergeet ook de effecten niet. In de wat 'nieuwere' hardcore wordt hier veel meer gebruik van gemaakt dan de hardcore uit het gabbertijdperk.

Ja maar de Virus heeft zelf al FX aan boord he. Alleen heb je dan geen FX over je snares claps hihats enz. maar dat is vrij goedkoop op te lossen met een Behringer bakkie of een goedkope Lexicon.

aks je creatief genoeg bent kan je uit idere bak vette hardcore halen!!!

vraagje aan de schrijver welke soort geluiden zoek je wat voor style(-en) denk je te willen produceren?

voor meldoieen en rititit gebeuk is een nordlad net niet het apparaat, maar voor de wat aparte gebliep en ranzige "industriele" weer wel naar mijn mening

voor de melo's en de effecten en dergelijke zou ik novation synths aanbevelen! bv. heel goedkoop de a-station (is een rackversie) voor 330 € bij feedback
of de ks4 is de grotere broer met 4 geluiden tegelijk en een toetsenbord erbij voor maar 800€

ook een perfecte bak vind ik!

Nordlead. Wat ik zo nu en dan tegen kom als ik aan het proggen ben is supervet en dik. Ook komen er uit de Nord bassdrums die ik echt nog nergens anders uit heb gehaald.

Ik ben in ieder geval verliefd.

Hoe duur wil je gaan???

Ik raad gewoon een sampler aan.. En een synth... Welke synth zou ik niet weten, ik hardcore maakt dat niet uit hoe die synth klinkt, het is wat je er mee doet. Een die KICK is toch het belangrijkste, dus ofwel sampler ofwel mischien machinedrum?

Ok lijstje dan.

Nordlead
Virus
JP8080
Sherman Filterbank

Lekker veel plugins en bijv wavelab

Dit zijn door de bank genomen wel de meest populaire dingen onder de hardcore producers.
Maar je kunt natuurlijk ook zelf weer nieuwe dingen ontdekken door bijv met een casiotje te gaan klooien.

Kijk vantevoren ff wat voor soort stijl je wilt maken en pas je gear daarop aan.

Suc6:)

soww eeuuhhm aardig wat reactie's als je er niet bent, mijn dank is groot

echt een style heb ik niet, ik heb promo als voorbeeld gebruikt heb veel nr's van hem nagemaakt..
en daar heb ik wel t 1 en ander van geleerd.

op dit moment ken ik wel eff geen muziek produceren omdat m'n voeding van mn'n mac kapot is.
maar als t goed is, heb ik zaterdag een nieuwe.

ik heb nu qua hardware in m'n bezit een mks-50+programmer en een ms 2000
verders gebruik ik cubase sx en plugins.

en verders ben ik ook wel op zoek naar een goeie geluidskaart, ben niet zo tevreden over degene die ik nu heb..
een teratec, 2 maanden oud

mijn budget is 2000 euro voorlopig

Laatst gewijzigd:
wil je je tracks gaan mixen op een echte hardware mixer of intern in cubase sx ?!

voor als je het intern wilt gaan doen lijkt me het volgende rijtje wel wat voor je:

geluidskaart: m-audio 10101lt (8 in en 8 uit) 399€
synth: novation ks-rack (dikke flinke synth!) 829€
drumz: jomox airbase 99 (goede drummachine) 750€
(kan goed met samples voor hardcore als je flink wilt gaan oversturen en bewerken)

Origineel geplaatst door lennart
op dit moment ken ik wel eff geen muziek produceren omdat m'n voeding van mn'n mac kapot is.
maar als t goed is, heb ik zaterdag een nieuwe.

ik heb nu qua hardware in m'n bezit een mks-50+programmer en een ms 2000
verders gebruik ik cubase sx en plugins.

en verders ben ik ook wel op zoek naar een goeie geluidskaart, ben niet zo tevreden over degene die ik nu heb..
een teratec, 2 maanden oud

mijn budget is 2000 euro voorlopig

Nou, als je al een Juno en een MS-2000 hebt zit je qua synths al redelijk goed. Ik zie niets over een mixer of outboard FX, ik weet ook niet of je een snellere Mac hebt. Je zou eens kunnen kijken naar een M-Audio Delta 66, die heeft wat meer in en outputs, en die is qua drivers wat stabieler.

Behringer mixer is voor de rauwere kicks heel bruikbaar, zeker met de Sherman Filterbank.

Een Jomox Airbase 99 voor de kicks en percussie.

En een MPX-200 of 500 voor de FX.

Ik denk dat je het wel net redt met 2000 euro.

600
600
360
400

Tja dan red je de Sherman filterbank (666 euro) net niet. Maar als je de Terratec verkoopt kom je een aardig eind in de richting.

Back